Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@05:06:47 GMT

فدراسیون فوتبال تحریم ها را دور زد!

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۲۸۰

فدراسیون فوتبال تحریم ها را دور زد!

رئیس فدراسیون فوتبال برای ثبت قرارداد مارک ویلموتس به بلژیک سفر کرده اما دلیل این اقدام چیست؟ چرا قرارداد او در تهران منعقد نمی شود؟


به گزارش صدای ایران از خبر ورزشی، فدراسیون فوتبال ایران تأیید کرد که توافق با مارک ویلموتس، مربی بلژیکی نهایی شده اما قرارداد با او نه در تهران که در بروکسل امضا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر را شنبه‌شب مسئول روابط عمومی فدراسیون داد اما درباره دلیلش توضیحی نداد. برخی از کارشناسان حقوقی احتمال می‌دهند که اصرار ویلموتس باعث شده قرارداد در بلژیک بسته شود. امیر صدیقی، دبیر کمیسیون توسعه روابط بین‌المللی کمیته ملی المپیک ایران در توییتر نوشت: «فقط می‌تواند یک دلیل داشته باشد؛ قرارداد با قوانین کشور بلژیک منعقد می‌شود. یعنی درصورت بروز هرگونه اختلاف دادگا‌ه‌های آن کشور صالح به رسیدگی هستند.»


مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان این گمانه را نادرست می‌داند و می‌گوید: «قوانین فیفا و دادگاه بین‌المللی ورزش (CAS) بر تمام قراردادها حاکم است و ارتباطی به قوانین حقوقی کشور زادگاه سرمربی آینده تیم ملی ندارد! به گفته فدراسیون و آقای تاج، امضای قرارداد در سفارت ایران در بروکسل، در واقع در خاک کشور عزیزمان است.»


به‌نظر می‌رسد حق با ناظمی باشد. قرارداد چه در تهران، چه در بلژیک یا هر نقطه دیگری از دنیا امضا شود، ضمانت اجرایی‌اش قوانین فیفا خواهد بود. تجربه هم نشان داده اغلب دعواهای حقوقی بین باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی ایران با بازیکنان و مربیان خارجی، با وجود آنکه قرارداد در تهران امضا شد، بدون مشکل در مجامع بین‌المللی طرح و رسیدگی شده است.


یک منبع نزدیک به فدراسیون فوتبال می‌پذیرد که سفر رئیس فدراسیون به بلژیک و امضای قرارداد با ویلموتس در سفارت ایران در بروکسل طبیعی نیست با این حال به گفته او چاره‌ای جز این هم وجود ندارد: «تا جایی که من شنیده‌ام مدیران فدراسیون تلاش کرده بودند که قرارداد را همان یکی دو روزی که ویلموتس به تهران آمده بود امضا کنند، اما نتوانسته بودند. برای امضای قرارداد، ویلموتس بخشی از دستمزدش را طلب کرده بود که البته این طبیعی و مرسوم بوده، منتهی فدراسیون به‌دلیل مشکلات ناشی از تحریم، نتوانسته پول را به‌حساب او بریزد.»


اگر شنیده‌ها درست باشد مدیران فدراسیون فوتبال به ویلموتس قول داده‌اند پیش پرداخت دستمزدش را در بلژیک به‌حساب او بریزند. قرار است جابه‌جایی ارز توسط سفارت ایران در بروکسل انجام شود.


مهدی تاج، پیش از این چندبار توضیح داده که یکی از مشکلات اصلی فدراسیون فوتبال برای همکاری با مربیان خارجی، شیوه پرداخت دستمزد آنهاست. در آخرین مورد، کارلوس کی‌روش فدراسیون ایران را تهدید به شکایت کرد چرا که مدعی بود دستمزد ۶‌ماه آخر کارش در تیم ملی ایران را چند‌ماه پس از پایان قرارداد هنوز دریافت نکرده است. این درحالی بود که مدیران فدراسیون ادعا می‌کردند که از AFC خواسته‌اند از درآمدهای فوتبال ایران ۹۰۰هزار دلار به‌حساب کی‌روش پرداخت کند، اما حتی آنها هم به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم، نمی‌توانند این پول را جابه‌جا کنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهایی شدن قرارداد ۱+۲ ساله طارمی با اینتر

کارشناس فعال در حوزه نقل‌وانتقالات فوتبال باشگاهی اروپا نوشت که همه کارهای انتقال مهاجم تیم ملی کشورمان به اینتر در پایان فصل ۲۵-۲۰۲۴ تکمیل شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فابریتزیو رومانو خبرنگار و کارشناس سرشناس حوزه نقل‌وانتقالاتی فوتبال اروپا در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس ‌(توئیتر سابق) از نهایی شدن انتقال مهدی طارمی به اینتر خبر داد.

رومانو در این باره نوشت: «قرارداد طارمی با اینتر تا ژوئن 2026 (به مدت دو سال) اعتبار داشته و بندی برای تمدید یک ساله قرارداد (تا پایان ژوئن 2027) دارد. همه کارها تکمیل شده و باشگاه پورتو از این مسئله اطلاع یافته است.»

اعتراف اینتری‌ها به اشتباه در لو دادن خرید طارمی و زیلینسکی

مهاجم تیم ملی که در تابستان سال 2020 با باشگاه پورتو قرارداد بست، در 177 بازی با پیراهن تیم فوتبال این باشگاه 88 بار موفق به گلزنی شد و 54 گل برای هم‌تیمی‌های خودش ساخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • جزئیات قرارداد مهدی طارمی با اینترمیلان فاش شد
  • نهایی شدن قرارداد ۱+۲ ساله طارمی با اینتر
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • سرمربی تیم ملی والیبال وارد تهران شد