Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@08:46:32 GMT

دست‌افزار هوشمند پلیس جایگزین قبض‌های جریمه شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۰۵۱۸

دست‌افزار هوشمند پلیس جایگزین قبض‌های جریمه شد

به گزارش خبرنگار مهر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ فضل الله شیری اظهار داشت: از این پس رانندگان متخلف، قبض جریمه دریافت نخواهد کرد و سیستم جدید به جای سیستم کاغذی دستی و سنتی به کار گرفته خواهد شد.

وی به مزیت‌های سیستم جدید اشاره کرد و گفت: تسریع در اعمال قانون، از جمله مهمترین مزیت این سیستم است که در آن به طور همزمان، شماره خودرو را وارد و علاوه بر صدور خلافی جدید، میزان خلافی‌های گذشته و توقیفات احتمالی خودرو را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ شیری، ارسال فوری پیامک جریمه در همان زمان توقف خودرو توسط پلیس را مزیت دیگر آن دانست و یادآور شد: تاکنون برخی از رانندگان از جریمه‌های صادر شده بی اطلاع بودند و از این رو پیگیر پرداخت جریمه خود نمی‌شدند.

رئیس پلیس راهور استان گفت: شماره قبض، تاریخ، نوع و علت جریمه شدن، شناسه قبض و شناسه پرداخت، پیامک می‌شود و راننده یا مالک خودرو می‌تواند در همان لحظه، آن را از طریق سامانه ۱۲۰ پلیس راهور پرداخت کند.

وی ادامه داد: بازدارندگی با هدف کاهش تخلفات و ایجاد جو روانی مثبت برای رانندگان برای اطلاع از میزان جرایم و پرداخت آن را از مزایای دیگر این سیستم اعلام کرد.

سرهنگ شیری یادآور شد: این سیستم شامل آن دست از خودروهایی که برای اعمال قانون متوقف شده و هم آنهایی که به دستور ایست پلیس توجه نمی‌کنند می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه، کاهش خطای انسانی را مزیت دیگر این طرح اعلام و به رانندگان توصیه کرد: در صورت فروش یا خرید خودرو بلافاصله به مراکز تعویض پلاک برای تعویض پلاک خودرو خود مراجعه کنند زیرا تمامی خلافی‌های وسیله نقلیه و نمرات منفی برای مالک پلاک خودرو پیامک می‌شود و در صورت بروز هر گونه مشکلی، مالک پلاک باید جوابگوی مراجع قانونی باشد.

کد خبر 4621729

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راهور جریمه رانندگی تخلف رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود

به گزارش «تابناک»، سرهنگ علی محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در صورت مفقود شدن یکی از پلاک‌های خودرو یا تک پلاک موتورسیکلت، مالک فقط ۲۴ ساعت وقت دارد نسبت به گزارش و تغییر و دریافت پلاک جدید اقدام کند.

    در صورت عدم گزارش مفقودی پلاک هرگونه جرم و جنایتی که با آن انجام شود برای مالک وسیله نقلیه مسئولیت ایجاد کرده و باید پاسخگو باشد.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور فراجا خودروهای تک پلاک را فاقد اجازه تردد دانست و افزود: در صورت رویت چنین مواردی پلیس موظف به توقیف خودرو است و علاوه بر جریمه نقدی خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود.

شماره گذاری خودروهای لوکس

سرهنگ محمدی همچنین درباره شماره گذاری خودروهای لوکس گفت: برای خودروهای لوکس تعریف مشخصی تبیین شده است که شامل شماره گذاری به خصوص پلاک ملی نخواهند شد.

به گفته او، البته برخی از خودروهای لوکس در مناطق آزاد تجاری و اقتصادی قابل تردد با پلاک منطقه هستند اما هیچگاه پلاک ملی نخواهند شد.

رئیس مرکز شماره گذاری راهور همچنین درباره ادعای برخی فروشندگان خودرو مبنی بر تمدید سالیانه خودروهای گذرموقت گفت: مردم فریب چنین ادعایی را نخورند زیرا هیچ مجوز یکساله و یا به صورت تمام وقت برای تردد خودروهای گذرموقت در مناطق غیرتجاری وجود ندارد.

سرهنگ محمدی حتی تمدید چندبار در سال پلاک گذرموقت را نیز شایعه عنوان کرد و افزود: مدت تردد این خودروها با پلاک گذر موقت محدود بوده و باید به مناطق آزاد تجاری بازگردند.

دیگر خبرها

  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • نحوه پرداخت حق بیمه خودروها تغییر پیدا می‌کند
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • نگهداری تَک‌پلاک جرم است
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • نصب بیش از ۷۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۱۰ اصفهان
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • استفاده از «چراغ زنون» و «استیکر تزئینی» روی خودرو مطلقاً ممنوع است