Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-04@16:08:43 GMT

بخشش اضافه خدمت در کار نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۷۹۷۹

بخشش اضافه خدمت در کار نیست

به گزارش جام جم آنلاین، سردار موسی کمالی در گفتگو با فارس در خصوص بخشش غیبت از سربازی اظهار داشت: در بحث بخشش غایبان سربازی رویه تفاوت کرده و هم اکنون این موضوع به فرماندهان تفویض شده است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند از بخشش اضافه خدمت برخوردار شوند باید به خدمت رفته و چنانچه در حین خدمت از خود حسن انجام وظیفه و اخلاق نشان دهند فرماندهان می‌توانند تا دو سوم اضافه خدمت آنها را ببخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد ستادکل در خصوص اینکه چرا اضافه خدمت به صورت کلی بخشیده نمی‌شود، گفت: بخشش‌های مستمر و متوالی باعث شده که عده‌ای نسبت به اجرا و تمکین به قانون بی‌تفاوت باشند و قضیه اینگونه تلقی شود که حتما بخششی در کار است و به موقع خود را برای خدمت سربازی معرفی نکنند؛ به عبارتی دیگر بخشش‌ها باعث شده که بی‌قانونی بوجود آید و لطف مکرر به عنوان حق مسلم تلقی شود؛ لذا بخشش اضافه خدمت به صورت کلی انجام نخواهد شد.

سردار کمالی افزود: باید تفاوتی بین کسی که به قانون احترام گذاشته و به موقع خود را معرفی کرده با کسی که تخلف قانونی دارد لحاظ شود و این عادلانه است.

وی به جوانانی که دارای غیبت از خدمت سربازی هستند تاکید کرد که منتظر بخشش نباشند و خود را معرفی کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام این مطلب که متاسفانه هر ساله تعدادی از مشمولان فکر می‌کنند که بخشش در کار است و از اجرای قانون تمکین نکرده و به خدمت نمی‌روند تصریح کرد: ممنوعیت خروج از کشور، ادامه تحصیل، استخدام، کار در شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، ثبت و تاسیس شرکت و همچنین ممنوعیت دریافت هرگونه وام و تسهیلات دولتی از جمله محرومیت‌های ناشی از غیبت سربازی است.

سردار کمالی اعلام کرد: نیروی انتظامی می‌تواند طبق قانون، سربازان غایبی را که در مغازه‌ها و شرکت‌ها فعالیت دارند، شناسایی کرده و به مراجع قانونی معرفی کند؛ همچنین شرکت‌هایی که سربازان غایب را به کار گیرند جریمه شده و برای بار اول هزینه یک سرباز یعنی 10 میلیون تومان و برای بار دوم و بیشتر باید هزینه 3 سرباز یعنی 30 میلیون تومان را به عنوان جریمه به حساب خزانه واریز کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: غایبان سربازی بخشش اضافه خدمت خدمت سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک مرزبان در بانه + جزئیات

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: استواریکم جلال اعتماد، که ۲ روز قبل بر اثر درگیری با گروهک‌های معاند در مرز هه‌نگه ژال بانه، مجروح شده بود، بامداد امروز شنبه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

به گزارش مشرق، سردار محمد عارف سپهری اظهار کرد: شهید استواریکم «جلال اعتماد» اهل قروه از پرسنل جان بر کف مرزبانی استان، ۲ روز قبل در درگیری با گروهک‌های معاند در نقطه صفر مرزی هنگ ژال مجروح و در بیمارستان بانه بستری شد که بامداد امروز به شهادت رسید.

وی یادآور شد: ستواندوم «جلال اعتماد» متأهل و دارای یک فرزند دختر ۴ ساله است.

شامگاه چهارشنبه بر اثر تیراندازی گروهک‌های معاند از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت مأموران پاسگاه مرزی هنگ ژال بانه، علاوه بر شهادت سرباز وظیفه «فرزین بلیان»، ۲ سرباز وظیفه و یک نیروی کادر نیز مجروح شدند که برای سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • مقام روسی: بایدن عقب‌مانده ذهنی است
  • یکی دیگر از مرزبانان در بانه شهید شد
  • شهادت یک مرزبان در بانه + جزئیات
  • سه بانک دیگر به فهرست ارائه دهندگان خدمت چک الکترونیکی اضافه خواهند شد
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • شهادت یک سرباز در پی تیراندازی به برجک نگهبانی
  • شهادت یک سرباز وظیفه مرزبان در کردستان
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • شهادت یک مرزبان در کردستان در پی تیراندازی افراد ناشناس
  • شهادت یک مرزبان در بانه