Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:21:21 GMT

مناسب سازی اماکن و رفع سد معبر برای تردد معلولان ضروری است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۲۶۲۷

مناسب سازی اماکن و رفع سد معبر برای تردد معلولان ضروری است

آستارا - ایرنا - معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: مناسب سازی اماکن عمومی و رفع سد معبر برای تردد آسان معلولان ضروری است و شهرداری و دیگر دستگاه های متولی در این خصوص مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا کامبیز لقمانی مقدم روز دوشنبه در جلسه ستاد مناسب سازی اماکن و معابر در فرمانداری آستارا افزود: شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاران در صدور پروانه ساخت، دستورالعمل ها را اجرا کنند و سازمان نظام مهندسی، نقشه ساختمان های فاقد محل ورود و خروج معلولان را برای پیگیری قانونی به شهرداری ارجاع دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: یک سوم 60 ساختمان اداری آستارا برای تردد معلولان مناسب سازی شده و ایجاد محل های ورود و خروج و نصب آسانسور و بالابر برای تسهیل تردد و زندگی معلولان ضروری است.
وی بیان کرد: بانک های آستارا فاقد باجه مخصوص معلولان هستند و ورودی دستگاه های خودپرداز باید با همکاری روسای بانک ها برای تردد معلولان بهسازی شود.
لقمانی مقدم افزود: شهرداران آستارا و لوندویل با بررسی میدانی اماکن، در ایجاد پارکینگ ها، سرویس های بهداشتی و امکانات رفاهی ویژه جانبازان تلاش کنند و مناسب سازی یکصد چشمه سرویس بهداشتی برای معلولان مورد توجه قرار گیرد.
معاون فرماندار آستارا گفت: با توجه به ورود تابستانی گردشگران به آستارا و طبق مطالبه دیرین معلولان و جانبازان، شهرداری یک دستگاه مینی بوس به حمل و نقل عمومی معلولان اختصاص دهد.
سرپرست اداره بهزیستی آستارا هم گفت: مرکز توانبخشی توانخواهان ذهنی با 650 معلول، مجری طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه است .
فریبرز خورشیدی بیان کرد: دولت در قالب یارانه و هزینه های جانبی به معلولان کمک می کند و باید برای کیفیت خدمات به آنها، از ظرفیت دستگاه های اجرایی و خیران استفاده شود.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع و 700 خانوار این شهرستان از خدمات اجتماعی و توانبخشی بهزیستی بهره مند شده است.
7105 / 7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مناسب سازي اماكن گيلان آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود

سرپرست منطقه دو شهرداری اراک از تخریب ملک تجاری و تعریض پیاده‌رو چهارراه عضد خبر داد و گفت: در حال حاضر خاک‌برداری تخریب انجام شده و عملیات تسطیح و شن‌ریزی نیز صورت گرفته است تا در ادامه، این معبر سنگ فرش شود.

ناصر عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با اشاره به نقش شهرداری‌ها در تسهیل تردد عابران و زیباسازی فضای شهری اظهار کرد: با توجه به اینکه خیابان شهید بهشتی به عنوان یکی از خیابان‌های اصلی و به نوعی نماد شهر اراک معرفی می‌شود و حجم عبور و مرور شهروندان در پیاده رو آن بالا است و تاکنون قسمت‌های عمده‌ای از آن تعریض شده است، یک باب مغازه واقع در طرح تعریض پیاده‌رو این خیابان به تازگی تخریب و به معبر اضافه شد.

وی افزود: در حال حاضر خاک‌برداری تخریب انجام شده و عملیات تسطیح و شن‌ریزی نیز صورت گرفته است تا در ادامه، این معبر سنگ فرش شود.

سرپرست منطقه دو شهرداری اراک از تخریب ملک تجاری و تعریض پیاده رو چهار راه عضد خبر داد و تصریح کرد: حفره‌ای به عمق دو متر که بر اثر ریزش چاه فاضلاب ملک قدیمی در بن بست خلیلی کوچه مدرس خیابان فردوسی ایجاد شده بود که با رعایت اصول ایمنی ترمیم و اصلاح شد.

عسگری گفت: ریزش و تخریب چاه‌های فاضلاب در بافت‌های قدیمی شهر روز به روز در حال افزایش است که لازم است شهروندان ساکن در این محله‌ها نسبت به ایمن‌سازی چاه‌های قدیمی فاضلاب موجود در منزل خود اقدام کنند.

کد خبر 750827

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • BRT کرج تا کمالشهر ادامه می‌یابد؟
  • هشدار درباره تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • محدودیت‌های ترددی در محور پرترافیک اردبیل – آستارا
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • اتوبان شهید خرازی تهران باز شد