Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-09@02:28:25 GMT

دادستانی سوئد خواستار بازداشت «آسانژ» شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۹۲۰۹

دادستانی سوئد خواستار بازداشت «آسانژ» شد

دادستانی عمومی سوئد از دادگاه‌های این کشور خواست تا حکم بازداشت «جولیان آسانژ» را بصورت غیابی صادر کنند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، دادستانی عمومی سوئد خواستار صدور حکم بازداشت برای جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت ویکی لیکس، به اتهام تجاوز شد.

دادستانی عمومی سوئد در همین رابطه از دادگاه‌های محلی این کشور خواسته تا حکم بازداشت آسانژ را صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آسانژ مدت هاست که در سوئد با اتهام تجاوز مواجه است و مقامات این کشور خواستار استرداد وی برای محاکمه هستند.

آسانژ در تاریخ ۱۱ آوریل در هنگام اقامت در سفارت اکوادور در لندن بازداشت شده و سپس به ۵۰ هفته زندان محکوم شد. در آن زمان پلیس انگلیس اعلام کرد که به درخواست مقامات آمریکایی، آسانژ بازداشت شده و در مقر پلیس در لندن حضور دارد.

احتمال استرداد آسانژ به آمریکا وجود دارد و وزارت دادگستری آمریکا در ماه گذشته اعلام کرده بود بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس به اتهام خیانت در ارتکاب نفوذ در سیستم کامپیوتری و هک سیستم‌ها به کمکِ «چلسی منینگ» (Chelsea Manning) متهم شناخته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دادستانی سوئد بازداشت آسانژ استرداد آسانژ سفارت اکوادور در لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت شهردار مرند با اتهامات مالی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند از بازداشت شهردار مرند و چند نفر از کارکنان شهرداری با اتهامات مالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، یوسف ضیامهر اظهار کرد: موضوع تخلفات شهرداری مرند از چندین ماه قبل تحت رصد مراجع اطلاعاتی و امنیتی بود که با صدور دستورات قضائی لازم و با جمع‌آوری اسناد و مدارک و پیرو این دستورات بیش از ۱۰ نفر از جمله شهردار و معاون وی و چندین نفر از کارکنان شهرداری به اتهامات ارتشا و تضییع اموال دولتی و تبانی در معاملات دولتی و مشارکت و معاونت در این اتهامات، بازداشت و با صدور قرار تأمین مناسب روانه زندان شدند.

وی افزود: در بین متهمان از افراد عادی که با عوامل شهرداری همکاری و مساعدت داشتند نیز بازداشت شدند و تحقیقات از همه افراد در دادسرای مرکز استان و شهرستان مرند با جدیت ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند خاطرنشان کرد: نتایج رسیدگی‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 751455

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور
  • جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکورصبور در قهوه‌خانه
  • جزئیات اختصاصی از بازداشت متهم پرونده زهره فکور در قهوه‌خانه
  • جوان کهنوجی از چنگال آدم‌ربایان آزاد شد
  • زخمی شدن ده‌ها سرباز حین رزمایش ناتو در سوئد
  • روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد
  • آزادی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان/ رهایی در مرز‌های شرقی
  • شهردار مرند بازداشت شد
  • بازداشت شهردار مرند با اتهامات مالی
  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد