Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@12:27:02 GMT

شورای رقابت رسماً مسئول قیمت گذاری خودرو شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۷۶۴۴

شورای رقابت رسماً مسئول قیمت گذاری خودرو شد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در روند بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس شورای اسلامی شورای رقابت به صورت قانونی مرجع قیمت گذاری خودرو شد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ اقتصادی صنعت و تجارت خودرو نظرات - اخبار اقتصادی -

سعید باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در روند بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو  بند مرجع قیمت گذاری خودرو را مورد بررسی قرار دادند، اظهارداشت: مطابق این بند شورای رقابت به صورت قانونی مرجع قیمت گذاری خودرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون صنایع مجلس، افزود: قرار است بندهای دیگر طرح ساماندهی بازار خودرو در صحن مجلس بررسی و در نهایت به قانون تبدیل شود.

به گزارش تسنیم، آبان ماه 96 بود که سازمان حمایت با تصمیم سران سه قوه مسؤل قیمت‌گذاری خودرو شد. البته در این تصمیم خودروسازان باز هم حق تعیین خودسرانه قیمت‌ها را نداشتند و باید تابع سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت‌ها باشند. به این ترتیب قیمت‌گذاری دستوری از شورای رقابت به سازمان حمایت منتقل شد. در آن مقطع رئیس سازمان گسترش گفته بود سازمان حمایت قیمت‌ها را تعیین و این قیمت‌ها برای بررسی به ستاد تنظیم بازار ارائه می شود.

آیا قیمت خودرو کاهش می یابد؟چرا خودروسازان که 3 برابر قیمت جهانی خودرو فروختند، 50هزار میلیارد تومان بدهی دارند؟کوچ فروشندگان مسکن و خودرو به بازارهای زیرزمینی/ نرخ‌گذاری در کانال‌های تلگرامیرئیس شورای رقابت: قیمت گذاری خودروها 5 درصد زیر قیمت بازار اشتباه بود­مزایده خودروهای اسقاطی دولتی کیلویی 58 هزار تومانمشکل کسری قطعات خودرو را حل می‌کنیمواردات خودروهای هیبریدی از پرداخت حقوق ورودی معاف می‌شودسایپا پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو را راه‌اندازی کردشکست سیاست وزارت صنعت در قیمت‌گذاری خودرو 5 درصد زیر حاشیه بازارتعهدات معوق خودروسازان به 300 هزار دستگاه خودرو رسید

 

 انتهای پیام/

R1012125/P1010113/S7,78,1415/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال عجیب قیمت ارز به بازار خودرو/ پژوپارس چند قیمت خورد؟

سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران از تداوم رکود در بازار خودرو خبر داد و گفت: اوایل هفته جاری قیمت انواع خودرو در بازار تا دو درصد ریزش را هم تجربه کرد اما این کاهش قیمت تداوم نداشت و در اواسط هفته بار دیگر به قیمت‌های پیشین بازگشت.

وی افزود: افت قیمتی که در اوایل هفته اتفاق افتاده بوده برآمده از کاهش قیمت ارز و ریزش آن از رقم ۶۵ هزار تومان بود.

موتمنی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ قیمت بیشتر خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار نسبت به آخرین روزهای سال ۱۴۰۲، افزایش ۴ تا ۵ درصدی را تجربه کرده‌ است.

وی تصریح کرد: عرضه همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می‌شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است؛ اگر عرضه به اندازه کافی بود، وضعیت قیمت خودرو در بازار متفاوت از امروز بود.

قیمت انواع خودرو

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران در تشریح قیمت روز انواع خودرو در بازار گفت: اکنون پژوپارس در کانال ۶۷۰ میلیون تومان قرار دارد و قیمت شماری دیگر از خودروها نیز به شرح زیر است:

۲۰۷ اتوماتیک؛ یک میلیارد و ۸۰ میلیون

دنا؛ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون

سمند سورن؛ ۷۶۵ میلیون

شاهین اتوماتیک؛ ۸۶۰ میلیون تومان و دنده‌ای ۷۶۰ میلیون تومان

هایما؛ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک؛ حدود ۹۸۰ میلیون تومان

تارا دنده‌ای؛ ۷۲۰ میلیون تومان

کوئیک دنده‌ای؛ ۴۴۰ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک ۵۳۷ میلیون تومان

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901999

دیگر خبرها

  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • قیمت جدید ساندرو کارکرده / با ۸۲۰ میلیون خودرو خارجی بخرید
  • قیمت خودرو امروز 13 اردیبهشت 1403
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ کف قیمت خودرو در بازار
  • سیگنال عجیب قیمت ارز به بازار خودرو/ پژوپارس چند قیمت خورد؟
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت