Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:42:18 GMT

حفاظت از کیان خانواده راه افزایش نرخ باروری است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۸۴۳۹

حفاظت از کیان خانواده راه افزایش نرخ باروری است

کرمانشاه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به نرخ باروری پائین استان نسبت به میانگین کشوری تاکید کرد: تحقق سیاست های جمعیتی، مولفه ها و پیش نیازهایی دارد که حفاظت از کیان خانواده و پایداری زندگی یکی از مهم ترین این مولفه هاست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار که در همایش علمی «جمعیت، باروری و زندگی پایدار» سخن می گفت، افزود: لازم است که مجموعه بهداشت و درمان برنامه ریزی مسنجمی را برای افزایش نرخ باروری تدوین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در گذشته، یکی از معیارهای خانواده قدرتمند، داشتن جمعیت زیاد بود. امروز معیار قدرت و توانمندی خانواده ها تغییر کرده و بیشتر به کیفیت آموزشی و پرورشی پرداخته می شود.
معاون سیاسی استاندار کرمانشاه گفت: هم اکنون وضعیت جمعیتی کشور و نرخ باروری، کمتر از نرخ جایگزینی جمعیت است. در استان کرمانشاه نیز نرخ باروری با 1/85 دهم نسبت به میانگین کشور پائین تر است و ضرورت تلاش بیشتر برای بهبود نرخ باروری را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: استان کرمانشاه با توجه به تاکید رهبر انقلاب در سیاست های جمعیتی، در مناطق مرزنشین خود باید تراکم جمعیت را بالا ببرد و جمعیت پایداری را در این مناطق داشته باشد که البته اکنون وضعیتی بهتر از میانگین کشور را داراست.
این مقام مسوول افزود: مولفه های عدیده ای جمعیت را تهدید می کنند که از جمله آنها بیماری های واگیردار و غیر واگیردار و مسائل اقتصادی هستند. هراندازه که بتوانیم پایداری خانواده را بالا ببریم در تحقق سیاست های جمعیتی موفق خواهیم بود.
الهی تبار تاکید کرد: با کاهش موفقیت آمیز تلفات جاده ای و همچنین کنترل بیماری های واگیردار در راستای تحقق سیاست های جمعیتی حرکت شده که این عملکرد می تواند در موضوع بیماری های غیرواگیردار نیز تکرار شده که لازمه آن مشارکت مردم و آموزش همگانی است.
وی اظهار داشت: تجربه استان در زلزله آبان 96 در کنترل بیماری های واگیردار و رفتارهای پرخطر، تاثیر آموزش و مشارکت عمومی در تحقق اهداف و برنامه های سلامت محور را نشان داد. با تبدیل این اقدام ها به تجارب بسیار موفق، دیگر استانها نیز از کرمانشاه در سیل اخیر الگوبرداری کردند و رئیس جمهور نیز در خدمت رهبری انقلاب ساخت و ساز بی نظیر کرمانشاه را یکی از دستاوردهای دولت عنوان کردند.
معاون استاندار کرمانشاه در پایان گفت: در موضوع تقویت نهاد خانواده در استان کرمانشاه حرکت منسجمی شروع شده که در نخستین قدم آن کاهش 8/5 درصدی نرخ طلاق و افزایش 1/8 درصدی نرخ ازدواج در سال 97 بوده است. این نشانه اثر بخشی مداخلات و مشارکت اجتماعی است. این اقدام ها می تواند در افزایش نرخ باروری استان نیز الگو قرار بگیرد.
8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي باروري كاهش جمعيت كاهش طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد جوانی جمعیت یک اتفاق بزرگ است

مریم محقق در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: با عنایت به جایگاه دفتر زنان و ایفای نقش دبیری ستاد جوانی جمعیت مأموریت‌ها، وظایف جوانی جمعیت و وظایف گسترده در این حوزه با عنایت به مشکل جمعیتی استان و کشور قدمهای بسیاری در راستای آگاه‌سازی، اقناع سازی و هوشیار سازی اقشار مختلف صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی فرمودند ازدواج و تکثیر نسل نیاز حیاتی کشور است افزود: برای مدیران دستگاه‌های اجرایی که با عنایت به مواد قانونی مرتبط به هر دستگاه اقدامات شایسته ای در راستای جوانی جمعیت انجام شده است که منتج به فرزند آوری بیشتر در استان شود.

معاون امور زنان و خانواده استانداری همدان یادآور شد: مطمئناً وجود نیروی جوان، خلاق، مبتکر، متفکر، پویا و بالنده هر کشوری یکی از مهمترین مؤلفه‌های قدرت آن کشور به حساب می‌آید و یقیناً برگزاری رویداد جوانی جمعیت با شعار سهم من از جوانی جمعیت از اتفاقات و برنامه های بزرگی است که با شناسایی و تجلیل از برگزیدگان در حوزه‌های مختلف جمعیتی، قدمهای مؤثری در راستای جوانی جمعیت و هوشیار سازی اقشار مختلف در این خصوص نقش مهم و مؤثری در این راستا خواهد داشت.

کد خبر 6088198

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه
  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت
  • برگزاری رویداد جوانی جمعیت یک اتفاق بزرگ است
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • آثار غیرشعاری می تواند ذهنیت جوانان را به فرزندآوری مثبت کند
  • تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • هنر می‌تواند تقویت کننده روحیه جوانی جمعیت باشد