Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@19:18:48 GMT

هشتیمن جشن روزه اولی ها در قزوین برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۳۹۸

هشتیمن جشن روزه اولی ها در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در میلاد خجسته کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) هشتمین جشن روزه اولی‌ها دوشنبه شب با حضور حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی، خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، محمد درافشانی رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین، حجت الاسلام انصاری معاون پرورشی آموزش و پرورش و جمعی از دانش آموزان روزه اولی در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم ابتدا استاد و قاری بین المللی شاکر نژاد آیاتی از کلام الله مجید را برای حاضران تلاوت کرد که با استقبال دانش آموزان روبرو شد.

در ادامه حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: جوانی و نوجوانی فرصتی طلایی در اختیار افراد است که اگر درست از آن استفاده شود آینده آنها را تضمین می‌کند.

وی بیان کرد: جوانی را قبل از زمان پیری قدر بدانید و در این دوران دین و معنویت را در خود تقویت کنید تا در بزرگسالی انسانی خودساخته و مؤمن باشید.

نعمت اللهی افزود: جوانان پاک سرشت و فطرتی پاک دارند و اگر در این دوران است قدر جوانی را بدانند و چارچوب اولیه زندگی درست شکل بگیرد در بزرگسالی می‌توان میوه‌های آن را چید.

سواد رسانه‌های خود را تقویت کنید

نعمت اللهی داشتن سواد رسانه در عصر کنونی را ضروری دانست و یادآور شد: در عصری که فضای مجازی و اینترنت حجم زیادی از وقت افراد را مشغول خود کرده باید با ابزارها و روش‌های استفاده از این فضا آشنا باشیم و از آسیب‌ها نیز خود را مصون کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: داشتن سواد رسانه فقط روش استفاده از ابزار اینترنت و یا ورود در این فضای مجازی نیست بلکه منظور داشتن قدرت تشخیص خوب از بد و سره از ناسره است.

وی گفت: در این شرایط که فضای مجازی در کشور و جهان سلطه زیادی دارد شاید بتوان گفت دین داری و حفظ ایمان سخت‌تر شده اما باید هوشیار بود و بصیرت داشت تا آسیب ندید.

نعمت اللهی اظهار داشت: رسیدن به سن بلوغ و اقامه نماز و روزه داری در واقع بیان بندگی خداست و جشن روزه اولی‌ها از کارهای زیبایی است که می‌تواند در سطح گسترده‌تری تداوم یابد.

وی از همکاری آموزش و پرورش، ستاد اقامه نماز، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و تبلیغات اسلامی در برگزاری جشن روزه اولی‌ها تشکر کرد و گفت: این جشن در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

در این جشن که با برگزاری تلاوت قرآن و برنامه‌های شاد و مفرح همراه بود ۴۵۰ دانش آموز پسر رسیدن به سن تکلیف و مراسم روزه اولی خود را جشن گرفتند.

امسال در ماه رمضان ۱۸ هزار دانش آموز روزه اولی ماه رمضان را درک می‌کنند و رسیدن به سن بلوغ را جشن می‌گیرند.

کد خبر 4622100

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی قزوین روزه اولی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه اسمعیلی اظهار کرد: به‌مناسبت سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و یادبود شهدای عملیات ظفرمند «الی بیت‌المقدس»، یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین و حومه برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: همچنین همزمان با این یادواره یاد و خاطره والدین شهدا که طی اردیبهشت ماه سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفتند، گرامی داشته می‌شود.

اسمعیلی گفت: این یادواره، پنج‌شنبه، بیستم اردیبهشت ماه، از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ با حضور مسئولان استانی و مردم شهیدپرور قزوین و خانواده شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره شهدا در گلزار شهدای قزوین حضور می‌یابند و ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های آنان تجدید میثاق می‌بندند.

جهت دانلود پوستر اعلامیه شهدای اردیبهشت ماه در کانال اطلاع‌رسانی یادواره‌های شهدای استان قزوین عضو شوید.

کد خبر 6098358

دیگر خبرها

  • رتبه نخست قزوین در طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها»
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه متنوع طی دهه کرامت در قزوین
  • رتبه نخست استان قزوین در طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها»
  • درخواست تعویق یک روزه بازی تراکتور و گل گهر از سوی مسئولان تبریزی
  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز ۲۰۲۴» برگزار می‌شود
  • ۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت