Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@00:15:44 GMT

کمبود کدام ویتامین‌ها مضطربمان می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۳۰۷

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  همه ما هرروز بار‌ها اضطراب را در موقعیت‌های مختلف و با شدت‌های متفاوت تجربه می‌کنیم و نمی‌توانیم انکار کنیم که اضطراب، همراه همیشگی هر فرد سالمی است. اما مشکل، از آنجایی شروع می‌شود که اتفاق‌های طبیعی برای دیگران، ضربان قلبمان را بالا می‌برد یا در موقعیت‌های اضطراب‌آور، این احساس با شدتی کنترل‌نشدنی سراغمان می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دچار اضطراب شدن به‌معنای بیمار بودن نیست، اما اگر با هر بهانه ساده‌ای اضطراب شدید سر تا پایتان را فرا می‌گیرد و در زندگی طبیعی‌تان اختلال ایجاد می‌کند، بهتر است وضعیت جسمی و روانی‌تان را زیر نظر یک متخصص بررسی کنید. شاید کمبود این ویتامین‌ها در بدنتان، شما را بیش از اندازه با اضطراب درگیر کرده است.

ویتامین A

برخی تحقیقات کمبود سطح ویتامین A یا بتاکاروتن را در افراد مضطرب ثابت کرده‌اند. به گفته این محققان، مصرف میزان کافی این ویتامین، ممکن است به کاهش اضطراب افراد منجر شود. اما یادتان نرود که بدن به میزان خاصی ویتامین A نیاز دارد و زیاده‌روی در دریافت این ویتامین، به اندازه کمبود آن خطرناک است.

ویتامین B

ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در حفظ سلامت روان بازی می‌کند. اگر سطح این ویتامین‌ها در بدنتان پایین باشد، بیشتر دچار اضطراب و افسردگی می‌شوید. محققان می‌گویند دریافت میزان کافی ویتامین B علائم سندرم پیش‌قاعدگی را هم کاهش می‌دهد.

ویتامین D

هیچ متخصصی تردیدی در وابستگی روان به ویتامین D ندارد. با توجه به بررسی‌های انجام شده، کمبود این ویتامین نه تنها پوکی‌استخوان و ضعف عضلانی می‌آورد، بلکه سلامت روان را هم تهدید می‌کند. به گفته محققان، کمبود ویتامین D می‌تواند فرد را به اضطراب مزمن و افسردگی دچار کند.

اسید‌های چرب امگا۳

محققان می‌گویند، رعایت رژیم غذایی سالم و کامل، به کاهش اضطراب و دیگر اختلالات روانی کمک می‌کند. از نظر آن‌ها مصرف میزان کافی غذا‌های دریایی، اضافه‌کردن روغن زیتون به غذا یا کمک‌گرفتن از مکمل‌های امگا۳، به پایین آمدن سطح اضطراب کمک می‌کند.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

کمبود این ویتامین‌ها شما را مضطرب می‌کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد

وزیر علوم با تاکید بر اینکه با بیان اینکه نتیجه دو سال کنکور که چهار نوبت است برای داوطلبان لحاظ می شود، گفت: نتیجه نهایی کنکور تلفیقی از سوابق تحصیلی و نمره کنکور است، داوطلبان اضطراب نداشته باشند؛ زیرا فرصت جبران دارند.

به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که امروز در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: خوشبختانه تمهیدات لازم برای برگزاری امن و بانشاط کنکور پیش بینی شده است امیدواریم شاهد یک رقابت علمی در پنج رشته آزمایشی باشیم،

وی در ادامه تصریح کرد: نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در ۱۹۱۳ حوزه در بیش از ۴۰۰ شهرستان برگزار می شود، در رشته علوم تجربی بیشترین داوطلب را داریم.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تفاوت کنکور امسال با سال های گذشته نزدیکی زمان برگزاری دو نوبت کنکور است، ما مکلفیم در سال دو نوبت کنکور برگزار کنیم که با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان فاصله دو کنکور زیاد نیست و کنکور بعدی تیرماه است.

زلفی گل با بیان اینکه نتیجه دو سال کنکور که چهار نوبت است برای داوطلبان لحاظ می شود، خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند از نمره بهتر خود استفاده کنند. سازمان سنجش آموزش کشور سعی می کند عدالت آموزشی را لحاظ کند.

وزیر علوم اظهار کرد: نتیجه نهایی کنکور تلفیقی از سوابق تحصیلی و نمره کنکور است، داوطلبان اضطراب نداشته باشند زیرا فرصت جبران دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • وزیر علوم: کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • وزیر علوم : کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • راه مهار اضطراب در آزمون سراسری