Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس سنديکاي روزنامه‌نگاران عراق و سنديکاي نويسندگان جهان عرب در ديدار با معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با مديران رسانه‌اي ايران گفت: آمادگي داريم تمام امکانات مادي و معنوي سنديکا را در اين شرايط خاص در اختيار ايران قرار دهيم.
به گزارش روابط‌عمومي معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني، «مؤيد اللامي» با تاکيد بر گسترش همکاري‌هاي دوجانبه رسانه‌اي ميان ايران و عراق، تصريح کرد: از شرايطي که براي ايران بوجود آمده عميقا ناراحتيم و تا زمان رفع مشکلات، در کنار شما هستيم
رئيس سنديکاي نويسندگان جهان عرب تاکيد کرد: با توجه به شرايط خاص منطقه و نقشه‌هايي براي برهم زدن امنيت و آرامش اين منطقه، امروز بيش از پيش نيازمند همراهي و همکاري هستيم و بايد سطح روابط و همکاري‌هاي خود را افزايش دهيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنين «اياد الجبوري» قائم مقام اللامي و رئيس سنديکاي روزنامه نگاران نجف اشرف نيز، بر تقويت روابط رسانه‌اي دو کشور تاکيد کرد.
بنابراين گزارش، محمد خدادي در اين ديدار دو جانبه بر نقش موثر رسانه‌ها در توسعه ديپلماسي رسانه‌اي و گسترش صلح و ثبات در منطقه تاکيد کرد.
محمد خُدادي ضمن قدرداني از همراهي دولت و ملت عراق با ايران، بر توسعه همکاري‌هاي رسانه‌اي دو کشور و کشورهاي همسايه، منطقه و جهان اسلام تاکيد کرد و گفت: ايران علاقه‌اي به جنگ ندارد و تقويت امنيت کشورهاي منطقه و جهان اسلام را امنيت خود مي‌داند.
وي با اشاره به نقش تعيين‌کننده رسانه‌ها در توسعه ديپلماسي رسانه‌اي و ايجاد صلح و ثبات در منطقه، به رويکرد صلح‌طلبانه ايران در تعامل با کشورهاي جهان اشاره و تصريح کرد: توافق برجام بعد از 5سال مذاکره و امضاي صدهابرگ قرارداد، مويد اين نکته است که ايران، خواهان صلح است و دنيا نيز اين رويکرد را حمايت مي‌کند کما اينکه به جز امريکا و عربستان و رژيم اشغالگر قدس، بسياري از کشورهاي غربي حامي ايران و برجام هستند. وي در همين زمينه افزود: امريکايي‌ها نشان دادند که به هيچوجه قابل اعتماد نيستند و مذاکره با آنها بي فايده است و «برجام» يکي از اسناد اين تجربه تاريخي براي تمام ملت‌هاست که امريکا به هيچ قرارداد و تفاهم بين المللي پايبند نيست.
معاون مطبوعاتي با اشاره مبارزات چندساله ايران با داعش و در عين حال، حمايت‌هاي مالي و تسليحاتي غرب از اين گروهک تروريستي تصريح کرد: شما بهتر مي‌دانيد که اساسا ايران خواستار برقراري صلح و دوستي در دنيا است و با وجودي که قرباني تروريسم است اما در صف اول مبارزه با تروريسم قرار دارد. بر همين اساس بايد فرياد صلح‌طلبي ما به تمام دنيا برسد که رسانه‌هاي منطقه و جهان اسلام مي‌توانند جمهوري اسلامي را در اين هدف، همراهي کنند.
وي افزود: تجربه نشان داده است که آمريکا به کشورهاي ضعيف حمله مي‌کند و چنانچه مردم عراق از خود دفاع نمي کردند، امروز چيزي به‌عنوان عراق مستقل وجود نداشت، انتخابات باشکوهي در آن برگزار نمي‌شد و با چنين کشور روبه توسعه‌اي مواجه نبوديم.
خُدادي با اشاره به اشتراکات فرهنگي و عقيدتي ايران و عراق بر توسعه همکاري‌هاي رسانه‌اي مبتنيِ بر منافع ملي دو کشور تاکيد کرد و گفت: کشور عراق داراي جايگاه برجسته‌اي بين کشورهاي اسلامي است و نقش بسيار تعين کننده‌اي در مناسبات سياسي، اقتصادي و فرهنگي منطقه دارد و بر همين اساس رابطه ديرينه دو کشور مي‌تواند در فضاي نوين اطلاع‌رساني نيز پررنگ‌تر و هدفمندتر باشد.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در تشريح بيشتر شرايط منطقه به اقدامات تفرقه‌افکنانه غرب در منطقه اشاره و تصريح کرد: برخي کشورهاي غربي دنبال گسترش تفرقه در منطقه هستند؛ آن‌ها از برادري و همبستگي ما وحشت دارند. بنابراين لازم است رسانه‌ها نيز ملت‌هاي دوکشور را در خنثي‌سازي توطئه‌هاي آمريکا و هم‌پيمانانش ياري کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است

رئیس ارتش انگلیس با اشاره به ضعف دفاع اوکراین، اذعان کرد کی‌یف با «جنگ دشواری» در مقابل پیشروی‌ نیروهای روسیه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسئله ضعف دفاع اوکراین توسط بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ها برجسته شده است و احتمال می‌رود حتی با وجود کمک‌های گسترده‌ای که از سوی غرب به خصوص آمریکا به اوکراین سرازیر می‌شود، این کشور نتواند در مقابل قدرت روسیه به پیروزی برسد.

«تونی راداکین»، رئیس ارتش انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد: «فضای غمگین و ناامید کننده‌ای دفاع اوکراین را احاطه کرده و این کشور با جنگ دشواری در مقابل پیشروی نیروهای روسیه مواجه شده است.»

این اظهارات رئیس ستاد دفاع انگلیس درحالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها مقامات غربی و حتی اوکراینی اذعان کرده‌اند که روسیه در بسیاری از موارد چندین برابر از اوکراین جلوتر است؛ موضوعی بدیهی که رسانه‌های آمریکایی از جمله تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر به آن پرداخته‌اند.

روزنامه فایینشال تایمز می‌نویسد پس از ماه‌ها عدم قطعیت درباره استراتژی غرب در اوکراین، راداکین با خوشبینی تمام درباره موقعیتی صحبت می‌کند که تمام کشورهای ناتو دغدغه «خرج بیشتر پول» را دارند. اما حتی خود اوکراین هم شک دارد که آیا حجم جدیدی از کمک‌ها می‌تواند به ثبات موضع متزلزل‌شده‌اش کمک کند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه
  • کیانی: با تمام وجود برای المپیک آماده می‌شوم / مسئولین المپیک را با تمام امکانات حمایت کنند +فیلم
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه