Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر تربیت بدنی دانشگاه گنبد کاووس گفت: در سال گذشته 90 درصد از تیمهای اعزامی این دانشگاه موفق به کسب مقام در مسابقات شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، حمیدرضا قزلسفلو اظهار داشت:  کسب مدال طلای اولین دوره مسابقات ووشو قهرمانی دانشجویان کشور و دریافت سهمیه ورود به تیم ملی ووشوی دانشجویان کشور در شرایطی که این دانشگاه تنها در یک وزن در این مسابقات حاضر شده بود از جمله افتخارات ورزشی دانشگاه گنبد کاووس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کسب مقام قهرمانی در مسابقات بسکتبال دانشگاههای استان گلستان، کسب مقام دوم در مسابقات فوتسال، کسب مقام سوم در مسابقات والیبال سه نفره پسران در مسابقات دانشگاههای منطقه 2 و قهرمانی تیم هفت سنگ دختران در جشنواره ورزشهای همگانی دانشگاههای استان گلستان از دیگر افتخارات ورزشی دانشگاه گنبد کاووس در سال گذشته است.

وی میزان مشارکت و عناوین به دست آمده در مسابقات ورزشی را از جمله ملاک های وزارت علوم در تخصیص بودجه به دانشگاهها عنوان کرد و یادآور شد: کسب مقام در مسابقات استانی، منطقه ای و کشوری به این معناست که این دانشگاه برای حفظ شرایط فعلی و ارتقا و توسعه امکانات ورزشی نیاز به توجه و بودجه بیشتر در این بخش دارد.

 قزلسفلو همچنین به حضور چشمگیر دانشجویان دختر در مسابقات ورزشی اشاره و تصریح کرد: در تمام رشته هایی که امکان حضور بانوان وجود داشت این دانشگاه با حداکثر تعداد ممکن در مسابقات حاضر شد و ثمره آن نیز موفقیت ها و مدالهایی بود که توسط دختران دانشجو در مسابقات مختلف به دست آمد.

وی به قراردادهای منعقده با مربیان خانم در رشته های مختلف ورزشهای قهرمانی اشاره کرد و گفت: در رشته دو و میدانی و ایروبیک با مربیان تراز اول و نامدار کشور قرارداد منعقد شده و در رشته فوتسال نیز از حضور نایب رییس هیأت فوتسال استان بهره میبریم.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه گنبد کاووس در ادامه با بیان اینکه غالب ورزشکاران رشته های قهرمانی از دانشجویان غیر از رشته تربیت بدنی هستند اظهار داشت: اگرچه انتظار ما این است که شاکله اصلی تیم های ورزشی دانشگاه از دانشجویان تربیت بدنی باشند اما در حال حاضر تنها 30 تا 35 درصد تیم ها را دانشجویان این رشته تشکیل می دهند.

به گفته  قزلسفلو این در حالی است که در سایر دانشگاههای کشور این نسبت حدود 70 درصد است.

وی یادآور شد: در برخی رشته های ورزشی مانند والیبال، بسکتبال یا شنا که آشنایی با مهارتهای پیچیده ورزشی تعیین کننده است مشارکت دانشجویان تربیت بدنی زیاد و در رشته هایی مانند فوتبال و فوتسال که فراگیری بیشتری دارد مشارکت دانشجویان این رشته کمتر است.

وی با اشاره به برخی دلایل این امر تصریح کرد: سیاست دانشگاههای تراز اول برای جذب دانشجویان ورزشکار در ایجاد چنین فضایی بسیار تعیین کننده است به طوری که جذب دانشجویانی که ورزش قهرمانی را به صورت حرفه ای دنبال می کنند در اولویت سیاستهای منشور فرهنگی و ورزشی این دانشگاهها قرار دارد.

به گفته وی اتخاذ چنین سیاستی اگرچه از سویی موجبات ارتقای سطح مسابقات ورزشی دانشجویان کشور را فراهم می آورد اما در بسیاری موارد هم باعث ایجاد سرخوردگی در دانشجویانی می شود که به عنوان ورزشکار حرفه ای فعالیت نمی کنند.

حمیدرضا قزلسفلو ادامه داد: در همین راستا در جلسه ی مدیران تربیت بدنی منطقه 2 پیشنهاد کردم به منظور ارتقای سطح مشارکت خانواده دانشگاههای دولتی در تورنمنت های ورزشی، ضمن ارائه تعریفی مشخص برای ورزش قهرمانی، از حضور دانشجویانی که دارای کارت ورزش حرفه ای بوده و در لیگهای معتبر داخلی مشغول فعالیت هستند ممانعت به عمل آید تا تیم ها و دانشجویان حاضر در مسابقات دانشگاهی در سطح یکسانی از توانمندی مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی گفت: به نظر می رسد در صورت ادامه شرایط فعلی تحقق بسیاری از اهدافی که در چارچوب ورزش دنبال می شود نظیر دستیابی به سلامت روح و جسم، تقویت انگیزه، تقویت روحیه پهلوانی و افزایش روحیه مشارکت و تمرین کار گروهی به دست فراموشی سپرده شده و رقابت ها صرفاً برای کسب عنوان و مقام صورت می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا

به گزارش خبرآنلاین مدتی است دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته اند و اعتراضات گسترده شان به گوش جهانیان رسیده است.

به گزارش فارس، در این رابطه عبداله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این اتفاق بی سابقه و میمونی است که بیداری واقعی در فضای دانشگاهی را نشان می دهد.

وی افزود: با توجه به اتفاقاتی که افتاده دانشگاه علامه طباطبائی هم آمادگی دارد سوابق تحصیلی استادان و دانشجویان علوم انسانی دانشگاهیان آمریکایی که اخراج شده را برای پذیرش بررسی کند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: ما حتی آمادگی داریم از این افراد برای حضور در مجامع علمی دانشگاه دعوت کنیم تا از ارزیابی و تجربیات شان از اتفاقاتی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی رخ می دهد استفاده کنیم.

معتمدی در ادامه گفت: اگر رشته تحصیلی این افراد با رشته تحصیلی دایر در دانشگاه علامه طباطبائی مطابق باشد آمادگی داریم به این دانشجویان بورس تحصیلی ارائه کنیم و حتی آمادگی آموزش زبان فارسی از طریق وبینار و فضای مجازی در دوره های معینی به آنها داریم تا با زیان فارسی آشنا شوند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902273

دیگر خبرها

  • تیم دانشگاه آزاد آزادشهر قهرمان مسابقات والیبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد شد
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان ‌غربی شد
  • قهرمانی میاندوآب درمسابقات بوکس نونهالان آذربایجان‌غربی
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • اساتید در شکل‌گیری شخصیت انسان‌هایی که آینده جامعه را می‌سازند، بسیار مؤثر هستند
  • جام حذفی ایران؛ از درخشش کرمانی‌ها تا شکست‌ناپذیری مس رفسنجان
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری