Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@07:17:20 GMT

تولید اورانیوم ایران ۴ برابر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۷۵۰

تولید اورانیوم ایران ۴ برابر شد

بهروز کمال وندی بعد از بازدید جمعی از خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها از مجمتمع غنی سازی احمدی روشن نطنز در نشست خبری با اعلام این مطلب گفت: ظرفیت چهاربرابری امروز پیامی است برای طرف‌های مقابل که جمهوری اسلامی ایران با همین سانتریفیوژ‌ها قابلیت افزایش تولید خود را دارند و با اقداماتی که متخصصین صنعت هسته‌ای انجام می‌دهند دیری نخواهد گذشت که از سقف ۳۰۰ کیلو عبور خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: اگر اروپایی‌ها می‌خواهند ظرفیت تولید در همین محدوده حفظ شود اقدامات لازم را انجام دهند.
وی یادآورد شد: ما با روسیه و چین مشکل نداریم و همکاری‌ها به خوبی پیش می‌رود اروپایی‌ها هم می‌گویند که مخالف تحریم و موافق اجرایی شدن برجام هستند و برای رفع تحریم‌ها تلاش می‌کنند، اما جمهوری اسلامی به لحاظ عملی باید از منافع برجام بهره‌مند شود.

وی در پاسخ به این که میزان تولید اورانیوم ۳.۶۷ از سقف ۳۰۰ کیلو عبور خواهد کرد: اظهار داشت: ما طی چند هفته از این سقف عبور خواهیم کرد.

وی با بیان این که تمرکز ما بر تولید اورانیوم ۳.۶۷ درصد است، اظهار داشت: ما تغییرات لازم را به لحاظ فنی به آژانس اعلام کردیم و ظرفیت تولید ۳.۶۷ را چهار برابر کردیم این به این مفعهوم است که مقدار باقی مانده به سقف ۳۰۰ کیلو پر می‌شود.

کمال وندی در پاسخ به سوال دیگری درباره سقف غنی سازی گفت: این مساله را دو فاکتور نیاز‌های فنی کشور و دستور مقامات مشخص می‌کند. ما ظرفیت‌های لازم را داریم و همانطور که صالحی گفتند ظرف چهار روز می‌تونیم غنی سازی ۲۰ درصد را شروع کنیم که این امر نیازمند بررسی در شورای عالی امنیت ملی است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ما در حال حاضر پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه اجرا می‌کنیم در قالب برجام تعهد داده ایم که پس از هشت سال آن را تصویب کنیم، اما طرف مقابل هم تعهد داده است که در آن زمان باید اعلام کند که تمام فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی کاملا صلح آمیز است.

وی یادآورد شد: ما فعلا در چارچوب مقررات آژانس و ضوابط پادمان و پروتکل اقدامات خود را پیش می‌بریم.
کمال وندی اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌ای برای عدم اجرای پروتکل الحاقی نداریم، اما ممکن است در گام‌های بعد در دستور کار بگیرد و اگر زمانی مسوولان تصمیم بگیرند که به هر دلیل پروتکل اجرا نشود آن را به آژانس اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که دو اقدام جمهوری اسلامی در عدم رعایت سقف ۳۰۰ کیلو اورانیوم غنی شده و ۱۳۰ تن آب سنگین در مسیر همان چیزی است که آمریکایی‌ها تحریم کردند، اظهار داشت: ما سقف ۳۰۰ کیلو و ۱۳۰ تن آب سنگین را به بازار‌های بین المللی ارایه نمی‌کنیم آنچه مورد نظر آمریکا بود این بود که جلو آب سنگین و اورانیوم ما را بگیرد و می‌خواهد با عدم خرید و فروش این محصولات کار را تعطیل کند، ولی ما وقتی این محصولات را تولید و انباشت می‌کنیم خلاف سیاست‌های آن‌ها حرکت می‌کنیم.

وی یادآور شد که معنای این اقدام چیست و به طور غیر مستقیم می‌گویند که شرایط ایران را درک می‌کنند اگر چه ممکن است ادبیات متفاوتی داشته باشند.


ادامه دارد..

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کمال وندی اورانیوم تولید اورانیوم سازمان انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه بی حرمتی به اعتقادات مذهبی مردم ایران داده نمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلایی بعد از ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم سالروز شهادت مولی الموحدین امام علی (ع) با بیان اینکه مردم ایران مردمی معتقد و محب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند، اظهار کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، ضرورت حفظ حرمت این ماه پر برکت بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به تقارن روز ۲۱ ماه مبارک رمضان، سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) با روز طبیعت، اظهار کرد: این تقارن آزمایش الهی است تا عمق عشق و دلدادگی مردم به مباحث دینی و اعتقادی نشان داده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمن نقاط ضعف فرهنگی جامعه ما را شناسایی کرده و در حال برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری‌های شوم خود است، اظهار کرد: دشمن با القای رسانه‌ای خود به دنبال نشان دادن تقابل پاسداشت‌های ملی با مباحث مذهبی و اعتقادی است لذا در چنین تقارن‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند تا به وسیله عده قلیلی هنجارشکن، حرمت دین را بشکند و اعتقادات دینی را زیر سوال ببرد.

جلایی با اشاره به فراخوان‌های برخی از افراد معاند در فضای مجازی برای مخدوش کردن برخی مناسبت‌های مذهبی، اضافه کرد: حضور یک اغتشاشگر در اجتماعات فرهنگی و مذهبی کافی است تا خوراک رسانه‌های معاند در نمایش ضدیت مردم ایران با دین اسلام، قرآن، اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی را فراهم کند قطعاً قاطبه مردم از نهادهای نظارتی و امنیتی انتظار دارند که در مقابل چنین تحرکاتی بایستند.

وی با بیان اینکه سالروز شهادت حضرت علی (ع) فرصتی برای اثبات شیعه واقعی بودن است، گفت: به هنجارشکنان اجازه بی‌حرمتی به اعتقادات مذهبی و شیعی مردم ایران داده نخواهد شد؛ از رسانه ملی نیز انتظار داریم که فضاسازی لازم را جهت پاسداشت این روز انجام دهد.

جلایی با اشاره به برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند در نهایت امنیت و آرامش، تصریح کرد: در چنین شرایطی همچون شب‌های عملیات دوران دفاع مقدس از خداوند متعال مدد می‌گیریم تا رحمت و نصرتش را شامل حال مردم ایران کند.

کد خبر 6057275

دیگر خبرها

  • آمریکا چقدر به اورانیوم روسیه وابسته است؟ (+ اینفوگرافی)
  • آمریکا چقدر به اورانیوم روسیه وابسته است؟
  • (ویدیو) کشف قدیمی‌ترین فلز جهان در ایران به وزن سه کیلو و نیم متعلق به نه هزار سال قبل
  • تعیین دو نرخ برای زولبیا و بامیه در کرج
  • اجازه بی حرمتی به اعتقادات مذهبی مردم ایران داده نمی شود
  • افتتاح نخستین واحد تولید نان کامل در فارسان
  • ۲۷ اسفند در دنیای علم چه خبر؟
  • کشف قدیمی‌ترین فلز جهان در ایران به وزن ۳ کیلو و نیم متعلق به ۹ هزار سال قبل / باستان‌شناسان قدیمی‌ترین سکونتگاه انسان را در آذربایجان و در جنوب دریاچه ارومیه پیدا کردند (فیلم)
  • ۱۵۰ کیلو شمش طلا در مرکز مبادله معامله شد
  • افتتاح نخستین واحد تولید نان کامل