Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- دولت بحرين با اعلام «رصد شماري از حساب‌هاي کاربري در شبکه‌هاي اجتماعي» که هدفش «ضربه زدن به امنيت بحرين»، است، مدعي دخالت ايران و عراق در اين مسئله شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، مدير اداره کل مبارزه با فساد و امنيت اقتصادي و الکترونيکي بحرين، ايران و عراق را به تلاش براي ضربه به امنيت اين کشور متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين اداره، با اشاره به رصد تعدادي از حساب‌هاي کاربري‌ الکترونيکي در شبکه‌هاي اجتماعي که «هدف آن‌ فتنه‌انگيزي و ضربه زدن به صلح و امنيت و ثبات بحرين است»، مدعي شد، اين شبکه از جانب طرف‌هاي خارجي در ايران، قطر، عراق و چند کشور و برخي شخصيت‌هاي فراري تحت تعقيب قضايي، اداره مي‌شود.
اين مسئول بحريني در ادامه اين ادعا افزود: اين حساب‌هاي کاربري از مدت‌ها پيش در حال اجراي يک طرح هدفمند براي خدشه‌دار کردن چهره بحرين و ملت آن و ايجاد فتنه و تفرقه بين ارکان مختلف جامعه است و بررسي‌هاي انجام شده نيز وجود شبکه‌اي از سايت‌هاي اينترنتي را که براي ضربه زدن به امنيت اجتماعي بحرين فعالت دارند، نشان مي‌دهد و شيوه مديريت اين سايت‌ها، عناوين و کشورهايي که اين سايت‌ها در آن افتتاح و مديريت مي‌شوند، شناسايي شده است.
طبق ادعاي خبرگزاري بحرين (بنا)، دو فرد به نام‌هاي «يوسف المحافظه» و «حسن عبدالنبي الستري» که هم اکنون به آلمان و استراليا متواري شده‌اند، يک شبکه الکترونيکي را ايجاد کرده که هدف آن مديريت مجموعه‌اي حساب‌هاي کاربري در شبکه‌هاي اجتماعي است که برخي از اسامي اين حساب‌هاي کاربري عبارت است از «نائب تائب، الخوالد، خالد أم أو أي، خالد، النصرة للمظلومين، سليمان پاشا و وطني العزيز».
مدير اداره کل مبارزه با فساد و امنيت اقتصادي و الکترونيکي بحرين همچنين تصريح کرد که بررسي آدرس‌هاي الکترونيکي (IP Address) اين شبکه‌ها نشان مي‌دهد که اين حساب‌ها از ايران، قطر، عراق و تعدادي از کشورهاي اروپايي نظير فرانسه و آلمان و استراليا مديريت مي‌شود.
به گفته وي برخي شبکه‌هاي الکترونيکي نيز اطلاعات غلط از داخل کشور در اختيار اين حساب‌هاي کاربري مي‌گذارند که اين شبکه‌ها نيز رصد شده و اتخاذ اقدامات قانوني عليه عاملان آن در حال انجام است.
وي در ادامه گفت که اقدامات قانوني درباره حساب‌هاي کاربري در شبکه‌هاي اجتماعي که بر خلاف قوانين فعاليت دارند و به صلح و امنيت و انسجام اجتماعي ضربه مي‌زنند، اتخاذ خواهد شد.
وي همچنين همه شهروندان و کاربران شبکه‌هاي اجتماعي را به هوشياري و رعايت جانب احتياط در زمان انتشار هر مطلبي فراخواند و از آن‌ها خواست هر مطلبي را تنها از منابع رسمي منتشر کرده و از استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي براي ترويج شايعات مغرضانه اجتناب کنند.

ادامه رسيدگي به پرونده «حزب الله بحرين»
از سوي ديگر دادگاه عالي تجديدنظر جنايي بحرين نيز روز يکشنبه (ديروز) 30 ژوئن را براي قرائت حکم 91 نفر از متهمان پرونده معروف به «حزب الله بحرين» تعيين کرده است.
پيشتر دادگاه بحرين براي متهمان اين پرونده که 138 نفر هستند علاوه بر سلب تابعيت همه آن‌ها، احکام متفاوتي اعم از حبس ابد و حبس سه ساله براي آن‌ها صادر کرده بود.
دادستاني کل بحرين ابلاغيه‌اي از اداره کل تحقيقات جنايي درباره تشکيل يک باند تروريستي در داخل بحرين دريافت کرده بود که سپاه پاسداران ايران را به سازماندهي اعضاي اين باند و جريان‌هاي تروريستي بحرين متهم کرده و مدعي شده بود که برخي از اعضاي آن با رهبران جريان‌هايي که در داخل ايران حضور دارند، ديدارهايي داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بحرين ايران عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بر اساس بیانیه اداره کل امنیت عمومی پادشاهی عربستان، مقررات جدید حج «افرادی را که مایل به ورود به مکه هستند ملزم می‌کند از مقامات مربوطه مجوز بگیرند».

این اداره افزود افزود: اجرای آیین نامه جدید از روز ۴ مه ۲۰۲۴ لازم الاجرا است.

در این بیانیه تاکید شده است که پرسنل امنیتی عربستان سعودی در ایست‌های بازرسی امنیتی منتهی به مکه از ورود افراد بدون مجوز‌های لازم جلوگیری خواهند کرد.

اقدامات جدید به عنوان بخشی از تلاش‌های پادشاهی برای کنترل جریان ورود زائران به اماکن مقدس برای کنترل تعداد آنها و حفظ امنیت آنها، به ویژه در فصل حج انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آذری‌جهرمی پاسخ مالک شریعتی را داد
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • چرا جنیفر انیستون در تیک تاک حساب کاربری ندارد؟
  • اتخاد تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران‌
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق