Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@03:34:24 GMT

سیستم مدیریت شهری در ایران فلج شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۹۶۲۴

سیستم مدیریت شهری در ایران فلج شده است

یک کارشناس مدیریت شهری با اشاره به ورشکسته بودن تعداد زیادی از شهرداری های ایران، گفت: سیستم مدیریت شهری در ایران فلج شده است و علاج آن در دست دولتمردان است.

بدیع الزمان بهزاد در گفت وگو با خبرنگار ایمنا ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها را از مهم ترین وظیفه های سیستم اقتصاد شهری دانست و اظهار کرد: وضعیت معیشتی و اقتصادی در ایران به گونه ای است که نه تنها سیستم مدیریت شهری بلکه همه افراد در جامعه به دنبال درآمد پایدار هستند تا بتوانند برای ارتقا سطح زندگی روی آن حساب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه درآمد پایدار کلید رشد و توسعه شهر است، گفت: اهمیت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها کاملا مشخص و واضح است و شهرداری نیز مانند سایر اعضای جامعه به درآمد با ثباتی نیاز دارد که بتواند بر اساس آن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را ساماندهی کند.

بهزاد افزود: شهرداری ها به عنوان بالاترین قسمت سیستم مدیریت شهری نیاز دارند تا با بهره گیری از ظرفیت های مختلف شهر به درآمدزایی بپردازند اما متاسفانه سیستم مدیریت شهری در ایران تنها یک محرک ندارد بلکه نهاد ها و سازمان های مختلفی در این سیستم فعالیت می کنند و همین موضوع، کار را برای استفاده از ظرفیت های شهر سخت کرده است.

این کارشناس مدیریت شهری با اشاره به ورشکسته بودن تعداد زیادی از شهرداری های ایران تصریح کرد: سیستم مدیریت شهری در ایران فلج شده است و علاج آن در دست دولتمردان است زیرا بخش های دولتی از فعالیت بخش خصوصی جلوگیری می کنند و بخش های خصوصی نیز در مقابل سنگ جلوی پای بخش دولتی می اندازند و پیروز اصلی تقابل دولتی ها و خصوصی ها، بخش دولتی است زیرا نیاز چندانی به درآمد زایی ندارد.

درآمد پایدار زمانی حاصل می شود که دولتی ها دست از سر اقتصاد شهری بردارند

بهزاد خاطر نشان کرد: باید راهکاری برای اولویت بندی فعالیت نهاد ها در سیستم مدیریت شهری از سوی وزارت کشور ارائه شود و یکی از نهاد های دولتی به عنوان ناظر در این زمینه فعالیت کند، نه اینکه نهاد های دولتی بخش های مختلف شهر را تصاحب کنند و با استفاده از ظرفیت هایش دست شهرداری را برای درآمد زایی ببندند.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی یکی از نهادهایی است که موجب اخلال در فعالیت شهرداری ها می شود و شهرداری نیاز به تایید این نهاد در تمام پروژه های شهری دارد، همین امر باعث می شود تا دست شهرداری برای درآمد زایی باز نباشد. بسیاری از افراد گمان می کنند زمانی که کاری در شهرداری دارند دچار بروکراسی اداری می شوند، درصورتی که شهرداری به عنوان یک نهاد خودش نیز دچار بروکراسی اداری است.

این کارشناس مدیریت شهری افزود: دولت باید حجم زیادی از اختیارات وزارت خانه های مختلف که در فعالیت شهرداری ها دخالت می کند همچون وزارت کشور، وزارت مسکن، وزارت تعاون و وزارت راه و شهرسازی را به شهرداری ها تفویض کند تا فعالیت اقتصادی سیستم مدیریت شهری نیز رونق بگیرد.

بهزاد یادآور شد: در حقیقت درآمد پایدار زمانی حاصل می شود که دولتی ها دست از سر اقتصاد شهری بردارند و فعالیت در این زمینه را به صورت کامل به شهرداری واگذار کنند. شهرداری ها نیز باید در احقاق حقوق شان ساکت نباشند و به مطالبه و درخواست از دولت برای مشخص کردن وضعیت سیستم مدیریت شهری بپردازند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد شهری توسعه توسعه اقتصادي توسعه پایدار توسعه پایدار شهر توسعه پایدار شهری توسعه شهری درآمد درآمد پایدار درآمد پايدار شهری درامد هاي پايدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب درآمد ارزی شرکت ایپکو از محل صادرات خدمات فنی مهندسی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- مهدی رجبعلی با اشاره به این که هایما اس7 پرو، پنجمین محصولی است که سال گذشته و در همکاری با هایما، پروژه بهبود کالیبراسیون با اقلیم ایران برای آن آغاز شد، عنوان کرد: این محصول دارای موتور جدید توربو با تزریق مستقیم (GDI) است که از سال گذشته تا کنون تغییرات کالیبراسیون این محصول در حال انجام است.
وی با اشاره به برنامه‌های ایپکو برای سال جاری، اظهار کرد: از طریق شرکت در نمایشگاه‌های مختلف تلاش می‌شود تا در کنار محصول هایما و تجربه‌ای که از ارایه خدمات مهندسی به این برند کسب شده است، به سایر بازارهای بالقوه ورود کرده و خدمات ارایه کنیم.
 رجبعلی افزود: از سوی دیگر، از سال ۱۴۰۱ تا کنون در ایپکو طراحی و توسعه سامانه مدیریت موتور(EMS)، کالیبراسیون و توسعه رایانه موتور ایران خودرو (IKECU) پیش برده می‌شود؛ در تلاش هستیم تا برای رایانه موتور (ECU) ، سامانه مدیریت الکترونیکی موتور (EMS) و ایرادیابی قوای محرکه نیز بتوانیم بازاریابی مناسبی انجام دهیم.
 مدیرعامل شرکت ایپکو خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ تا کنون و با تکیه بر دانش متخصصان و کارشناسان داخلی، توانسته‌ایم درآمد ارزی قابل توجهی از محل فروش خدمات مهندسی کسب کنیم.
 وی هم‌چنین با اشاره به حضور ایپکو در نمایشگاه ایران اکسپو در سال جاری، یادآور شد: این مجموعه با رویکرد صادرات خدمات فنی-مهندسی در زمینه طراحی و توسعه قوای محرکه و آزمون های موتوری و هم‌چنین کالیبراسیون و توسعه نرم‌افزار و سخت افزار مدیریت هوشمند خودرو در نمایشگاه ایران اکسپو حضور داشت.

دیگر خبرها

  • حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
  • آتش تانک رسانه‌ای شهرداری تهران برای حمایت ویژه از زاکانی! | تصویر
  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • کسب درآمد ارزی شرکت ایپکو از محل صادرات خدمات فنی مهندسی
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران