Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:24:44 GMT

ماس: برلین در صدد رفع تنش در خاورمیانه است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۳۷۲۷

ماس: برلین در صدد رفع تنش در خاورمیانه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری بلغارستان، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز دوشنبه در دیدار با «اکاترینا زاخاریوا» (Ekaterina Zaharieva) وزیر خارجه و معاون نخست وزیر بلغارستان در صوفیه، درباره آخرین تحولات خاورمیانه به ویژه موضوع ترکیه، ایران و نیز حوزه بالکان به گفتگو پرداخت.

وزیر خارجه آلمان در واکنش به لفاضی ترامپ علیه ایران با ابراز نگرانی پیرامون تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا گفت که برلین در حال بررسی تمام گزینه‌ها به منظور یافتن یک راه حل سیاسی برای رفع تنش در خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که «راینر بروئل» (Rainer Breul) معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز امروز در نشست مطبوعاتی در برلین اعلام کرد: ما مخالف تشدید لفاظی هستیم. لفاظی و تهدید متقابل احتمالاً به تنش‌های بزرگ‌تری در منطقه منجر می‌شود. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا خویشتنداری نشان داده و وضعیت را ملتهب تر نکنند.

گفتنی است، ترامپ ساعاتی پیش در مصاحبه‌ای به تکرار موضع گیری خصمانه خود علیه تهران پرداخت.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به تهدید اخیر ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران، در پیامی در فضای مجازی تاکید کرد: دونالد ترامپ به تحریک تیم «ب»، امید دارد به چیزی دست یابد که اسکندر، چنگیز و دیگر متجاوزین در آن ناکام بوده‌اند.

وی در ادامه آورده است: ایرانیان هزاران سال سربلند ایستاده اند و متجاوزین همه رفته‌اند. تروریسم اقتصادی و رجزخوانی‌های برای نسل‌کشی، ایران را پایان نخواهد داد. هرگز یک ایرانی را تهدید نکن. احترام را آزمایش کن، جواب خواهد داد.

کد خبر 4622034

منبع: مهر

کلیدواژه: هایکو ماس بلغارستان ایران ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه ترکیه بر ضرورت یافتن راه حل دائمی برای بحران در غزه تاکید کرد.

«هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه روز جمعه اعلام کرد جامعه جهانی باید کشور فلسطین را بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی به رسمیت بشناسد.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای یافتن راه حلی دائمی برای وضعیت نوار غزه به کار خواهد بست.

فیدان بی عدالتی‌هایی که فلسطینی‌ها امروز با آن روبرو هستند، را نتیجه نژادپرستی دانست.

وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

کد خبر 6089217

دیگر خبرها

  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است