Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@23:12:35 GMT

ظریف: وقت آن است ترامپ لجنزار را بخشکاند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۰۵۳

ظریف: وقت آن است ترامپ لجنزار را بخشکاند

وزیر خارجه ایران دوشنبه با اشاره به سلطه مافیای تسلیحات بر سیاست خارجی آمریکا از رئیس‌جمهور این کشور خواست با این پدیده مقابله کند.

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران دوشنبه با اشاره به سلطه مافیای تسلیحات بر سیاست خارجی آمریکا از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته به مقابله با آن بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در توئیتر با اشاره به بخشی از سخنان ترامپ در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت: «دونالد ترامپ به درستی از "مجتمع نظامی-صنعتی" که آمریکا را به سمت جنگ‌های همیشگی می‌کشاند اعلام انزجار می‌کند.»

ظریف در ادامه نوشت: «اما اینکه به تیم B اجازه داده شود با دوشیدن قصابان مستبد و فروختن گسترده سلاح به آنها دیپلماسی را نابود کنند و در جنایت‌های جنگی همدستی کنند، دستاوردی غیر از تقویت همان مجتمع نظامی-صنعتی ندارد.»

منظور وزیر خارجه ایران از تیم B، گروهی از سیاستمداران جنگ‌طلب در دنیا است که نام یا نام خانوادگی با حرف B شروع می‌شود. این گروه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی را شامل می‌شوند.

ظریف در ادامه یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ مبنی بر اینکه در صورت ورود به کاخ سفید «لجنزار واشنگتن» را خواهد خشکاند (اشاره به بخش‌های پنهان که سیاست‌های دولت را هدایت می‌کنند) را به او یادآوری کرده است.

ظریف در ادامه توئیتش نوشته است: «آیا وقت خشکاندن لجنزار [واشنگتن] نرسیده است؟»

ترامپ در بخشی از مصاحبه خود با فاکس‌نیوز که بامداد دوشنبه منتشر شد، در پاسخ به سوالی درباره احتمال بروز جنگ با ایران به نقش مافیای تسلیحات یا اصطلاحاً «مجتمع نظامی-صنعتی» در سیاست‌های جنگ‌افروزانه آمریکا اشاره کرده بود.

او گفت: «بسیار خوب، من آدمی هستم که درباره این جنگ‌هایی که ۱۹ سال پیش اتفاق افتاد صحبت کرده‌ام و نیروهای ما هنوز در آنجا هستند. خودتان را گول نزنید، شما یک مجتمع نظامی-صنعتی دارید. آنها جنگ را دوست دارند. همان‌طور که می‌دانید در سوریه وقتی من خلافت [داعش] را از بین بردم گفتم که می‌خواهم نیروهایمان را برگردانم، اینها گُر گرفتند. اینجا در واشنگتن آدم‌هایی هستند که هیچ‌وقت نمی‌خواهند [نیروها] خارج شوند.»

«مجتمع نظامی-صنعتی» نوعی ائتلاف غیررسمی بین ارتش یک کشور و صنایع دفاعیِ تأمین‌کننده تسلیحات و تجهیزات نظامی برای نیروهای مسلح است.

عوامل مجتمع نظامی ـ صنعتی با ارائۀ تصویری از یک تهدید غیرواقعی یا بزرگ نمایی تهدیدات امنیتی موجود، سیاست خارجی کشور را به سمت نظامی‌گری و اتخاذ سیاست های امنیتی و افزایش بودجۀ نظامی سوق می دهند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترامپ آمریکا تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

کد خبر 847156 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن