Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد - ایرنا - چند منبع امنیتی نزدیک به نیروهای مقاومت عراق تاکید کردند که انفجار یکشنبه شب در منطقه سبز بغداد، یک کار کودکانه و ابتدایی از سوی خود آمریکا در ادامه القای وجود ناامنی در عراق و طرحی برای انجام اقدامات بعدی از سوی واشنگتن در عراق و منطقه است.

چند منبع امنیتی نزدیک به گروههای مختلف مقاومت اسلامی عراق در پی حادثه یکشنبه شب انفجار یک گلوله مینی کاتیوشا در منطقه سبز بغداد در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا تاکید کردند که زمان، کیفیت و چگونگی این رویداد و نحوه پوشش آن از سوی رسانه های آمریکایی و غربی همگی این فرضیه را تقویت می کند که آمریکا برای ادامه القای ناامنی در عراق و فشار به دولت این کشور برای همراهی با سیاست های ضد ایرانی خود، دست به چنین اقدامی زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک منبع امنیتی نزدیک به جبهه مقاومت اسلامی عراق گفت: اصل این حادثه و چگونگی اعلام آن از سوی سفارت آمریکا و پوشش آن از سوی رسانه های آمریکایی و طرح بلافاصله این ادعا که هدف از شلیک کاتیوشا سفارت آمریکا بوده است، کاملا مشکوک است و جای سوال دارد.
وی گفت: ما اطلاعات موثق داریم که هیچیک از گروههای مقاومت اسلامی و حتی طیف های نزدیک به آن دست به چنین کاری نزده اند از سوی دیگر نه زمان و نه شرایط و نه ماهیت این کار نسبتی با راهبرد و روشهای گروههای مقاومت ندارد.
این منبع افزود: در حال حاضر همه گروههای مقاومت اسلامی در عراق زیر نظر فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور عمل می کنند و از هر گونه اقدامی خارج از چارچوب رسمی خودداری می کنند اما اگر به سابقه اقدامات گروههای مقاومت بنگریم، حملات آنها هرگز چنین کودکانه، ابتدایی و ضعیف نیست.
وی گفت: تجربه کار جهادی گروههای مقاومت در نقاط مختلف ثابت می کند که حملات این گروهها به دشمن، دقیق، گسترده، دردناک و همچنین شفاف و با اطلاع رسانی است نه اینکه به این گونه اقدامات مذبوحانه و مشکوک متوسل شوند.
سخنگوی یکی دیگر از گروههای مقاومت اسلامی عراق نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر این که به طور قطع این اقدام از سوی گروههای مقاومت عراق نبوده است، تاکید کرد که همه شرایط داخلی عراق و منطقه نشان می دهد که آمریکا در راستای سیاست تنش زایی خود به چنین اقداماتی نیاز دارد تا هر چه بیشتر فضا را ملتهب و بویژه علیه جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی هراس افکنی کند.
وی افزود: آمریکا ماههاست علیه گروههای مقاومت اسلامی دست به شایعه پراکنی و تخریب می زند و طبیعی است که در شرایطی که تنش در منطقه به اوج رسیده است، بخواهد با چنین اقدامات پیش پا افتاده ای، مدعی تهدید یا حمله این گروهها علیه سفارت خود در عراق شود.
این منبع گفت: دوست و دشمن می داند که گروههای مقاومت اسلامی عراق اگر بخواهند اقدامی انجام بدهند، در این سطح و حجم نیست و این امر را در طول اقدامات خود در مقابله با اشغالگران از سال 2003 به این سو و مبارزه با داعش کاملا نشان داده اند.
وی نیز تاکید کرد که زمان و شرایط انجام چنین حمله ای نشان می دهد که این اقدام به هیچوجه نمی تواند جز کار خود آمریکایی ها و عوامل آنها و یا طرف های ثالثی که قصد کشاندن آمریکا به جنگ با ایران را دارند، کار طرف دیگری باشد.
این منبع با اشاره به اعلام سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق مبنی بر این که گلوله به محدوده 'سرباز گمنام' منطقه سبز اصابت کرده و خسارتی به بار نیاورده است گفت: محل اصابت گلوله تا دیوار سفارت آمریکا حدود دو تا سه کیلومتر فاصله دارد، در حالی که همه می دانند سفارت آمریکا وسعت بسیار زیادی دارد و اگر گروههای مقاومت می خواستند سفارت را هدف قرار بدهند با مشخصات دقیقی که از منطقه دارند و وسعتی که محوطه سفارت دارد به راحتی قادر به چنین کاری بودند و قطعا هم به یک گلوله بسنده نمی کردند.
این منبع با اشاره به موارد مشابه از جمله اعلام برخورد چند گلوله خمپاره به نقطه ای متروکه در منطقه سبز بغداد در شهریورماه سال گذشته، اشاره کرد که با وجود فاصله زیادی که با سفارت آمریکا داشت و همچنین نبود هیچ ادله و شواهد و قرائنی که ادعای آمریکا را ثابت کند، موجب واکنش واشنگتن و بهره برداری سیاسی از آن شد و از جمله مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ایران و گروههای مقاومت اسلامی عراق را تهدید کرد.
انفجار یکشنبه شب در منطقه سبز عراق و طرح ادعای هدف بودن سفارت آمریکا، همزمان با افزایش اقدامات تحریک آمیز و تهدیدات آمریکا علیه کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق و همچنین جوسازی واشنگتن و برخی کشورهای عربی منطقه در خصوص افزایش تهدیدات و ناامنی در عراق و اعلام خروج یا کاهش تعداد کارکنان غربی شاغل در این کشور صورت می گیرد.
در پی افزایش تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز مقامات آمریکایی در هفته های اخیر در سطح منطقه و از جمله در عراق، بسیاری از رهبران سیاسی این کشور با صدور بیانیه و سخنرانی یا گفت و گو با رسانه ها نسبت به تبعات آن هشدار داده اند.
به نظر می رسد حادثه یک شنبه شب در منطقه سبز بغداد، تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز در عراق را به اوج خود رسانده و دشواری کار و نگرانی دولت عراق برای مدیریت بحران را بیش از پیش افزایش داده است.
خاورم**10**380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق ايران و آمريكا منطقه سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این دیدار احمدیان و قاسم الاعرجی ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، مقرر کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هرچه‌ زودتر تشکیل جلسه دهند.

الاعرجی در این دیدار با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • چرا اردنِ «هاشمی» مخالف تسلیح کرانه باختری است؟
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟