Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه داده‌های ثبت احوال درباره وقایع چهارگانه در دانشگاه‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند گفت: عملکرد مدیران استان مرکزی در طرح «مفتاح‌الجنه» ارزیابی می‌شود. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهروز اکرمی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به اینکه با وجود تمام تلاش‌ها درراستای فقرزدایی امکان به صفر رساندن فقر وجود ندارد اظهار داشت: وقتی نمی‌توان فقر را به صفر رساند باشد حمایت‌های مادی و معنوی از نیازمندان را مورد توجه قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئولان باید در کنار اختصاص بخش اعظمی از وقت خود به برنامه‌ریزی برای امور محوله باید توجه به قشر نیازمند را مد نظر داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: سرکشی از خانواده‌های نیازمندان در استان مرکزی باید به طور مستمر و دائمی باشد و در طرح مفتاح‌الجنه(سرکشی از نیازمندان)، تربیت مدیران را دنبال می‌کنیم و همه مدیران موظف هستند که پیرو دغدغه مقام معظم رهبری این موضوع را دنبال کنند.

اکرمی بیان کرد: خروجی برنامه‌های انجمن کتابخانه‌ها باید افزایش میزان کتابخوان‌ها باشد که به منظور این کار باید برنامه‌ها و ایده‌های اثربخشی را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: درراستای افزایش کتاب‌خوانی در استان باید در سطح عرضه، امکان دسترسی آسان در هر زمان و هر مکان را برای خواننده کتاب فراهم کنیم و در سطح تقاضا هم باید عطش کتاب‌خوانی در جامعه را ایجاد کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به داده‌های ثبت احوال عنوان کرد: داده‌های خام ثبت احوال از وقایع چهارگانه باید توسط مراجع ذی‌ربط یعنی دانشگاه‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند و این داده‌ها باید به اطلاعاتی تبدیل شوند که براساس آن بتوان تصمیمات راهبردی را اتخاذ کنیم، باید بررسی کنیم که چرا 12 درصد کاهش موالید و 10 درصد کاهش ازدواج را داشته‌ایم.

15 میلیارد ریال به امور اجتماعی سیل زدگان ایلامی اختصاص یافتمعاون سازمان امور اجتماعی وزارت کشور: دولت از سازمان‌های مردم‌نهاد حمایت می‌کند9 میلیادر و 332 میلیون تومان در حوزه مسائل اجتماعی به استان مرکزی تخصیص یافت

کمک 98 میلیون تومانی به نیازمندان استان مرکزی در قالب طرح مفتاح‌الجنه

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به طرح مفتاح‌الجنه گفت: بازدید مدیران کل از خانواده‌های محرومین درراستای این طرح انجام شد، برای 100 نفر از مدیران سال گذشته درراستای این طرح برنامه‌ریزی شده بود که 75 نفر با کمیته امداد و 25 نفر با بهزیستی بود.

قنبر موسی‌نژاد افزود: به منظور این طرح بازدید از 225 خانوار پیش‌بینی شده بود که 53 مدیر این سرکشی‌ها را داشتند، 70 درصد از برنامه‌ محقق و 30 درصد محقق نشده بود که به دنبال اجرای این برنامه از 159 خانوار بازدید داشتیم.

وی تصریح کرد: به دنبال اجرای این طرح 18 میلیون و 620 هزار تومان مساعدت مهمانان بود، میزان مساعدت امداد هم در این راستا بیش از 79 میلیون تومان بود که درمجموع به 98 میلیون تومان رسید.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی بیان کرد: یک‌هزار و 400 بازدید از 4 هزار و 200 خانوار را برای سال 98 برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اجرای برنامه بازدید در سطح 200 مدیرکل به تفکیک 100 مدیر در نیمه نخست امسال و 100 مدیر هم در نیمه دوم را داریم.

موسی‌نژاد ادامه داد: بازدید از  600 خانوار را توسط 200 مدیرکل و بازدید از 3 هزار و 600 خانوار نیازمند را با یک‌هزار و 200 بازدید در سطح فرمانداران و روسای شهرستان برای امسال در برنامه داریم.

وی با اشاره به محورهای اساسی این طرح عنوان کرد: محورهای اساسی طرح مفتاح‌اجنه، پیروی از سیره عملی ائمه، آشنایی با زندگی اقشار نیازمند در شرایط سخت اقتصادی، گره‌گشایی از خانواده‌های مورد بازدید و رعایت ملاحظات محرومان در تصمیم‌گیری‌های سازمانی هر دستگاه است.

شهرداری‌ها نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری مبادرت ورزند

سرپرست کتابخانه‌های استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به جشنواره کتاب‌خوان رضوی گفت: امسال هفدهمین جشنواره کتاب‌خوان رضوی را داریم اما نهیمن جشنواره‌ای است که به شکل ملی برگزار می‌شود، این جشنواره در دو سطح شهرستانی و ملی برگزار می‌شود.

رستگاری افزود: امسال مسئولان برگزاری جشنواره، نگاه شهرستانی دارند و رویکرد آنها از سطح کشوری و استانی به سمت شهرستانی سوق پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته در سطح کشور نزدیک به یک میلیون نفر در این جشنواره شرکت کرده بودند و در سطح استان هم 15 هزار نفر شرکت‌کننده داشتیم.

سرپرست کتابخانه‌های استان مرکزی با اشاره به نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها افزود: از سال 92 شهرداری‌ها این نیم درصد را نپرداخته‌اند، نکته مهم دیگر در رابطه با این نیم درصد اینکه اگر شهرداری‌ها این نیم درصد را در خود استان واریز کنند برداشت آن آسان‌تر بوده و در خود استان هزینه می‌شود.

1134 اثر از سراسر کشور به منظور جایزه کتاب سال جوان به دبیرخانه جوانان ارسال شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به اجرای «جایزه کتاب سال جوان» گفت: امسال این طرح به صورت نو و ایتکاری توسط سمن‌های جوانان طراحی شد و کار به لحاظ اجرایی تمام شده اما مراسم اختتامیه، انتخاب برترین‌ها و اهدای جوایز انجام نشده است که پیشنهاد داریم که این مراسم با حضور وزیر ورزش و جوانان، وزیر ارشاد یا معاون فرهنگی وی و وزیر ارتباطات به عنوان جوان‌ترین وزیر کابینه برگزار شود.

عابد حقدادی تصریح کرد: در طرح جایزه کتاب سال جوان، یک ‌هزار و 134 اثر به دبیرخانه جوانان از سراسر کشور ارسال شد که با توجه به داوری‌ها 112 اثر برگزیده و 114 اثر شایسته تقدیر، انتخاب شدند.

کاهش 11.3 درصدی ثبت موالید در استان مرکزی

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به وقایع چهارگانه استان مرکزی گفت: سال گذشته 11.3 درصد کاهش در ثبت موالید، 1.7 درصد کاهش در ثبت واقعه وفات، 9.7 درصد کاهش در ثبت واقعه ازدواج و 6.1 درصد کاهش را در ثبت واقعه طلاق در استان داشتیم.

علیرضا قبادی با اشاره به نسبت ازدواج به طلاق در استان مرکزی افزود: نسبت ازدواج به طلاق در استان مرکزی سال گذشته 2.86 بوده است.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های کمیجان و اراک دارای بیشترین میزان ثبت نرخ ولادت به نسبت سهم جمعیت و تفرش و فراهان دارای کمترین میزان ثبت نرخ ولادت به نسبت سهم جمعیت در استان هستند.

انتهای پیام/ ت

R41371/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی: تورم کاهشی می‌شود | کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، نرخ رشد پایه پولی در سال ۱۴۰۲ روند نزولی قابل توجهی را تجربه کرد به طوری که نرخ این شاخص مهم پولی و تاثیرگذار در تورم نسبت به رقم فروردین سال ۱۴۰۲ که ۴۵ درصد بود با ۱۶.۹ واحد درصد کاهش، در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ به ۲۸.۱ درصد رسید.

بانک مرکزی با انتشار آمارهای جدید از پایه پولی و رشد نقدینگی اعلام کرد: کاهش قابل توجه رشد پایه پولی در سال ۱۴۰۲ همراه با کاهش رشد نقدینگی در این سال، بخوبی حاکی از توفیق بانک مرکزی در کنترل کل‌های پولی و ایجاد شرایط لازم برای کاهش نرخ تورم در سال جاری و سال‌های آتی است. بر اساس آمارهای مقدماتی، حجم پایه پولی در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ به رقم ۱۱۰۷۷.۰ هزار میلیارد ریال رسید.

تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی و دستیابی به اهداف پیش بینی شده

بر اساس این گزارش، نرخ رشد نقدینگی نیز طی یک روند نزولی از ۴۰.۶ درصد در پایان سال ۱۳۹۹ و ۴۲.۸ درصد در پایان مهرماه سال ۱۴۰۰ به ۳۱.۱ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ و ۲۴.۳ درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسید که این امر، بیانگر توفیق کامل بانک مرکزی در کنترل رشد نقدینگی و حصول اهداف تعیین شده است.

بر اساس آمارهای مقدماتی، حجم نقدینگی در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ به رقم ۷۸۸۰۸.۹ هزار میلیارد ریال رسید. لازم به اشاره که دستیابی به رقم رشد نقدینگی ۲۴.۳ درصد در پایان سال ۱۴۰۲، در شرایطی حاصل شده است که رقم رشد نقدینگی سالانه زیر ۲۵ درصد آخرین بار در سال ۱۳۹۷ (۲۳.۱ درصد) محقق شده بود.

«همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور

بدیهی است که کاهش رشد نقدینگی به عنوان یکی از عوامل اصلی شکل‌دهی به تورم، نقش مهمی را در کاهش نرخ تورم در سال جاری و سال‌های آتی ایفا خواهد کرد.


کاهش قابل توجه شاخص های پول و شبه پول و انتظار کاهش تورم در ماه‎های آتی

مروری بر عملکرد اجزای نقدینگی حاکی از آن است که رشد پول (بخش سیال نقدینگی) در سال ۱۴۰۲ نیز بطور قابل توجهی کاهش یافته و از ۶۵.۲ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۷.۵ درصد در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ رسیده است.

در مجموع، روند نزولی قابل توجه رشد نقدینگی و رشد پول، مؤید آن است که در سایه ثبات ایجاد شده در سال ۱۴۰۲، از شدت انتظارات تورمی فعالین اقتصادی کاسته شده و در نتیجه انتظار می‌رود که نرخ تورم در ماه‌های آتی ارقام پایین‌تری را ثبت کند.


لازم به اشاره است ضریب فزاینده نقدینگی نیز در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ نسبت به پایان اسفندماه ۱۴۰۱، معادل ۲.۹ درصد کاهش یافته و به رقم ۷.۱۱۲ رسیده است.

در مجموع کاهش رشد نقدینگی، کاهش رشد پایه پولی، کاهش رشد پول و نیز تنزل ضریب فزاینده نقدینگی همگی دلالت بر اثربخشی سیاست های پولی بانک مرکزی مبتنی بر استفاده ترکیبی از کلیه ابزارهای سیاست های پولی دارد که این موضوع نه تنها در سال گذشته بلکه به صورت موثرتری می‌تواند تاثیر منجر به تداوم پایدار روند نزولی نرخ تورم در دوره های زمانی آتی داشته باشد.

کد خبر 849585 برچسب‌ها اقتصاد - تورم خبر مهم بانک مرکزی نقدینگی

دیگر خبرها

  • نگاهی به سنجه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • بانک مرکزی: تورم کاهشی می‌شود | کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • سرگیجه با آمار تورم
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟