Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد - ايرنا - چند منبع امنيتي نزديک به نيروهاي مقاومت عراق تاکيد کردند که انفجار يکشنبه شب در منطقه سبز بغداد، يک کار کودکانه و ابتدايي از سوي خود آمريکا در ادامه القاي وجود ناامني در عراق و طرحي براي انجام اقدامات بعدي از سوي واشنگتن در عراق و منطقه است.

چند منبع امنيتي نزديک به گروههاي مختلف مقاومت اسلامي عراق در پي حادثه يکشنبه شب انفجار يک گلوله ميني کاتيوشا در منطقه سبز بغداد در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا تاکيد کردند که زمان، کيفيت و چگونگي اين رويداد و نحوه پوشش آن از سوي رسانه هاي آمريکايي و غربي همگي اين فرضيه را تقويت مي کند که آمريکا براي ادامه القاي ناامني در عراق و فشار به دولت اين کشور براي همراهي با سياست هاي ضد ايراني خود، دست به چنين اقدامي زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يک منبع امنيتي نزديک به جبهه مقاومت اسلامي عراق گفت: اصل اين حادثه و چگونگي اعلام آن از سوي سفارت آمريکا و پوشش آن از سوي رسانه هاي آمريکايي و طرح بلافاصله اين ادعا که هدف از شليک کاتيوشا سفارت آمريکا بوده است، کاملا مشکوک است و جاي سوال دارد.
وي گفت: ما اطلاعات موثق داريم که هيچيک از گروههاي مقاومت اسلامي و حتي طيف هاي نزديک به آن دست به چنين کاري نزده اند از سوي ديگر نه زمان و نه شرايط و نه ماهيت اين کار نسبتي با راهبرد و روشهاي گروههاي مقاومت ندارد.
اين منبع افزود: در حال حاضر همه گروههاي مقاومت اسلامي در عراق زير نظر فرماندهي کل نيروهاي مسلح اين کشور عمل مي کنند و از هر گونه اقدامي خارج از چارچوب رسمي خودداري مي کنند اما اگر به سابقه اقدامات گروههاي مقاومت بنگريم، حملات آنها هرگز چنين کودکانه، ابتدايي و ضعيف نيست.
وي گفت: تجربه کار جهادي گروههاي مقاومت در نقاط مختلف ثابت مي کند که حملات اين گروهها به دشمن، دقيق، گسترده، دردناک و همچنين شفاف و با اطلاع رساني است نه اينکه به اين گونه اقدامات مذبوحانه و مشکوک متوسل شوند.
سخنگوي يکي ديگر از گروههاي مقاومت اسلامي عراق نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با تاکيد بر اين که به طور قطع اين اقدام از سوي گروههاي مقاومت عراق نبوده است، تاکيد کرد که همه شرايط داخلي عراق و منطقه نشان مي دهد که آمريکا در راستاي سياست تنش زايي خود به چنين اقداماتي نياز دارد تا هر چه بيشتر فضا را ملتهب و بويژه عليه جبهه مقاومت و جمهوري اسلامي هراس افکني کند.
وي افزود: آمريکا ماههاست عليه گروههاي مقاومت اسلامي دست به شايعه پراکني و تخريب مي زند و طبيعي است که در شرايطي که تنش در منطقه به اوج رسيده است، بخواهد با چنين اقدامات پيش پا افتاده اي، مدعي تهديد يا حمله اين گروهها عليه سفارت خود در عراق شود.
اين منبع گفت: دوست و دشمن مي داند که گروههاي مقاومت اسلامي عراق اگر بخواهند اقدامي انجام بدهند، در اين سطح و حجم نيست و اين امر را در طول اقدامات خود در مقابله با اشغالگران از سال 2003 به اين سو و مبارزه با داعش کاملا نشان داده اند.
وي نيز تاکيد کرد که زمان و شرايط انجام چنين حمله اي نشان مي دهد که اين اقدام به هيچوجه نمي تواند جز کار خود آمريکايي ها و عوامل آنها و يا طرف هاي ثالثي که قصد کشاندن آمريکا به جنگ با ايران را دارند، کار طرف ديگري باشد.
اين منبع با اشاره به اعلام سخنگوي ستاد عمليات مشترک عراق مبني بر اين که گلوله به محدوده `سرباز گمنام` منطقه سبز اصابت کرده و خسارتي به بار نياورده است گفت: محل اصابت گلوله تا ديوار سفارت آمريکا حدود دو تا سه کيلومتر فاصله دارد، در حالي که همه مي دانند سفارت آمريکا وسعت بسيار زيادي دارد و اگر گروههاي مقاومت مي خواستند سفارت را هدف قرار بدهند با مشخصات دقيقي که از منطقه دارند و وسعتي که محوطه سفارت دارد به راحتي قادر به چنين کاري بودند و قطعا هم به يک گلوله بسنده نمي کردند.
اين منبع با اشاره به موارد مشابه از جمله اعلام برخورد چند گلوله خمپاره به نقطه اي متروکه در منطقه سبز بغداد در شهريورماه سال گذشته، اشاره کرد که با وجود فاصله زيادي که با سفارت آمريکا داشت و همچنين نبود هيچ ادله و شواهد و قرائني که ادعاي آمريکا را ثابت کند، موجب واکنش واشنگتن و بهره برداري سياسي از آن شد و از جمله مايک پمپئو وزير امور خارجه آمريکا ايران و گروههاي مقاومت اسلامي عراق را تهديد کرد.
انفجار يکشنبه شب در منطقه سبز عراق و طرح ادعاي هدف بودن سفارت آمريکا، همزمان با افزايش اقدامات تحريک آميز و تهديدات آمريکا عليه کشورهاي منطقه از جمله ايران و عراق و همچنين جوسازي واشنگتن و برخي کشورهاي عربي منطقه در خصوص افزايش تهديدات و ناامني در عراق و اعلام خروج يا کاهش تعداد کارکنان غربي شاغل در اين کشور صورت مي گيرد.
در پي افزايش تهديدات و اقدامات تحريک آميز مقامات آمريکايي در هفته هاي اخير در سطح منطقه و از جمله در عراق، بسياري از رهبران سياسي اين کشور با صدور بيانيه و سخنراني يا گفت و گو با رسانه ها نسبت به تبعات آن هشدار داده اند.
به نظر مي رسد حادثه يک شنبه شب در منطقه سبز بغداد، تهديدات و اقدامات تحريک آميز در عراق را به اوج خود رسانده و دشواري کار و نگراني دولت عراق براي مديريت بحران را بيش از پيش افزايش داده است.
خاورم**10**380*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو

مقاومت اسلامی عراق از حمله موشکی به تل‌آویو و نقاط دیگری در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق در ادامه عملیات‌های ضدصهیونیستی خود در واکنش به جنایات جنگی اسرائیل در غزه، بامداد جمعه خبر داد به سه نقطه در سرزمین‌های اشغالی حمله کرده است. 

جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در حالی وارد دویست‌ودهمین روز خود شده که در پی آن حدود ۳۵ هزار نفر از مردم این باریکه شهید شده‌اند که اغلب آن‌ها کودکان و زنان هستند. 

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه نخست خود اعلام کرد با موشک کروز به هدفی مهم در بئرالسبع واقع در جنوب فلسطین اشغالی حمله کرده است. 

مقاومت عراق در بیانیه دوم خود اعلام کرد با موشک‌های کروز به ۲ هدف مهم در تل‌آویو حمله کرده است؛ حمله‌ای که المیادین آن را اولین حمله به پایتخت رژیم صهیونیستی از خاک عراق توصیف کرده است. 

صابرین‌نیوز به نقل از منابع آگاه نوشت مقاومت عراق مرکز جاسوسی «گلیوت» متعلق به موساد در تل‌آویو را هدف قرار داده است.

مقاومت عراق در بیانیه سوم‌خود نیز از حمله با «سلاح مناسب» به یک هدف مهم در بحرالمیت خبر داد. 

مقاومت عراق همچنین ویدئویی از شلیک موشک‌های کروز به سمت بئرالسبع و تل‌آویو را منتشر کرد. 

مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه‌ها تاکید کرده به حملات خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد. 

این حملات در حالی است که مقاومت بحرین هم شامگاه پنجشنبه و برای نخستین بار از حمله پهپادی به ایلات خبر داد. 

در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه، گروه‌های مقاومت در منطقه از جمله در لبنان و عراق و همچنین ارتش یمن به عملیات‌های تلافی‌جویانه خود ادامه می‌دهند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بندر حیفا را موشک‌باران کردیم
  • میوه‌های «وعده صادق» در موازنه جدید منطقه
  • مقاومت اسلامی عراق: بندر حیفا را موشکباران کردیم
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • مقاومت عراق از حمله به اهدافی در فلسطین اشغالی خبر داد
  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • مقاومت اسلامی عراق بحر المیت در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد
  • مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد