Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 -وزیر انرژی عربستان سعودی از بی‌اطلاعی این کشور از چگونگی تولید و صادرات نفت ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز یکشنبه اعلام کرد کسی نمی‌داند در پی تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، این کشور چگونه نفت تولید و صادر می‌کند.

او در این‌باره گفت: هیچکس نمی‌داند ایران چگونه نفت خود را تولید یا صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرنوشت بخش زیادی از نفت ایران نامشخص است.

او افزود: این اجماع در میان کشور‌های تولید کننده نفت عضو اوپک و غیرعضو وجود دارد که موجودی انبار‌های نفت خام را به شکل ملایمی کاهش دهند. عربستان سعودی نسبت به نیاز‌های بازار شکننده نفت حساس باقی خواهد ماند و واکنش نشان خواهد داد.

شایان ذکر است، تمدید احتمالی کاهش تولید مورد توافق کشور‌های تولیدکننده عضو اوپک و غیر عضو اوپک در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ گزینه اصلی بود که در نشست وزرا در طول روز بحث شد با این حال به گفته وی، ”مسائل تا ماه ژوئن می‌تواند تغییر کند.“

اوپک به همراه روسیه و سایر تولیدکنندگان غیر اوپک که اصطلاحا «اوپک پلاس» نامیده می‌شود توافق کردند که از اول ژانویه تولیدات خود را به مدت شش ماه به میزان یک میلیون و دویست هزار بشکه در روز کاهش دهند. هدف از این توافق جلوگیری از افزایش موجودی انبار‌های نفت خام و تضعیف قیمت‌ها بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان

به گزارش خبرنگار مهر امروز هر یک ریال عربستان در بازار آزاد با قیمت ۱۶۵۶۰ تومان، هر ۱۰۰۰ دینار عراق با قیمت ۴۱,۴۵۰ تومان و هر درهم امارات با قیمت ۱۶,۹۱۰ تومان معامله می‌شود این ارزها که این روزها به عنوان ارزهای پرطرفدار شناخته می‌شوند نسبت به هفته گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای دارند که علت اصلی کاهش قیمت آنها افت قیمت دلار در بازار آزاد است.

کد خبر 6089839 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند