Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - لندن – ايرنا – پاسخ صريح و قاطع محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان به رجزخواني رئيس‌جمهوري آمريکا ، در مطبوعات و رسانه‌هاي روز دوشنبه انگليس بازتاب گسترده‌اي پيدا کرد.

اسکاي نيوز گزارش داد: تنش‌ها ميان آمريکا و ايران، يک سال پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌اي همچنان بالاست؛ اما لحن آمريکا پس از اعزام ناگهاني ناو هواپيمابر به خليج‌فارس، در واکنش به تهديدهاي نامعلوم ايران، نرم‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اين گزارش، دونالد ترامپ که سال گذشته تصميم گرفت از توافق هسته‌اي ايران با ساير قدرت‌هاي جهان خارج شود، امروز در توئيتي تهديد کرده است که اگر ايران مي‌خواهد بجنگد،اين پايان رسمي ايران خواهد بود. هرگز دوباره ايالات‌متحده را تهديد نکنيد.
بااين‌حال ظريف با انتشار پيامي در توييتر، به سخنان او تاخته و گفته است: دونالد ترامپ به تحريک تيم بي، اميد دارد به چيزي دست يابد که اسکندر، چنگيز و ديگر متجاوزين در آن ناکام بوده‌اند. ايرانيان هزاران سال سربلند ايستاده‌اند و متجاوزين همه رفته‌اند. تروريسم اقتصادي و رجزخواني‌هاي‌ براي نسل‌کشي، ايران را پايان نخواهد داد.
وي تصريح کرد: هرگز يک ايراني را تهديد نکن. احترام را آزمايش کن، جواب خواهد داد
گاردين هم در گزارشي اين سؤال را مطرح کرد که آيا ترامپ به‌طورجدي به دنبال درگيري نظامي با ايران است يا جنگ رواني به راه انداخته تا ايرانيان را به مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌اي وادار کند.
شبکه خبري بي.بي.سي، آي.تي.وي و کانال چهار انگليس هم واکنش صريح ايران به تهديد رئيس‌جمهوري آمريکا را بازتاب داده و نشانه‌هاي عقب‌نشيني طرفداران تنش با ايران از جمله مشاور امنيت ملي کاخ سفيد و عربستان را برجسته کردند.
درعين‌حال، وزير امور خارجه انگليس هم با اشاره به جدال لفظي ظريف و ترامپ، دو طرف را به آرامش دعوت کرد و گفت: ما خواهان کاهش تنش‌ها در خاورميانه هستيم، چون در اين منطقه بسياري از اتفاقات به‌صورت تصادفي رخ مي‌دهد.
وي با تأکيد بر اينکه «آمريکا به دنبال جنگ با ايران نيست» اضافه کرد: اما اگر منافع آمريکايي‌ها موردحمله قرار گيرد تلافي مي‌کنند و اين مساله اي است که ايراني‌ها بايد درباره آن خيلي به‌دقت فکر کنند.
وزير مشاور امور خارجه عربستان، عادل الجبير هم گفته است که اين کشور خواهان درگيري نظامي نيست و از هر اقدامي براي جلوگيري از وقوع آن کوتاهي نخواهد کرد.
رسانه‌هاي انگليسي که تا هفته گذشته ساز افزايش تنش‌ها ميان ايران و آمريکا را کوک مي‌کردند، از ديروز تا حد زيادي عقب‌نشيني کرده و حتي نشريه‌هايي مانند `تايمز ` يا `سان` که با برجام ميانه خوبي ندارند، تلاش ترامپ براي کاهش سطح تنش‌ها با ايران را برجسته کرده‌اند.
آمريکا مدتي است که با هياهوي فراوان و تغيير آرايش نظامي، ناوهاي هواپيمابر خود را براي تحت‌فشار گذاشتن ايران عازم منطقه کرده، اما چون با ايستادگي ايران مقابل سياست فشار حداکثري روبرو شده، به دنبال راهي است تا از طريق يک کشور ميانجي به اين قائله پايان دهد.
نشريه سان هفته گذشته گزارش داد ترامپ در ديدار با رئيس‌جمهوري سوئيس در کاخ سفيد، خواستار ميانجي‌گري وي در تنش‌هاي اخير منطقه با ايران شده است.
او همچنين در چندين نوبت تأکيد کرده در پي جنگ با ايران نيست و امروزهم در گفت‌وگو با فاکس نيوز اعلام کرد قصد درگيري نظامي با ايران را ندارد.
شبس**اروپام ** هـ ن **1917
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • بهار ۵۹؛ وقتی داد سندیکای خبرنگاران از حمله به مطبوعات درآمد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • چرا دویچه وله از ایران عصبانی است؟
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ