Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده کمیته حمایت از تولید قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده لرستان گفت: ۱۲۵۰۰ سهمیه برای پرداخت بیمه بیکاری به مردم مناطق سیل‌زده را اخذ کرده‌ایم. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمدحسین جناب عصر امروز در نشست خبری دبیران کمیته‌های قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده اظهار داشت: بیشترین آسیب سیل به سه شهرستان پلدختر، دلفان و چگنی وارد شده که پیش از این نیز بالاترین نرخ بیکاری را در استان داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما به برآورد دقیقی از میزان خسارت‌ها و شغل‌های از دست‌رفته به‌واسطه جلسات مکرری که برگزار کردیم رسیده‌ایم؛ نقاط آسیب‌دیده را شناسایی کردیم و در کنار آن به احیای برخی از ظرفیت‌های راکد استان نیز پرداختیم.

نماینده کمیته حمایت از تولید قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده لرستان عنوان کرد: 38 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی با مشکل مواجه شدند و 2هزار و 400 نفر با ثبت‌نام در سامانه«سجاد»، 33 میلیارد تومان خسارت را ثبت کردند.

اطلاعات 43 هزار سیل‌زده لرستانی دریافت کننده کمک نقدی و غیرنقدی ثبت شد2140پرونده خسارت سیل لرستان ثبت شد14 هزار نفر از مناطق سیل زده لرستان مشاوره‌ تخصصی دریافت کردند

وی بیان کرد: قرار شده که 10 هزار دستگاه یخچال توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در اختیار سیل‌زدگان قرار بگیرد که این یخچال‌ها توسط شرکت یخچال‌سازی خرم‌آباد که 10 سال تعطیل بود تولید می‌شود و در عید فطر امسال اولین یخچال توسط این کارخانه تولید می‌شود.

جناب گفت: مجموعه پایش که در زمینه سازه‌های فلزی فعالیت دارد یکی دیگر از ظرفیت‌های راکد استان لرتسان است که واگذار شد و قرار است سازه‌های اولیه مناطق سیل‌زده را تولید کند.

نماینده کمیته حمایت از تولید قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده لرستان با بیان اینکه در بحث بیمه بیکاری برای 12 هزار و 500 نفر سهمیه گرفتیم، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد به کسی بیمه بیکاری تعلق بگیرد باید حداقل 2 سال سابقه بیمه داشته باشد اما ما در شهرستان پلدختر به کسی که حتی یک ماه بیمه داشته هم شش ماه بیمه بیکاری داده‌ایم و حتی به کسی که اصلاً سابقه پرداخت حق بیمه نداشته هم حداقل سه ماه بیمه بیکاری می‌دهیم که تا وقتی از لحاظ معیشتی به وضعیت مناسبی برسند مورد حمایت دولت باشند.

انتهای پیام/ ت

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، محمدترکمانه با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی های دقیق و بررسی های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده ها جبران خواهد شد.

وی افزود: همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده و ۳ هزار پتو و ۸۰ هزار موکت توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

به گفته وی، وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان