Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@12:30:16 GMT

جمیعت شهری استان قزوین روبه افزایش است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۱۶۵۱

جمیعت شهری استان قزوین روبه افزایش است

به گزارش خبرنگار مهر، سید منوچهر حیاتی ظهر دوشنبه در همایش پنجره جمعیتی، فرصت پیشرفت که به مناسبت روز ملی جمعیت در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، جمعیت شهری قزوین در سال ۱۴۱۵ از ۷۵ درصد به ۸۶ درصد خواهد رسید.

وی بیان کرد: با توجه به این روند افزایشی باید برای تأمین نیازهای شهری برنامه ریزی مدونی داشته باشیم تا در اینده دچار مشکل نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیاتی تصریح کرد: جمعیت استان قزوین یک میلیون و ۲۷۳ هزار نفر است که ۸۱.۵ نفر در هر کیلومتر مربع زندگی می‌کنند که در حال حاضر ۷۵ درصد جمعیت استان شهری و ۲۵ درصد روستایی است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین یادآور شد: ۴ شهرستان استان مهاجر فرست و دو شهرستان البرز و آبیک مهاجر پذیر است.

وی اظهار داشت: شهرستان قزوین با ۵۹۶ هزار نفر جمعیت از نرخ ۸۹ درصد باسوادی برخوردار است و بیشتر مهاجرانش به شهرستان البرز گسیل می‌شوند و میزان بیکاران باسواد آن ۹۸ درصد و بیکار تحصیل کرده آن ۴۲ درصد است.

حیاتی اضافه کرد: شهرستان البرز با ۲۴۲ هزار نفر جمعیت از نرخ باسوادی ۹۲ درصدی برخوردار است و ۲۸ هزار نفر مهاجر را پذیرفته و بیکاران باسواد آن ۹۸ درصد و جمیعت شهری ۹۲ درصد است.

وی گفت: جمعیت شهرستان آبیک ۹۴ هزار نفر با نرخ باسوادی ۸۹ درصدی است که از شهرهای مهاجر پذیر محسوب می‌شود که میزان جمعیت شهری آن به ۶۷ درصد می‌رسد.

حیاتی در ادامه بیان کرد: شهرستان تاکستان با ۱۷۲ هزار نفر جمعیت که ۸۴ درصد آن شهری است از نرخ بیکاران باسواد ۹۶ درصدی برخوردار است و در بویین زهرا با ۱۲۲ هزار نفر جمعیت میزان بیکاران باسواد ۹۵ درصد و در شهرستان آوج نیز با ۴۲ هزار نفر جمعیت با نرخ باسوادی ۷۸ درصدی روبرو هستیم که با مهاجرت منفی ۶۳۰ نفری میزان بیکاران با سواد آن نیز ۹۶ درصد است.
 

کد خبر 4621839

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین افزایش جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی مینی‌بوس در آزاد راه قزوین- زنجان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ناصر صبوری غیاثوند با اشاره به وقوع حادثه در محور قزوین به زنجان اظهار کرد: شب گذشته گزارشی مبنی بر واژگونی خودرو مینی بوس در کیلومتر یک محور آزاد راه قزوین- زنجان، لاین شمالی به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله ۳ تیم امداد و نجات از پایگاه محمدیه جمعیت هلال احمر شهرستان البرز، پایگاه فدک جمعیت هلال احمر شهرستان قزوین و تیم واکنش سریع حوزه معاونت امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: این حادثه ۱۵ مصدوم برجای گذاشت که پس از ارزیابی و اقدامات پیش بیمارستانی، ۶ مصدوم توسط نجاتگران هلال احمر و ۸ مصدوم توسط نیروهای اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی در پایان یادآور شد: یک مصدوم نیز به طور سرپایی مداوا شد.

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • واژگونی مینی‌بوس در آزاد راه قزوین- زنجان
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور/ از رشد موالید تا چند فرزندی
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • شهری شلوغ با بیشترین نرخ رشد جمعیت در جهان
  • هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد