Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمان شمشیربازی آسیا گفت: در حال حاضر گران شدن تجهیزات این رشته ورزشی بزرگ‌ترین مشکل ورزشکاران است و به این رشته مدال‌آور ضربه زده و لازم است متولیان امور ورزش تدبیری برای حل آن بیاندیشند. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، طاهر عاشوری از سال 1382 پا به عرصه شمشیر بازی گذاشته و به واسطه او شمشیر بازی آذربایجان غربی زنده شده است و در نتیجه تلاشهای وی مدال‌ها پی در پی برای استان کسب شده و این روند همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شمشیر باز در دوره ورزشی خود موفق به کسب مدال طلا برای ایران در سال 1387 شده این در صورتی بوده که ایران بالغ بر 40 سال موفق به کسب مقام در این رشته ورزشی نشده بوده و امروزه نیز با تلاش‌های فراوان و حمایت‌های جدی از سوی هیئت شمشیر بازی استان موفق به دریافت مدال برنز از مسابقات بین‌المللی شده است.

خبرنگار تسنیم در گفت وگوی تفصیلی پیش رو با این ملی پوش دلایل موفقیت وی در شمشیربازی را جویا شده است.

صعود محمد رهبری در رنکینگ جهانی شمشیربازی سابر/ عابدینی سقوط کردیادبودهای شمشیربازی، تکواندو، بوکس و اسکی به موزه ملی ورزش اهدا شدجام‌جهانی شمشیربازی سابر| کسب عنوان هفتمی ملی‌پوشان ایران با برتری مقابل آمریکا

تسنیم: چه سالی وارد رشته شمشیربازی شدید؟

عاشوری: از سال 1382 وارد رشته شمشیربازی شدم و بعد از 5 سال یعنی سال 1387 اولین مدال انفرادی در رده جوانان را برای آذربایجان غربی کسب کردم، البته ناگفته نماند که شمشیربازی استان در آن زمان گمنام بود و کسب مدال در سطح کشور افتخارآفرینی چشمگیری به شمار می‌آمد و در واقع از این رویداد به بعد سیر صعود آن آغاز شد و به عضویت تیم ملی درآمدم.

تسنیم: مهم‌ترین مدالی که در عرصه شمشیر زنی کسب کرده‌اید کدام است؟

عاشوری: مدال‌های زیادی در بازی های آسیایی، غرب آسیا، اپن تایلند، بین‌المللی و کشوری کسب کردم، اولین مدال من طلای کشوری بود و دومین مدالی که کسب کردم مدال طلای امیدهای آسیا بود که ایران بعد از 40 سال توانست مدال شمشیر بازی آسیا را  در رشته اپه از آن خود کند.

تسنیم: قدرتمندترین تیم‌هایی که تا کنون با آنها رقابت داشته‌اید کدام‌اند؟

عاشوری: با تیم‌های کره جنوبی  و هنگ کنگ در رده بزرگ سالان همیشه رقابت تنگاتنگی داشته‌ایم و  در حال حاضر این تیم‌ها جزو 4 تیم برتر آسیا هم هستند اما به لطف خدا در تمامی این رقابت‌ها موفق به کسب مدال و افتخارآفرینی برای کشور  شدم.

تسنیم: گویا به تازگی با ناداوری در مسابقات بین المللی دبی روبه رو شدید جریان از چه قرار بود؟

عاشوری: بله در این مسابقات به طور آشکارا تمایز بین ورزشکار ایرانی و عرب دیده می‌شد و من به عنوان یک شرکت کننده در این مسابقات این موضوع را خیلی واضح و آشکار لمس کردم و در واقع فرق قائل شدن و ناداوری ناعادلانه  بین شمشیرباز ایرانی و عرب سبب شد که نتوانم در فینال بازی کنم.

تسنیم: شما به عنوان یک قهرمان آسیا سطح شمشیر بازی استان آذربایجان غربی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

عاشوری: معتقدم شمشیربازی آذربایجان غربی با داشتن سالن های استاندارد در تراز بین‌المللی از سطح بالایی در تمام رده‌های سنی برخوردار است و مسئولان ورزشی نیز توجه مطلوبی به این رشته دارند.

تسنیم: اساسی‌ترین نیاز و مشکل اصلی رشته شمشیر بازی آذربایجان غربی چیست؟

 عاشوری: مهم ترین مشکل هیئت و ورزشکاران این رشته ورزشی تهیه شمشیر و البسه‌ مورد نیاز است و به دلیل نبود کالای تولید داخل، تورم و نرخ ارز قیمت وسایل اولیه مورد نیاز این رشته 4 برابر شده و هیئت شمشیربازی آذربایجان غربی عملاً برای تهیه آن به مشکل برخورده است.

تسنیم: حرف آخر

عاشوری: این رشته ورزشی یکی از انگشت‌شمارترین رشته‌های ورزشی موفق آذربایجان غربی است که برخی مشکلات سایر هیئت‌های ورزشی را ندارد و ورزشکاران آن همیشه مورد توجه هستند اما حل مشکل لباس و تأمین امکانات و ابزارهای تخصصی ورزشکاران می‌تواند در آینده قهرمانان جدیدی در عرصه ملی و جهانی به جامعه ورزشی آذربایجان غربی معرفی کند.

گفت وگو از پروین ملحمی

انتهای پیام/ن

R41361/P/S6,48/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ فوتی و مصدوم در تصادف پراید و پارس در محور سرو ارومیه

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی از جان باختن یک نفر و مصدومیت ۵ نفر بر اثر تصادف در محور سرو ارومیه خبر داد.

فرزین رضازاده در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌غربی، از جان باختن یک نفر و مصدومیت ۵ نفر بر اثر تصادف در محور سرو ارومیه خبر داد.

وی افزود: این تصادف در محور سرو ارومیه و بین دو دستگاه خودروی سواری پراید و پژو پارس، نزدیک ایست بازرسی و سه راهی مارمیشو رخ داد که یکی از سرنشینان در صحنه فوت و با تأیید کارشناسان اورژانس تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: ۵ مصدوم این حادثه که وضعیت بالینی مساعدی نداشتند با مراقبت‌های پیش بیمارستانی توسط واحدهای عملیاتی اورژانس، به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه منتقل شدند.

کد خبر 751215

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • آغاز پروازهای حج تمتع فرودگاه ارومیه از ۱۸ خرداد
  • ۶ فوتی و مصدوم در تصادف پراید و پارس در محور سرو ارومیه
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است