Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:22:11 GMT

انتساب عکس پلنگ به میان جنگل فسا درهاله ای از ابهام است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۸۸۸۳

انتساب عکس پلنگ به میان جنگل فسا درهاله ای از ابهام است

شیراز - ایرنا- در حالی که برخی پایگاه های خبری طی روزهای گذشته با انتشار عکسی از یک پلنگ ادعا کردند که این تصویر از منطقه میان جنگل فسا در استان فارس برداشته شده است، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست انتساب موضوع به این منطقه را در هاله ای از ابهام دانست.

به گزارش ایرنا ، این روابط عمومی دوشنبه اعلام کرد: مطلع شدیم عکسی که روز گذشته (یکشنبه 29 اردیبهشت 89) از پلنگ ایرانی مربوط به میان جنگل فسا منتشر شده ، جعلی بوده و مربوط به آفریقای جنوبی است، هر چند مسوولیت صحت ادعا به عهده عکاس است، از این بابت عذرخواهی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعید هرمزیان نژاد رئیس اداره محیط زیست فسا نیز ضمن اعلام مراتب عذر خواهی در این زمینه گفت : بنا به اعتماد اینجانب به یکی از عکاسان حیات وحش و ادعای وی مبنی بر گرفتن عکس از پلنگ، این عکس منتشر شد.
وی اظهار داشت : عکاس مذکور از سوی مقامات شهرستان به این اداره معرفی شده است و تاکنون نمایشگاه های متعددی از عکس های حیات وحش برگزار کرده است.
هرمزیان نژاد با بیان اینکه عکاس مذکور همچنان ادعای مالکیت عکس را دارد گفت: در حال حاضر موضوع از طریق پلیس فتای شهرستان فسا در حال پیگیری است و نتیجه متعاقبا اعلام خواهد شد.
برخی منابع خبری نیز انتساب این عکس به یک عکاس از آفریقای جنوبی را ذکر کرده اند و با مراجعه به صفحات مجازی عکس اصلی آن را بازنشر داده اند.
شهرستان فسا در 130 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
6113 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست پلنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه