Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@03:23:18 GMT

آب‌رسانی به پوست چیست و این کار چطور انجام می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۳۳۰۹

آب‌رسانی به پوست چیست و این کار چطور انجام می‌شود؟

یکی از روش‌های رایج زیبایی پوست، آب‌رسانی است. با آب‌رسانی یا هیدرودرمی، از راه بیرونی رطوبت پوست افزایش می‌یابد. با این روش به دلیل رطوبت‌رسانی به سلول‌های لایه شاخی و تورژسانس آن‌ها و تورم سلول‌ها، پوست شاداب‌تر می‌شود و فرد احساس خوبی در مورد کیفیت پوست خود پیدا می‌کند، اما، چون اثر آب‌رسانی موقت است، بهتر است فقط قبل از مهمانی یا مراسم خاص انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




بهترین سن برای آب‌رسانی به پوست

از ۳۰ سال به بالا، با افزایش سن، چین و چروک پوست (به خصوص در پوست‌های خشک) بیشتر می‌شود. امروزه با به کاربردن روش‌هایی می‌توان با تزریق مواد جاذب آب، پوست را هیدراته کرد. شایع‌ترین روش، مزوتراپی است که در آن هیالورونیک اسید که یک گلیکوپروتئین جاذب آب است به پوست داده می‌شود تا کمبود آن را جبران کند. هیالورونیک اسید در پوست همه افراد وجود دارد، اما با افزایش سن مقدارش کم می‌شود و از علل خشکی زیاد پوست، کم شدن هیالورونیک اسید است.

نوشیدن ۸ لیوان آب و خوردن میوه و سبزی کافی به عنوان آب‌رسان

موارد فوق نمی‌تواند جایگزین آب‌رسانی شوند؛ زیرا آب‌رسانی یک کار فانتزی است، نه یک روش درمانی. این کار بیشتر برای زیبا و شاداب کردن پوست انجام می‌شود، بنابراین کسی که پوست خوبی دارد، به آن نیازی نخواهد داشت.



آب‌رسانی به پوست برای کسانی که پوست خشک یا چرب دارند

کسانی که پوست چرب و جوش‌دار دارند به دلیل این که بعد از هیدرودرمی باید از کرم‌های مرطوب‌کننده و چرب‌کننده استفاده شود، بهتر است آب‌رسانی انجام ندهند، چون جوش‌ها بیشتر می‌شوند؛ اما کسانی که پوست خشک و معمولی دارند می‌توانند از این روش استفاده کنند و البته آب‌رسانی بیشتر برای پوست‌های خشک پیشنهاد می‌شود. بعد از آن هم لازم است از کرم‌های مرطوب‌کننده قوی استفاده کرد تا رطوبت پوست حفظ شود.

استفاده از دستگاه هیدرودرمی یا وسایل آب‌رسانی به پوست در منزل

بهترین کار این است که برای رطوبت رساندن به لایه بیرونی پوست در منزل، از دستگاه بخور یا اسید میوه ضعیف که لایه‌های شاخی را برمی‌دارد و در واقع نوعی هدرودرمی انجام می‌دهد، استفاده کرد. در این روش، بخار آب جذب پوست می‌شود؛ اما حتما باید بعد از آن از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کرد تا رطوبت پوست را نگه‌دارد.

آرایشگاه‌ها و آب‌رسانی به پوست

انجام برخی از اقدام‌ها مانند پیلینگ با اسید میوه ضعیف یا هیدرودرمی به وسیله افرادی که آموزش دیده‌اند در آرایشگاه‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند. در برخی از آرایشگاه‌ها کسانی به این امور می‌پردازند که مدارک این کار را در ظاهر از خارج از کشور گرفته‌اند؛ اما واقعیت این است که نمی‌توان به این مدارک اعتماد کرد. برخی از این افراد حتی به آن کشور هم نرفته‌اند و در عرض یک هفته می‌توانند این مدرک را بگیرند و اتفاقا مدرک باعث می‌شود جسورتر بشوند و کار‌هایی که اطلاعات چندانی هم درموردشان ندارند، انجام دهند. برای مثال عده‌ای پیلینگ را با اسید قوی انجام می‌دهند که باعث سوختگی پوست، ایجاد لک سفید و عوارض دیگر خواهد شد. مواردی داشته‌ایم که دچار این عوارض شده‌اند و مجبور شده‌ایم از لیزر درمانی برای بهبود نسبی آن‌ها استفاده کنیم؛ بنابراین حتما برای این موارد باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرد. اگر کسی مشکل خاصی مثل لک یا خال جدید پیدا کرد، حتما باید با متخصص پوست مشورت کند. گاهی افراد از برخی بیماری‌های پوستی غفلت می‌کنند و یا به افراد ناآگاه برای درمان مراجعه می‌نمایند، غافل از اینکه بعضی سرطان‌های پوست در ابتدا به صورت خال خود را نشان می‌دهند و اقدام‌های درمانی نسنجیده‌ای مانند سوزاندن آن خال به وسیله افراد ناآگاه، ممکن است باعث مرگ بیمار نیز شود.

منبع: یک پزشک

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مد و زیبایی آرایش صورت جوان سازی پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه ابرپروژه سد و نیروگاه "اومااویا" نمونه ای توان صنعت فنی و مهندسی ایران است، گفت: یک سد پیشرفته به لحاظ مختصات مهندسی که دارای مسیر انتقال آب از یک سطح به سطحی دیگر بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «سپهر خلجی» امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدام بزرگی در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی در سریلانکاه انجام شد که به پایان رسیده است. از رئیس جمهور دعوت کردند که برای افتتاح این پروژه حضور داشته باشد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: قریب ۴۰۰ نفر از مهندسان ما در حوزه سدسازی، سالهاست در سریلانکا فعالیت می‌کنند. یک سد پیشرفته به لحاظ مختصات مهندسی که دارای مسیر انتقال آب از یک سطح به سطحی دیگر بوده است، همچنین به صورت همزمان یک نیروگاه و یک سد پیشرفته مبتنی بر کار علمی در این کشور انجام شده است. علاوه براینکه این پروژه‌ها اثرات خوبی در سریلانکا داشته، در این شرایطی تلاش می‌کنند نشان بدهند جمهوری اسلامی ایران تحریم است، ما کیلومترها دور تر از خاک خودمان توانستیم یکی از بزرگترین افتخارات صنعت مهندسی را ارائه کنیم.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله این اقدام زمینه‌ای برای کارهای بیشتر در آن منطقه می‌شود و نمونه‌ای از توان صنعت فنی و مهندسی ما خواهد بود که می‌تواند کارهای بزرگ انجام دهد. یکی زمانی در گذشته، یعنی قبل از انقلاب این قبیل کارها در کشور ما را کارشناسان خارجی انجام می‌دادند. الان بحمدلله با توان کارشناسان جوان ما اتفاقاتی افتاده که در همین صنعت سدسازی در داخل، با ظرفیت‌های داخلی و به اتکا دانشمندان و متخصصان انجام می‌دهیم و الان هم برای کشورهای دیگر این پروژه را اجرا می‌کنیم.

خلجی افزود: این تنها مربوط به سدسازی است؛ در حوزه‌های دیگر مانند راه‌سازی، پل‌سازی و مسیرهای ریلی، متخصصان ما توانمندی بسیار بالایی دارند که همین‌ها نمونه‌ای است تا بتوانیم به سایر کشورهایی که به این تخصص‌ها نیاز دارند، خدمات بدهیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت به منظور تحقق شعار سال، تصریح کرد: هفته پیش در جلسه هیأت اعلام شد که پیرو شعار سال که رهبر انقلاب فرمودند و دولت به عنوان مجری موظف است اوامر و دستورات ایشان را عملیاتی کند، دولت بسته‌ای را آماده کرده که به تصویب اعضای هیأت دولت رسید. در این بسته سهم همه دستگاه‌های اقتصادی و غیراقتصادی در تحقق این شعار مشخص شد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت بیان داشت: در این آیین‌نامه مشخص شده که همه این دستگاه‌ها تا پایان سال باید چه کارهایی انجام دهند تا شعار سال محقق شود که متن آن به زودی منتشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت تا قبل از اردیبهشت ماه بلافاصله پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، کارگروه‌های مربوطه را تشکیل داد. به دلیل اینکه همه دستگاه‌ها در این مسأله دخیل هستند، ظرفیت‌ها باید سنجیده و نظرات دریافت می‌شد. کار بزرگی انجام شد و تا آخر فروردین دستورالعمل اجرایی تحقق شعار سال با مشخص کردن وظیفه همه دستگاه‌ها تهیه شد.

خلجی ابراز امیدواری کرد، طبق همین برنامه که به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود، کار دنبال شود و در پایان سال بتوانیم گزارشی از میزان تحقق شعاری که رهبری فرمودند و دولت موظف بود پیگیری کند، ارائه کنیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به مهم‌ترین تدابیر این بسته، گفت: همه دستگاه‌ها یک بخشی از کار را به عهده گرفتند. برخی از دستگاه‌ها مثل وزارت صمت و جهاد کشاورزی و نفت در ارتباط با شعار سال وظیفه بیشتری دارند. لذا همه اینها مهم است و ما باید مسیری را طی کنیم که عنوان «جهش» در آن معنا پیدا کند. یعنی یک رشد معمولی نیست.

وی اظهار کرد: این اقدامات عنوانی ندارد و برای هر دستگاهی یک سلسله اقداماتی طراحی و تدبیر شده و همه آنها مهم است و اگر همه آنها اتفاق بیفتد ما شاهد جهش تولید خواهیم بود. امید است با همین اقدامات بتوانیم در جهت اجرای دستورات رهبر انقلاب و تحقق شعار سال گام رو به جلویی برداریم.

کد خبر 747550

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • تداوم امداد رسانی هوایی به مناطق سیل زده قصرقند
  • خلجی: ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • ◄ چرا کرایه حمل و نقل بار ثابت ماند؟/ شاخص تن کیلومتر چه زمانی بروزرسانی می شود؟
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین