Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@21:40:04 GMT

مبارزه جدی با آفت ملخ در اراضی کشاورزی قزوین در حال اجراست

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۹۱۰۸

مبارزه جدی با آفت ملخ در اراضی کشاورزی قزوین در حال اجراست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مبارزه جدی با آفت ملخ در بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین در حال اجراست. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فاطمه خمسه صبح امروز در دیدار با محمد رضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور که در اداره کل جهاد کشاورزی استان قزوین با حضور جمعی از معاونین برگزار شد، اظهار داشت: آفت ملخ امروز یکی از بزرگترین تهدیدات در حوزه کشاورزی است که با برنامه ریزی های انجام شده در حال کنترل آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورت عدم رسیدگی و مبارزه به موقع خسارات به جا مانده از این آفت در مزارع بیش از حد تصور خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: خسارت آفت ملخ در محصولات زراعی و باغی منطقه میتواند جبران ناپذیر باشد اما با برنامه ریزی های صورت گرفته این آفت عمومی تا حدی کنترل شده است.

خمسه بیان کرد: براساس پیشبینی ها تهدید آفت ملخ در بیش از 12 هزار هکتار از استان وجود دارد که در حال حاضر در 6 هزار هکتار از این مزارع و باغات مبارزه با آفت آغاز شده است.

استاندار کرمان: تنها 9 خودرو برای مبارزه با ملخ اعزام شدملخ‌ها در جنوب‌شرق استان تهران خطری برای محصولات کشاورزی ندارند+ تصاویرماجرای حمله دسته‌جمعی ملخ صحرایی از ‌دریای سرخ به ایران چه بود؟/این سطح از هجوم ‌بی‌سابقه بود

 

وی گفت: نخستین طرح های مبارزه با آفت ملخ در استان قزوین از اسفندماه 97 آغاز شده و هم اکنون ادامه دارد در این طرح 6 هزار هکتار از مزارع و باغات در تهدید این آفت دیده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: 6 هزار هکتار دیگر از مزارع استان قزوین نیز در حال حاضر در حال مبارزه با آفت ملخ هستند.

خمسه بیان کرد: در حال حاضر نگرانی جدی در این حوزه در استان وجود ندارد چراکه برنامه های خوبی اجرا شده و تمام قدهمراه کشاورزان در مبارزه با این آفت عمومی خواهیم بود.

انتهای پیام/ن

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ

هوشنگ میرزایی گفت: این اراضی به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال روز گذشته در قالب یک مانور اجرایی و با حکم قضایی در روستای «ازنق» واقع در بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ آزاد سازی و به عرصه تولید بازگشت.

وی اظهار کرد: آزاد سازی این اراضی در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی انجام شد.

میرزایی گفت: در این اراضی ۱۰۹ قطعه دیوارکشی به تعداد ۱۰۹ مورد به طول حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر ، بناهای غیر مجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد به مساحت حدود ۳۲۰ متر مربع ، انباشت مصالح ساختمانی ۱۹ ، محوطه سازی ۱۲ مورد به مساحت حدودیک هزارو ۹۵۰ مربع ، استخر ۲ مورد به مساحت حدود ۹۰ مترمربع و آلاچیق ۲ مورد به مساحت ۳۰ متر مربع تخریب و رفع اثر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران