Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس با طرح تعویق کنکور سراسری به مدت حداقل دو ماه مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه 30 اردیبهشت با دوفوریت طرح تعویق کنکور سراسری به مدت حداقل دو ماه با 81 رای موافق، 115 رای مخالف و 7 رای ممتنع مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هدایت الله خادمی به عنوان یکی از طراحان این طرح گفت: فرض کنید فرزندان خودتان شرایط و امکانات درس خواندن برایشان نباشد. آقایانی که دو دو می کنید خودتان را جای پدران این فرزندان بگذارید.

 

نماینده مردم ایذه و باغملک اظهار داشت: طبق اصل 19 و 30 قانون اساسی دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را تا پایان دوره متوسطه فراهم آورد و امکانات برای تحصیلات عالیه را در اختیار دانش آموزان قرار دهد. وسایل و ابزار تحصیلات عالی فرصت برای جبران این دو ماهی است که دانش آموزانی که مناطق شان درگیر سیل بوده است بتوانند این دو ماه را جبران کنند.

 

وی تصریح کرد: سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش می گویند نمی تواننند موضوع را مدیریت کنند، این ناکارآمدی آنهاست. قطعا باید به صد هزار داوطلبی که به دلیل سیل دچار مشکلاتی شده اند، فرصت داده شود.

 

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت نیز در مخالفت با دوفوریت این طرح گفت: ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات به این جمع بندی رسیدیم که امکان تعویق کنکور وجود ندارد و با این طرح مخالفیم، برای اولین بار نیست که در کشور حوادث طبیعی همانند سیل رخ می دهد و قرار نیست برای هر حادثه طبیعی کنکور را عقب بیندازیم.

 

وی تصریح کرد: یک میلیون و 200 خانوار روزها و شب ها بی خواب بوده اند، این طرح باعث آشفتگی در خانواده ها می شود.

 

فرهاد تجری، نماینده مردم قصر شیرین در موافقت با این طرح گفت: ما امروز اگر با این طرح موافقت کنیم امتیاز خاصی به کنکوری های مناطق سیل زده نمی دهیم بلکه به آنها فرصت می دهیم که بتوانند درس بخوانند لذا حداقل انتظارمان این است که مشکل بخشی از هموطنان را حل کنیم.

 

وی تصریح کرد: تصور کنید فرزندان خودتان جایی برای خواندن و نوشتن نداشته باشند و آیا اینها قابل مقایسه با کسانی که کلاس کنکور رفتند و راحت در خانه بودند، هستند.

 

جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده تایباد نیز در مخالفت با دوفوریت این طرح گفت: سه میلیون دانش آموز و خانواده شان اگر این طرح مصوب شود دچار مشکلات روحی و استرس می شوند. در کشور ما حوادث طبیعی همواره بوده است و نمی شود هر سال به دلیل مشکلات، کنکور را دچار مشکل کرد.

 

وی تصریح کرد: نمی توانیم با روح و روان و زندگی دانش آموزان بازی کنیم، تعویق کنکور باعث به هم ریختن نظام آموزشی می شود و هزار مشکل امنیتی برای کنکور ایجاد می شود.

 

امیر طاهرخانی، نماینده مردم تاکستان نیز در موافقت با دوفوریت این طرح گفت: 24 استان کشور درگیر سیل شده اند، چگونه باید دانش آموزی که خانواده اش درگیر سیل بوده است، درس بخواند. قطعا برای دانش آموزی که شرایط تحصیل نداشته است باید با انصاف تصمیم بگیریم./

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مسجد موزه خوزستان اردبیل کانون های مساجد سبک زندگی اسلامی سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان جنوبي مجلس کنکور سراسری کنکور مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون سراسری کنکور در شهرستان بردسکن

دریافت 28 MB

تصویربردار: سعید نوری

کد خبر 6088644

دیگر خبرها

  • بازدید فرماندار از روند برگزاری کنکور سراسری در حوزه های امتحانی شهرستان سرباز
  • آغاز رقابت ۲۱۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی در کنکور سراسری
  • برگزاری آزمون سراسری کنکور در شهرستان بردسکن
  • برگزاری نخستین آزمون سراسری در شهرستان چالدران
  • ۱۵ هزار دانش آموز در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • (تصاویر) رقابت کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • انتقال تعدادی از دانش آموزان با ماشین‌های ارتش برای حضور در کنکور سراسری
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری