Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@09:51:22 GMT

توسعه محصولات دانش‌بنیان در حوزه آب کلید خورد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۲۷۲۶

توسعه محصولات دانش‌بنیان در حوزه آب کلید خورد

در نشست مشترک، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی مشکلات و موانع موجود درحوزه آب بررسی شد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نشست مشترک دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌ زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس صندوق نوآوری و شکوفایی پس از طرح مشکلات و موانع در حوزه آب مقرر شد تا با استفاده از منابع مالی این صندوق بازار محصولات دانش بنیان تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  در این نشست که با هدف رفع مشکلات و موانع تأمین مالی پروژه‌های فناورانه برگزار شد، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ضمن معرفی ساختار و پروژه‌های در دست اجرای این ستاد در سطح کشور، مهم‌ترین دستاورد‌های این پروژه‌ها را برشمرد.

همچنین ابراهیمی در ادامه این نشست، مشکلات تأمین مالی پروژه‌های اولویت‌ دار برای توسعه فناوری این ستاد را شرح  داد و بر ضرورت تأمین مالی آن‌ها تأکید کرد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز دراین نشست برنامه‌ها و ابزار‌های  موجود در اختیار صندوق  نوآوری  درجهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه بازار محصولات آن‌ها و توسعه فناوری‌های اولویت‌ دارنام برد و با ابراز امیدواری گفت:با توجه به شرایط مناسب صندوق و نبود مشکلات مالی  می توانیم از ظرفیت‌های موجود به‌ منظور رفع مشکلات  و تأمین مالی پروژه‌ها بهره ببریم.  
در پایان این نشست مشترک مقرر شد ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری فهرستی از پروژه‌ها و طرح‌های با اولویت بالا را به صندوق ارائه و مذاکرات و جلسات کارشناسی پیرامون روش‌های تأمین مالی آن‌ها برگزار شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود