Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سیدمصطفی کلامی‌هریس، بنیانگذار مجموعه آموزشی فرادرس و طراح نذر محتوای آموزشی در ماه مبارک رمضان در نشست بررسی راهکار‌های نذر محتوای آموزشی دیجیتال، که صبح امروز، 30 اردیبهشت‌ماه، در استودیوی مرکز رسانه‌های دیجیتال برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه علمی - آموزشی فرادرس، در همراهی با اعضای هیئت علمی و تیم اجرایی آن، همزمان با ماه مبارک رمضان، چهارمین دوره نذر آموزشی را با عنوان «ضیافت آموزشی» در سراسر کشور برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این طرح سراسری بیش از ۴۰ عنوان آموزشی غیر رایگان فرادرس، جهت استفاده دانشجویان به‌صورت رایگان ارائه شده است.
وی درباره تاریخچه فرادرس اظهار کرد: این طرح اولین‌بار در محرم ۹۶ با عنوان نذر آموزشی شکل گرفت و در سال ۹۷ آن را با عنوان ضیافت آموزشی ارائه کردیم. بر همین اساس کار را ادامه دادیم تا در رمضان ۹۸ دوره چهارم آن را اجرا کنیم. این طرح‌های آموزشی در دوره‌های گذشته حدود ۶۰۰ هزار درخواست کننده داشته که از ۳۰ تا ۵۰ عنوان طرح آموزشی را به‌طور رایگان در اختیار مخاطبان قرار داده است.
بنیانگذار مجموعه آموزشی فرادرس اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار نفر آموزش‌های نرم‌افزار فتوشاپ را از طریق این طرح فراگرفته‌اند که قطعا بعد از دو ماه، با اجرای این طرح، دانش گرافیکی آنان ارتقا می‌یابد.
وی با اشاره به جایگاه نذر محتوای دیجیتال، ادامه داد: نذر حتما نباید غذای جسم باشد، بلکه می‌تواند غذای روح هم باشد و از این جهت از سایر فعالان در حوزه تولید و محتوا می‌خواهیم تا برای پربارتر شدن و فراگیری بیشتر به این طرح کمک کنند.
کلامی هریس بیان کرد: اجرای یک هفته‌ای این طرح معادل یک میلیون و ۲۰۰ ساعت مطالعه است که در مقابل نمایشگاه بین‌المللی کتاب و سرانه مطالعه آن که حدود شش میلیون ساعت مطالعه است، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. مجموعه فرادرس بیش از ۸۰ پرسنل دارد که با توجه به استقبال بسیار بالا از این طرح و درخواست‌های جامعه دانشجویی در تلاش هستیم تا این تغییرات را از روش‌های جدید استخراج کنیم.
مدیرعامل مجموعه آ‌موزشی فرادرس گفت: تا امروز تعداد کل فرادرس‌های طرح ضیافت آموزشی به ۵۰ فرادرس رسیده که شامل گرافیک، نرم‌افزاری، برنامه‌ریزی، دروس پایه، شیوه ارائه علمی، تندخوانی و درست‌خوانی می‌شود. این طرح درواقع همه گروه‌های مخاطب را به نوعی در هر دسته پوشش می‌دهد.
وی ادامه داد: یک‌سری موارد هم با توجه به جمعیت مخاطبین انتخاب می‌کنیم که در حوزه‌های عمومی بیشتر به آن توجه می‌شود. هدف اصلی این است که بتوانیم بازه یک هفته‌ای را افزایش دهیم تا مخاطبان بیشتری از طرح‌های ما استفاده کنند. همچنین درصدد هستیم تا مواردی را که فرادرس ارائه می‌کند با شناسایی مهارت‌ها، به سمت خوداشتغالی سوق دهیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

"الف تا" رویدادی برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی آرند، افزود: الف‌تا رویدادی است که با شناسایی و به‌اشتراک‌گذاری تجربیات خلاقانه و الهام‌بخش، زمینه تعامل و هم‌افزایی میان معلمان، مدیران و عوامل تربیتی و آموزشی مدارس سراسر کشور را فراهم می‌سازد.
وی، با بیان اینکه این رویداد شامل دو بخش مدارس پیشتاز تحول و تک تجربه می‌باشد، گفت:در بخـش اول مدارس پیشتاز تحول، تجــارب و اقدامات تحـــول‌آفرینـــی ثبــت می‌شوند که از سوی مجموعه معلمان، مربیان، مدیر، عوامل آموزشی و تربیتی یک مدرسه انجام و باعث ایجاد تحول در «کل مدرسه» شده است.
محمد جمالی آرند، افزود:در بخش دوم هم که شامل تک تجربه‌ها است، تک‌اقدامات تحول‌آفرینی ثبت می‌شوند که از سوی معلمان، مربیان، مدیران، معاونان آموزشی و پرورشی، هنرآموزان و عوامل آموزشی و تربیتی یک مدرسه انجام و موجب ایجاد تحول در «بخشی از مدرسه» شده است.
وی، آخرین مهلت بارگذاری آثار برای شرکت در این رویداد علمی را ۲۰ اردیبهشت ماه اعلام کرد و، گفت:مخاطبان رویداد می‌توانند با ورود به وبگاه رویداد به آدرس www.alefta.ir در بخش «عضویت»، حساب کاربری (پروفایل) خود را ایجاد و نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی و پرسنلی خود اقدام نمایند. سپس برای ارسال تجربیات خود باید گزینه ثبت تجربیات را انتخاب و در مرحله بعد با انتخاب یکی از گزینۀ‌های «ثبت تجربه در بخش تک‌تجربه‌ها» و «ثبت تجربیات در بخش مدارس پیشتاز تحول» وارد فرآیند ثبت تجربه و اثر خود در بخش انتخابی شوند و تجربیات خود را با تکمیل فرم‌ها و ارسال مستندات شامل فیلم، صوت، عکس و … ارسال نمایند. در ادامه شیوۀ ارسال اثر در هریک از بخش‌ها توضیح داده شده است.

دیگر خبرها

  • "الف تا" رویدادی برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران