Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:13:37 GMT

اصلاحات 6گانه داوری در لیگ برتر جزیره

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۰۳۱۸

اصلاحات 6گانه داوری در لیگ برتر جزیره

تهران- ایرنا- لیگ برتر جزیره از فصل آینده علاوه بر فناوری کمک داور ویدئویی (VAR) با اعمال 6 تغییر مقرراتی در حیطه داوری آغاز به کار خواهد کرد.

تارنمای 90 دقیقه روز دوشنبه نوشت: براساس گزارش منابع موثق، فناوری کمک داور ویدئویی برای نخستین بار از فصل آینده در رقابت های لیگ برتر جزیره استفاده خواهد شد و انتظار می رود تا داوران را برای قضاوت بهتر و موثرتر یاری دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این حال، VAR تنها تغییری نیست که از فصل آینده در رقابت های لیگ برتر انگلیس اعمال خواهد شد.
هیات بین‌المللی فوتبال (ایفاب) که نهاد قانونگذاری این ورزش است تعدادی از اصلاحات جدید را در ورزش فوتبال تایید کرده که از اول ژوئن 2019 اجرایی خواهد شد و این بدان معنا است که لیگ برتر باید خود را با قوانین جدید وفق دهد.
صرف نظر از کمک داور ویدئویی در گزارش زیر به 6 قانون جدیدی که از فصل 2019 – 2020 در لیگ برتر جزیره اعمال خواهد شد، اشاره شده است.
*خطای هند
در خصوص اعمال قانون لمس توپ یا خطای هند در یک سوم هجومی حریف اصلاحاتی صورت گرفته است.
گل هایی که پس از برخورد اتفاقی به دست بازیکنی وارد دروازه شود مردود خواهد بود و اگر یک بازیکن به طور عمد توپ را به سود خود هدایت یا بالعکس اقدام به گلزنی کند با یک ضربه آزاد جریمه خواهد شد.

*ضربات آزاد
دروازه بانان سرتاسر انگلیس مسلما با شنیدن اعمال این تغییر چشمگیر در قانون زدن ضربات آزاد مستقیم آسوده خواهند شد!
براساس قوانین جدید، تیم های حمله کننده دیگر اجازه استفاده از یک بازیکن را در دیواره دفاعی حریف ندارند. قانونگذاران بر این باورند که حضور چنین بازیکنی در دیواره دفاعی حریف با «روح فوتبال» تناقض دارد.

*پنالتی
این تغییر شاید برای دروازه بانان خیلی خوشحال کننده نباشد و داوران هم از فصل آینده باید در خصوص ضربات پنالتی سختگیرانه تر عمل کنند چرا که دروازه بانان در هنگام زده شدن پنالتی باید دست کم قسمتی از یکی از پاهای خود را روی خط دروازه یا به موازات آن قرار داده و حرکت ندهند. علاوه بر این، گلرها از حرکت روی خط دروازه منع شده و نمی توانند تیرک ها را لمس کنند.

*تعویض ها
در راستای جلوگیری از وقت کشی های پایان بازی، بازیکنان به هنگام تعویض باید از نزدیک ترین نقطه به خط کشی کناره زمین، بازی را ترک کنند.

*کارت زرد و قرمز برای سرمربی ها
سرمربیانی که بیشتر از سایرین پرخاشگر هستند از فصل آینده باید بیشتر مراقب رفتار خود باشند چرا که آنها نیز مشابه بازیکنان در صورت اقدام برای امتحان کردن آستانه تحمل داور، جریمه خواهند شد.
بر این اساس، سرمربیان هم در صورت رفتار غیر ورزشی در محوطه فنی کارت زرد و قرمز دریافت خواهند کرد و در صورتی که فرد خاطی حاضر در درگیری کنار زمین قابل شناسایی نباشد به طور پیش فرض سرمربی جریمه خواهد شد.

*دراپ بال (بین طرفین)
این قانون برای مدت ها چیزی شبیه به یک راز بود اما از فصل آینده به تاریخ خواهد پیوست. در رقابت های فصل بعد لیگ برتر جزیره دیگر قانون بین طرفین اجرا نخواهد شد و در صورت توقف بازی، توپ به راحتی به تیمی داده می شود که پیش از توقف، آن را در اختیار داشته یا لمس کرده است.
علاوه بر این، اگر بازی در محوطه جریمه متوقف شود آنگاه توپ در اختیار دروازه بان قرار داده خواهد شد.
ورزشی**3991**1067**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فوتبال ليگ برتر جزيره اصلاحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد عبدالله، مربی دروازه‌بان‌های تیم‌های هندبال پایه شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، محمد مصطفی ابراهیم عبدالله، مربی مطرح مصری، به عنوان مربی دروازه‌بانان تیم‌های هندبال پایه ایران معرفی شد.    محمد عبدالله سوابق فراوانی در حرفه دروازه‌بانی هندبال دارد. وی دروازه‌بان باشگاه الجزیره، طلای الجیش و باشگاه الاهلی در لیگ برتر مصر بوده است.    وی همچنین مربی تیم‌های هندبال نوجوانان و جوانان مصر بود و سوابق مربیگری دروازه‌بانان تیم های هندبال الزمالک مصر، الاهلی مصر، شباب الاهلی دبی، النصر امارات و باشگاه طلایه الجیش مصر را در کارنامه کاری خود دارد.    از دستاورد‌های شخصی محمد عبدالله می‌توان به کسب مقام سوم قهرمانی در لیگ برتر با باشگاه طلایه الجیش در فصل ورزشی ۲۰۰۲/۲۰۰۳، کسب مقام اول قهرمانی در لیگ برتر با باشگاه الاهلی مصر در فصل ورزشی ۲۰۰۳/۲۰۰۴، کسب مقام اول قهرمانی در لیگ برتر با باشگاه طلایه الجیش در فصول ۲۰۰۴/۲۰۰۵ و ۲۰۰۵/۲۰۰۶، حضور در پنجمین دوره مسابقات انتخابی منطقه آفریقا با تیم ملی در مصر در سال ۱۹۹۹، کسب مقام اول در مسابقات قهرمانی آفریقا با تیم زیر ۲۰ سال در فصل ۲۰۱۶، کسب مقام دوم در مسابقات قهرمانی نوجوانان عربی در عربستان سعودی با تیم زیر ۲۰ سال در فصل ۲۰۱۷، کسب مقام دوم با تیم ملی مردان مصر در قهرمانی مدیترانه در مراکش در سال ۲۰۱۸ را بعنوان بخشی از عملکرد وی، اشاره کرد.   با توجه به سیاست‌های فدراسیون هندبال مبنی بر تقویت دروازه‌بانان تیم‌های پایه، قرار است از تجربه و تمرینات محمد عبدالله در تیم‌های نوجوانان و جوانان هندبال پسر ایران استفاده شود.

دیگر خبرها

  • اولین گل کوین دی بروین در لیگ برتر انگلیس با ضربه سر
  • کپا آریزابالاگا به چارچوب دروازه رئال مادرید برمی‌گردد
  • خلاصه‌بازی لیورپول و اورتون + فیلم
  • سکوت آندری لونین شکست: توپ لامین یامال از خط رد نشد
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • محمد عبدالله، مربی دروازه‌بان‌های تیم‌های هندبال پایه شد
  • خلاصه‌بازی آرسنال و چلسی + فیلم
  • تغییر نسل موجب تحول می‌شود
  • مکالمات داور و ‏VAR‏ در انگلیس محرمانه است!‏