Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@22:05:50 GMT

ایران فرصت طلایی برای سرمایه گذاری

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۰۲۰۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتا، محمدرضا مودودی در دیدار با موریتسکی با اشاره به مشکلات مالی و بانکی به وجود آمده به دلیل تحریم، گفت: با وجود خروج یک جانبه آمریکا از برجام، ایران از تعهدات خود در برجام عدول نکرد اما بیشترین صدمه به شرکای تجاری ما وارد شد.
وی با ابراز امیدواری از اثربخشی کانال مالی اروپا موسوم به اینستکس افزود: با توجه به وجود پروژه هایی با توجیه اقتصادی بالا در حوزه های مختلف مانند پروژه های کشاورزی، غذایی، نفت و پتروشیمی و دیگر زمینه ها، امروز فرصتی طلایی برای سرمایه گذاری در ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسؤول اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی در صادرات، با اشاره به اینکه برای ادامه تجارت در شرایط امروز نیازمند راهکارهای جدید و متفاوتی هستیم، گفت: بخشی از واردات ایران، با توجه به مدیریت منابع ارزی کشور، از شرکتهای کشور چک انجام می گرفت، اکنون با وجود مسایل پیش روی روابط بانکی، میتوان در خصوص تهاتر با مشارکت اروپا به نتایج خوبی رسید تا روند مبادله کالا در جریان باشد.
مودودی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دو کشور را به جهت آنکه محدودیت دولت ها را ندارند، مفید توصیف کرد و افزود: ما آماده همکاری در قالب گروه های کارشناسی یا در سطوح کلان تر برای بررسی زمینه های تهاتر و طراحی مکانیزم مناسب آن هستیم.
در ادامه این نشست، موریتسکی«معاون وزیر صنعت جمهوری چک» از سفر خود به کشورمان ابراز خرسندی کرد و گفت: با حضور در ایران مذاکرات خوبی انجام شد و با وجود رویکرد مثبت شما به یافتن راهکاری برای ادامه تجارت خوشبین هستم چرا که ایران دارای اقتصادی بزرگ و برخوردار از ظرفیت‌ها و امکانات متعددی است که با این وجود صادرات برخی از کالا‌های ایرانی به چک، از جمله در حوزه کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران

تین نیوز

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برگزاری نخستین "رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران" در تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برگزاری نخستین "رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران" در تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: هریک از فرودگاه های کشور دارای ظرفیت های سرمایه گذاری است که در قالب اطلس جامع سرمایه گذاری فرودگاه های کشور گردآوری شده و بناست در چنین رویدادی به سرمایه گذاران و بنگاه های اقتصادی ارائه شود.

علی عبدی اظهار کرد: معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی بر حسب وظیفه باید ضمن در نظر گرفتن منافع شرکت، شرایط را به گونه ای فراهم کند تا با توجه به اوضاع اقتصادی، سیاسی و بین المللی در آینده آسیبی به اقتصاد شرکت فرودگاه ها وارد نشود.

وی با بیان اینکه زیرساخت ها باید به نحوی فراهم شود تا همواره شاهد رشد اقتصادی شرکت فرودگاه ها باشیم، گفت: در حال حاضر عمده تمرکز شرکت بر درآمد ناشی از پروازهای عبوری است اما اعتقاد داریم که این نوع درآمد باعث شده تا از بسیاری فرصت های درآمدی دیگر غافل شویم.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها با بیان اینکه در آینده ممکن است بحث درآمدهای هوانوردی دستخوش تغییر شود، گفت: این نوع درآمد هیچ گاه درآمد پایداری نیست و باید زیرساخت لازم برای ایجاد درآمدهای ثابت و پایدار ایجاد شود تا شرکت با تحولات سیاسی و بین المللی دچار ضرر و زیان نشود. بنابراین می بایست علاوه بر تلاش برای افزایش درآمد پروازهای عبوری، از ظرفیت های بالقوه موجود در فرودگاه های کشور به نحوی استفاده شود که شاهد افزایش درآمدهای پایدار در سایر حوزه های هوانوردی و همچنین درآمدهای غیر هوانوردی باشیم.

عبدی با بیان اینکه بیم آن می رود؛ با ضربه خوردن به درآمد ناشی از پروازهای عبوری، شرکت فرودگاه ها دچار مشکلات اساسی در پیشبرد طرح های توسعه فرودگاه ها و حتی انجام امورات جاری شرکت همچون پرداخت حقوق و دستمزد شود، گفت: کاپیتان نخجوانی بر مبنای نظر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت ماموریت داده اند که سرمایه گذاری در فرودگاه های سراسر کشور به عنوان یک راهکار اساسی برای ایجاد درآمد ثابت و پایدار در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به شعار امسال که مقام معظم رهبری بر جهش تولید با مشارکت مردم تاکید داشته اند، گفت: بدون شک با مشارکت مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی می توان تمامی فرصت های درآمدی را احصا کرد و جلوه ای تازه از فرودگاه های ایران در جهان به نمایش گذاشت.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی گفت: در تیر ماه امسال، "نخستین رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران" در سالن اجلاس سران با حضور وزیر راه و شهرسازی، کاپیتان نخجوانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها، مسئولان مربوطه، سفیران کشورهای هدف در ایران و سفیران ایران در سایر کشورها، اتاق های بازرگانی، اتاق های صنعت و معدن، فعالین تجاری و اقتصادی و صاحبان بنگاه های اقتصادی برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • ترکیب استقلال مقابل تراکتور؛ فرصت طلایی برای گلر جوان آبی‌ها
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • ادامه رایزنی شورای شهر بیرجند درباره برج ۴۶ طبقه ارتش
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات