Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:20:41 GMT

عکس‌های بقعه‌ها و اماکن مذهبی در موزه عکسخانه شهر

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۸۴۳۸

عکس‌های بقعه‌ها و اماکن مذهبی در موزه عکسخانه شهر

تهران-ایرنا- نمایشگاه عکس‌های تاریخی «بقعه‌ها و اماکن مذهبی» به مناسبت ماه مبارک رمضان در قالب برنامه‌های «شهر خدا، شهر همدلی» در موزه عکسخانه شهر افتتاح می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه فرهنگی ایرنا، این نمایشگاه به مناسبت ماه مبارک رمضان سال 1440 هجری قمری 17 قطعه عکس در ابعاد 20 در 30 سانتی‌متر را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام عکس‌های این مجموعه، تصاویری از بقاع متبرکه و اماکن مذهبی هستند که توسط عکاسان دوره قاجار در بیش از یک صد سال پیش ثبت شده‌اند.
موزه‌ی عکسخانه‌ شهر به عنوان اولین موزه‌ تخصصی تاریخ عکاسی در خاورمیانه شناخته شده‌است که به همت مرحوم بهمن جلالی در 28 اردیبهشت 1374 هم‌زمان با روز جهانی موزه در فضایی با مساحت250 مترمربع افتتاح شد.
این موزه با موضوع تخصصی تاریخ عکاسی ایران گنجینه‌ای از عکس و سایر میراث تصویری عکاسی همچون کارت پستال، نگاتیوهای شیشه‌ای، دوربین‌‌ها و سایر ابزار و ادوات عکاسی را در خود نگهداری می کند.
این نمایشگاه روز چهارشنبه 1 خرداد ماه 1398 ساعت 14 در موزه عکسخانه شهر افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند تا روز دوشنبه 20 خردادماه 1398 در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 16 و پنج شنبه از ساعت 9 تا 12 به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز مراجعه کنند.
فراهنگ** 9031** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تجسمي عكس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی مطهری در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت؛

در برنامه بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری در خانه موزه آن شهید، مدیریت این خانه‌موزه برای خواندن شعری از حافظ که مورد توجه استاد شهید بوده یک برنامه دف و نی‌زنی تدارک دیده بود که دف‌زن یک خانم و نی‌زن یک آقا بود. وقتی این دو در جای خود قرار گرفتند چند تن از خانم ها نسبت به لاک غلیظ ناخن های کاشته آن خانم اعتراض داشتند. مدیر خانه‌موزه بدون آن که با من مشورت کند، آقایی را که همکار و استاد خانم دف‌زن بود، جایگزین وی کرد و طبعاً خوشایند آن خانم نبود.

سپس آن خانم های معترض از او دلجویی و عذرخواهی کردند. من هم در پایان برنامه از وی عذرخواهی کردم و رفع کدورت شد و با لبخند و مزاح خداحافظی کردیم و احساس من این بود که دیگر دلگیر نیست.

معلوم نیست افرادی که از واقعیت ماجرا خبر ندارند چرا قضاوت های نادرست می‌کنند و به این بهانه به اسلام و انقلاب و روحانیت می‌تازند. قرآن می‌فرماید: «لاتقف ما لیس لک به علم» درباره چیزی که به آن علم نداری قضاوت نکن.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903424

دیگر خبرها

  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است