Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه بر ضرورت جلوگیری از معوقه‌شدن پرونده‌های قضایی، اطاله دادرسی و مراجعات مکرر و بی اثر مردم به دستگاه‌ها تأکید کرد و این موارد را از مهمترین عوامل نارضایتی دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه مسؤولان عالی قضائی با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، به دو روایت که آن حضرت را نماد عقل و صبر توصیف کرده است، اشاره کرد و گفت: آنچه امروز بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز داریم، همین دو ویژگی بارز امام حسن مجتبی (ع) یعنی عقل و صبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضائیه در ادامه، اندیشه و عمل انقلابی را تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی دانست و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام، ادامه داد: با توجه به رهنمودهای ایشان، آنچه امروز همه مسئولان و کارگزاران نظام باید به آن توجه ویژه داشته باشند، معیشت و رضایتمندی مردم است.   آیت الله رئیسی با بیان اینکه افزایش اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی و اطمینان از کارآمدی آن موجب تقویت امنیت و اقتدار ملی خواهد شد، این امر را در گرو خدمت رسانی مطلوب دانست و خطاب به مسئولان و مدیران دستگاه قضائی در سراسر کشور خاطرنشان کرد: این گفته که قطعاً نیمی از میان مراجعان به دستگاه قضائی، ناراضی خواهند بود شاید خیلی دقیق نباشد چون اگر حکم براساس عدالت و حق صادر شود، حتی محکوم علیه هم در خلوت و وجدان خود می‌داند که حکم حق علیه او صادر شده است؛ لذا اگر سمت و سوی ما به آنچه مقتضای عدل و حق است، گرایش داشته باشد و تمام زوایای یک موضوع را در رسیدگی‌ها مدنظر قرار دهیم، بی تردید رضایت همه اطراف دعوا فراهم خواهد شد.   رئیس قوه قضائیه، جلب رضایت خدا و مردم را امری محوری دانست و یادآور شد: در دستگاه قضائی همه هم و غم مسئولان، قضات و کارکنان باید این باشد که بتوانیم امور را به موقع، به روز و به هنگام، دقیق، مستند به قانون، بر مبنای حق و عدل و بدون نفوذپذیری از هیچ فرد و نهادی انجام دهیم.   آیت الله رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت جلوگیری از معوقه شدن پرونده‌های قضائی، اطاله دادرسی و مراجعات مکرر و بی اثر مردم به دستگاه‌ها را از مهمترین عوامل نارضایتی دانست و بر لزوم جلوگیری از آن تاکید کرد.   رئیس قوه قضائیه در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دستگاه قضائی، گفت: ایشان بر سلامت و کارآمدی قوه قضائیه تاکید کردند و بر همین مبنا باید این دو مقوله همواره در همه امور، نصب العین مسئولان قضائی، قضات شریف و کارکنان محترم باشد تا ان شاء الله رضایتمندی مردم و در پی آن، رضایت خداوند متعال را به دنبال داشته باشد.   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت از اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای همکاری در زمینه تقویت زیرساخت‌‌‌های نظام سلامت در قاره آفریقا خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران ـ آفریقا با اشاره به توانمندی‌‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد 16 هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان‌سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با 600 هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری 30 میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و مؤسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • پایان سفر دو روزه رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان
  • امنیت و اقتدار کشور مرهون خون پاک شهدا است
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند