Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مدل سازی بخش جدا نشدنی از صنعت طلا و جواهر است. برای شکل دهی یک قطعه فلزی همچون گوشواره و انگشتر در مرحله نخست فلز مورد نظر ذوب می شود و پس از آن در قالب های گچی قرار می گیرد تا به شکل مورد نظر درآید. برای این بخش نیاز به گچی مخصوص است. این گچ باید ویژگی های خاصی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلاسازان ایرانی این ماده را وارد می کنند. زیرا توان تولید آن در داخل کشور وجود نداشت.

اما محققان ایرانی همت به خرج دادند و یک استارتاپ موفق به ساخت این گچ مخصوص قالب گیری فلزات گرانبها شد و اکنون دانش فنی تولید این محصول در کشورمان وجود دارد.

محمد حسن محمدزاده مقدم مسئول این استارتاپ درباره تولید این محصول بیان کرد: این گچ مخلوطی از مواد معدنی و آلی است که تولید آن به علت ویژگی های خاص پیچیدگی هایی دارد. اما در حال حاضر موفق به تولید آن در کشور شدیم تا نیاز طلاسازان به این ماده رفع شود.

محمدزاده مقدم درباره ویژگی های این گچ ابراز کرد: این گچ به شکل پودر است و برای کار باید با آب مخلوط شود به گونه ای که سفت یا شل نباشد. همچنین دارا بودن توانایی حرارتی بالا از دیگر ویژگی های این ماده است. طلاسازان اصطلاحی دارند که می گوید گچ باید به گونه ای باشد که طلا را ندزدد. این بدین معنا است که نباید گچ دارای خلل و فرج ریز باشد زیرا هنگامی که طلای ذوب داخل آن ریخته می شود وارد این منافذ می شود و دیگر نمی توان آن را جمع کرد. خوشبختانه این محصول تمام ویژگی های مورد نظر را دارا است.

تولید محصولی مشابه نمونه های خارجی

وی همچنین بیان کرد: این محصول سالیان سال است که در صنعت جواهر سازی کاربرد دارد اما از نمونه های خارجی آن استفاده می شد و تحریم ها هم استفاده از آن را با مشکل مواجه کرد. همچنین محصولات خارجی عمدتا خدمات پس از فروش ندارند. محصولی که ما تولید کردیم از نظر کیفیت در حد نمونه های خارجی است اما با قیمتی کمتر عرضه می شود. همچنین خدمات پس از فروش هم به مشتریان تعلق می گیرد.

محمدزاده مقدم حضور در دوره های پیش شتابدهی مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را در راستای پیشبرد اقدامات استارتاپ تاثیرگذار دانست و گفت: با شرکت در این دوره ها فعالیت های ما شتاب گرفت و می توان گفت در ساختارمند شدن ذهنمان تاثیر زیادی داشت تا این کسب و کار به درستی حرکت خود را آغاز کند. به نوعی ترس ما از شروع را از بین برد.

326 / 156 جواهر سازی گچ قالب گیری طلاسازی انگشتر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جواهر سازی طلاسازی انگشتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است

معاون اول رئیس جمهور گفت: در شرایطی که ایران روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رئیس‌جمهور در سفر خارجی و انجام ملاقات‌های بین المللی است که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، جلسه هیات دولت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

مخبر: چشم‌انداز روشنی برای توسعه کشور وجود دارد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد، گفت: معمولا رویدادهایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می‌شود که مقامات کشورها سفرهای کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند اما رییس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.

وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات‌های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه‌اندازی نهضت تولید در کشور است، افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها تقسیم کار انجام شود و برنامه‌ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان‌ها و روستاها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.

مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش‌های بروز و کاربردی به نیروهای کار ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه‌ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • دستیابی به دانش فنی نسل جدید دستگاه طیف سنجی لیزری
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل