Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا وزارت اقتصاد برای اصلاح ساختار بودجه، به جای استفاده از توان بومی از مشاوران صندوق بین‌المللی پول دعوت کرده با حضور در ایران در این رابطه به کشور ما مشاوره بدهند.به گزارش بلاغ،ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  گفت:‌ اخیرا صندوق بین‌المللی پول برای موضوع مشاوره در خصوص خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح ساختار بودجه‌نویسی بنا به دعوت وزارت اقتصاد 4 مشاور را به ایران فرستاده است و این 4 مشاور دو هفته در ایران به سر می‌بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشاوران صندوق بین‌المللی پول برای اصلاح ساختار بودجه کشور دو هفته در ایران به سر می‌بردند، افزود: ما تجربه بسیار ناگواری را داریم که در ذهن تاریخی ما مانده است. ما بعد از جنگ تحمیلی شاهد مشاوره‌های بین‌المللی از این طریق بوده‌ایم که همه آمدند داخل کشور و متاسفانه به بهانه‌ها و پوزیشن‌های بین‌المللی جز اینکه جاسوس بودند و تجویزهایشان مشکل‌گشایی برای کشور ما نبوده است، کاری نکردند. این افراد از طریق سرویس‌های جاسوسی خارجی به ویژه سیا، سازماندهی و خط‌دهی می‌شوند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: اخیرا هم تجربه بسیار تلخی بعد از برجام داریم که مکان‌های مهم ما را به بهانه‌های سرمایه‌گذاری برای کار کارشناسی، تکنولوژی به روز دنیا تا دور افتاده‌‌ترین نقاط کشور را بازدید و اطلاعات را جمع‌آوری کرده و الان در تحریم می‌دانند که نقاط قوت و ضعف ما چیست و از آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: سؤال ما در رابطه با دعوت از مشاوران صندوق بین‌المللی پول از وزیر اقتصاد این است که آیا وزیر مگر شما نبودید سیستم  الکترونیکی کردن مالیات کشور را به شرکت فرانسوی دادید و صدها میلیارد تومان هم برای این کار هزینه کردید و بعد هم این نرم‌افزار را کنار گذاشتید و این نرم‌افزار کارایی برای ما نداشت که در جریان موضوع اسناد و اطلاعات ما رفت و مسائل مهم و سری و محرمانه نظام رفت و پول بیت‌المال هم رفت و الان هم این نرم‌افزار برای کشور ما جواب نمی‌دهد چون بومی نیست.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: وزارت اقتصاد و دارایی بار دیگر اشتباه خود را تکرار کرده و با دعوت از تیم 4 نفره صندوق بین‌المللی پول به بیراهه می‌رود. ما باید برای اصلاح ساختار بودجه و عمل به خواسته رهبری از نیروهای بومی و جوان،‌ مرکز پژوهش‌های مجلس، اساتید دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید

 سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده و به مرور انواع معاملات اجاره روی این سامانه بارگذاری و رفع ایراد شد.

به گزارش ایسنا، ۲۱ بهمن سال گذشته نیز دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف و مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره به سامانه جدید (سامانه خودنویس) ارجاع داده شدند.

این اقدام وزارت راه و شهرسازی مورد انتقاد برخی مشاوران املاک قرار گرفت که آن را نوعی تصدی‌گری دولت در حوزه اصناف و مشاغل می‌دانند.

با این حال هادی عباسی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی بهمن سال گذشته گفت که با راه‌اندازی سامانه خودنویس، مشاوران املاک بیکار نمی‌شوند و امکان فعالیت برایشان فراهم است اما باید به نقطه‌ای برسیم که خدمات مشاوران املاک تخصصی شود و ارتقا یابد.

به تازگی نیز مهدی ساسانی ـ مدیر سامانه خودنویس گفته است: در برنامه است تا خردادماه امسال نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش در این سامانه رونمایی شود.

سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات در سال ۱۳۸۸ تحت عنوان ایران املاک آغاز به کار کرد و همان زمان وزارت راه و شهرسازی سامانه را از وزارت صمت دریافت کرد و مکلف شد تا دسترسی مردم به کد رهگیری رایگان بدون مراجعه به مشاوران املاک و مستغلات را ایجاد کند. به مدت ۱۴ سال اقدام خاصی روی این سامانه ایجاد نشد و با آغاز به کار دولت سیزدهم با بررسی سامانه مقرر شد تا سامانه جدید راه اندازی شود. زیرا به روز رسانی سامانه املاک و مستغلات عملاً ممکن نبود.

در حال حاضر اگر ملکی در سامانه املاک و اسکان ثبت نشده باشد امکان استفاده از سامانه خودنویس را برای عقد قرارداد ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه