Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:14:42 GMT

طرح هادی گردشگری محور توسعه روستاهای سمنان می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۳۹۵۸

طرح هادی گردشگری محور توسعه روستاهای سمنان می شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: طرح هادی گردشگری برای جلوگیری از مهاجرت و توسعه اقتصادی در روستاهای استان سمنان اجرا می شود.

مهدی صمیمیان عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای این طرح ها براساس برنامه ششم توسعه و برای حفظ و احیای بناهای تاریخی و گردشگری روستاهای استان سمنان و توسعه پایدار انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح مهم فرهنگی کارگروهی با مشارکت ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنیاد مسکن و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تشکیل می شود.
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: با توجه به زیرساخت ها، اجرای طرح هادی گردشگری برای جلوگیری از پدیده مهاجرت و افزایش اشتغال در روستاهای استان تلاش می شود.
صمیمیان با بیان اینکه روستاهای تاریخی استان سمنان نیازمند حفاظت هستند، گفت: با مذاکره های انجام شده، اداره کل بنیاد مسکن سمنان اجرای طرح هادی گردشگری در روستاهای استان را برعهده می گیرد.
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: معماری بومی و بناهای تاریخی در کنار جاذبه های طبیعی منحصر به فرد روستاهای نقاط مختلف استان را بی مانند کرده است و باید از این ظرفیت ها برای توسعه اقتصادی سمنان بهره برد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان تاکنون بیش از 40 روستای هدف گردشگری شناسایی شده است، سمنان دارای 308 روستای برخوردار از شورای اسلامی است و 257 روستای استان هم دهیاری دارد.
7339/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري روستايي طرح هادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، به گفته بهمنی ۷۱ هزار مترمربع آسفالت و بهسازی معابر و ۱۷ هزار متر مربع سنگفرش، دیوارچینی و پله گذاری در قالب طرح هادی با اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال در روستا‌های بخش مرکزی سروآباد انجام شده است.

وی افزود: ۴۷۳ واحد مسکن مددجویی در سطح روستا‌های شهرستان سروآباد احداث شده است.

رئیس بنیاد مسکن سروآباد اظهار داشت: در سال جاری تسهیلات ساخت مسکن محرومین ۳۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۵ ساله پرداخت می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد