Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-09@04:31:09 GMT

احترام به والدین از اشتراکات قرآن و فرهنگ اصیل روس است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۰۳۸۲

احترام به والدین از اشتراکات قرآن و فرهنگ اصیل روس است

به گزارش ایکنا؛ نشست «خانواده در روسیه و فرصت‌های فرهنگ قرآنی» شب گذشته 29 اردیبهشت‌ با حضور «میخاییل سیمونوف»، مستبصر روسی در غرفه کشور روسیه در بخش بین‌الملل نمایشگاه برگزار شد.

میخاییل سیمونوف در این نشست گفت: روسیه کشور بزرگی است که دارای فرهنگ‌های مختلفی است، اما در جنوب روسیه، مسلمانان و مسیحیان در کنار هم زندگی می‌کنند که این مسئله زمینه‌ای برای آشنایی من با فرهنگ اسلامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیمونوف که هم‌اکنون طلبه جامعة المصطفی(ص) العالمیه در قم است، گفت: در فرهنگ اصیل روسیه احترام به والدین و بزرگان از جایگاه بسیار والایی برخوردار بود، اما پس از فروپاشی شوروی و نفوذ فرهنگ غربی، این مسئله اکنون تا حدودی ضعیف و کم‌رنگ شده است.

این مستبصر روسی در ادامه گفت: در مناطق مسلمان‌نشین روسیه از جمله چچن و داغستان، ارتباط میان خانواده‌ها از صمیمت بیشتری برخوردار است که تا حدودی شبیه ایران است، اما در مناطق مسیحی‌نشین روسیه به‌ویژه سیبری و سن پترزبورگ ارتباط میان بستگان بسیار ضعیف است.

میخاییل سیمونوف، درگیری فرزندان با والدین و ایستادن در مقابل آن‌ها را از تأثیرات منفی نفوذ فرهنگ غربی بر جامعه روسیه به‌ویژه پس از فروپاشی شوروی دانست و گفت: در فرهنگ قدیم روس احترام به والدین بسیار قوی بود.

این مستصبر روسی در ادامه احترام به والدین و بزرگترها را از اشتراکات قرآن و فرهنگ اصیل روس دانست و گفت: اکنون در منطقه جنوب روسیه ارتباط میان مردم از گرمی و صمیمت بیشتری برخوردار است، اما در سیبری روابط و تعامل میان مردم بسیار سرد است که شاید نشئت گرفته از هوای سرد این منطقه است.

وی اضافه کرد: در فرهنگ قدیم روسیه، مسئله طلاق، موضوعی بسیار زشت و ناپسند بود، اما امروز به خاطر میل مردم برای کسب درآمد بیشتر، ارتباطات خانوادگی بسیار ضعیف و بی‌احساس شده و همین مسئله منجر به طلاق در خانواده‌ها شده است.

این مستبصر روسی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا در روسیه مناسبت‌هایی همچون «روز پدر» یا «روز مادر» وجود دارد، گفت: در روسیه روز 8 مارس که روز جهانی زن است، گرامی داشته می‌شود و هدایایی در این روز به زنان داده می‌شود.

وی درباره آداب خانوادگی در روسیه گفت: در منطقه جنوب روسیه معمولا فرزند کوچکتر حتی بعد از ازدواج با پدر و مادر زندگی می‌کند، اما فرزندان بزرگتر پس از ازدواج از والدین خود جدا می‌شوند.

میخاییل سیمونوف گفت: در منطقه جنوب روسیه، مردسالاری حاکم است، اگرچه احترام به دیدگاه و نقطه نظرات زنان وجود دارد، اما در منطقه سیبری و سن پترزبورگ و شمال روسیه به دلیل تأثیرپذیری از فرهنگ غربی، زن سالاری حاکم است.

وی گفت: در جامعه روسیه حساسیت‌هایی در مورد پوشش زنان میان مسلمانان و حتی مسیحیان معتقد به آیین مسیحیت وجود دارد، به‌طوری که برگزاری جام جهانی 2018 در روسیه مخالفانی داشت و مسلمانان معتقد بودند که حضور زنان خارجی با پوشش‌های نامناسب تأثیر منفی بر جامعه دارد.

وی درباره وضعیت کنونی جامعه ایران و مسئله حجاب و احترام به بزرگترها گفت: در ایران مسائلی چون احترام فرزندان به والدین و بزرگترها و پوشش زنان تا حدودی خوب است، اما برخی مسائل همچون شرایط سخت ازدواج و تعیین مهریه بالا چالش‌های در این زمینه است.

سیمونوف در پایان گفت: پدر و مادر من هر دو مسیحی هستند که اکنون جدا از هم زندگی می‌کنند، اما همسر من یک مستبصر اوکراینی است که در مجتمع آموزش عالی «بنت الهدی» قم با وی آشنا شدم و در نهایت ازدواج کردیم.

این مستبصر روس 33 سال سن دارد که تحصیلات خود را در رشته مدیریت در دانشگاه روسیه گذارنده و پس از تشرف به دین اسلام، اکنون برای فراگیری علوم اسلامی در جامعة المصطفی(ص) قم مشغول به تحصیل است.

یادآور می‌شود، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت تا 4 خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، سید کاظم حسینی امروز، ۱۷ اردیبهشت در آئین افتتاحیه طرح ملی ماهر که با حضور معاون جوانان و کارکنان جمعیت هلال احمر استان در دبستان پسرانه دکتر حسابی شیراز برگزار شد، گفت: پس از برگزاری دوره آموزشی استانی تربیت مدرس ماهر با هدف توانمندسازی مراقبین سلامت و مربیان هلال احمر برای آموزش دانش‌آموزان و والدین ایشان در مدارس، مقرر شد که آموزش دو ساعته سرفصل‌های طرح ماهر ویژه گروه هدف انجام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس ادامه داد: دانش‌آموزان با مهارت‌آموزی می‌توانند به درک عمیق‌تری از آموخته‌های خود دست یابند و برای ساختن آینده‌ای بهتر گامی موثر بردارند.

وی با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان افزود: دانش‌آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، با این مهارت‌ها آشنا خواهند شد و با اشاره به طرح دادرس در دوره متوسطه اول به مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متناسب با سن دانش آموزان تاکید کرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر شامل آموزش شماره‌های اضطراری و نحوه انتقال اطلاعات به امدادگران در شرایط بحرانی و بروز حوادث، مدیریت بحران و کنترل استرس، شناسایی نقاط امن و ناامن، پناه‌گیری ایمن و کمک‌های اولیه ویژه والدین و دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی است.

فاطمه قاسمی افزود: طرح ماهر با هدف افزایش آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان و والدین با مهارت‌آموزی، ارتقای کیفیت سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان والدین و فرهنگیان، افزایش سطح ایمنی، کاهش آسیب‌پذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس، اجرا خواهد شد.

وی در تشریح دیگر اهداف افزود: توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی و دگر امدادی مبنی بر مهارت‌ورزی دانش‌آموزان والدین و مربیان، استفاده از ظرفیت آموزش همسالان و سفیران سلامت در گسترش مهارت‌های امدادرسانی، ایجاد همدلی با آموزش مهارت‌های امداد و نجات بر پایه ارزش‌های هم نوع دوستی از دیگر اهداف این طرح است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس گفت: دانش‌آموزان با قرائت سوگندنامه متعهد شدند که نسبت به حفظ جان خود و هم نوعان شان مسئولانه و با کسب مهارت‌های لازم رفتار کنند و برای مهارت‌آموزی هلال احمری تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اشتراکات وثیق شیعه و اهل سنت
  • اشتراکات فرهنگی زیادی بین ایران و یمن وجود دارد
  • حملات چندجانبه به قالیباف، چند ساعت مانده به انتخابات دور دوم /اشتراکات حداقلی در لیست های چندگانه اصولگرایانه
  • امروز روز جهانی خَر است!
  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • محدوده محل کار والدین به محل مجاز تحصیل فرزند اضافه شد
  • سروش رفیعی: به نظر داور احترام می‌گذارم، بی احتیاطی از من بود؛ از هم تیمی‌ها و کادر فنی عذرخواهی می‌کنم / فیلم
  • احترام نظامی بیرانوند به هواداران پرسپولیس / فیلم
  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد