Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@05:18:38 GMT

سازمان ملل: فساد مانع اساسی صلح در افغانستان است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۵۲۴۲

ساعت 24- دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در تازه‌ترین گزارش خود آورده است، با این که در این کشور اصلاحاتی در زمینه‌های حقوقی و سیاست‌گذاری ایجاد شده اما فساد هنوز مانع اساسی برای رسیدن به صلح و رفاه دائمی در افغانستان است.

 بر اساس این گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، تلاش‌های دولت کابل برای مبارزه با فساد روی زندگی شمار زیادی از افغان‌ها بی‌تاثیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش سازمان ملل آمده که فساد روی تمام ابعاد زندگی مردم به گونه‌ای مستمر تأثیر گذاشته و اعتماد مردم به نهادهای دولتی را کاهش داده است.

تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان گفته است: مبارزه در برابر فساد در افغانستان هنوز هم ضرورتی اساسی محسوب می‌شود.

به گفته تادامیچی، فساد حاکمیت قانون را تضعیف و زمینه را برای جنایات بیشتر و تقویت معافیت از مجازات مساعد می‌سازد.

به گزارش بی‌بی‌سی، این سومین گزارش یوناما در مورد مبارزه با فساد در افغانستان است.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان تأکید کرد، برای تداوم پیشرفت‌های به دست آمده در مبارزه با فساد به راهبردی درازمدت بر اساس دست‌آوردهای قبلی و تمرکز و تلاش مستمر نیاز است.

یوناما، ارتقای جایگاه افغانستان در فهرست کشورها از نظر میزان فساد اداری از رده ۱۷۷ در سال ۲۰۱۷ به ۱۷۲ در ۲۰۱۸ را نشان‌دهنده بهبود اندک در روند مبارزه با فساد می‌داند.

همچنین گزارش سازمان ملل افزایش چشمگیر ثبت دارایی‌های مقام‌های دولتی را نمایان‌گر توانایی پیشروی سریع افغانستان در مبارزه با فساد دانسته و افزوده که برای تطبیق سراسری این کار باید فشار کافی سیاسی وجود داشته باشد.

به اعتقاد نویسندگان این گزارش، اصلاحات در بخش‌های قضائی و حقوقی کندتر از چیزی که پیش‌بینی شده بود، ادامه دارد. روند استخدام، پاسخگویی و بررسی مقام‌ها در محاکم، دادستانی‌ها، وزارت دادگستری و پلیس هنوز نیازمند بهبود و تقویت است.

یوناما، ناتوانی پارلمان افغانستان را از بزرگ‌ترین چالش‌ها در تقویت وظایف تقنینی و نظارتی آن در یک سال اخیر می‌داند.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت

نخست وزیر اسپانیا با توجه به اتهامات فساد وارد شده به همسرش به فکر کناره گیری افتاده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، با توجه به اتهامات فساد علیه بگونیا گومز، همسرش، در حال بررسی استعفای خود است.

نخست وزیر سوسیال دموکرات اسپانیا شامگاه چهارشنبه در پلتفرم ایکس نوشت: من باید کمی درنگ کنم و فکر کنم. او می خواهد تصمیم بگیرد که آیا باید به رهبری دولت ادامه دهد یا اینکه از این افتخار دست بکشد. سانچز از سال 2018 نخست وزیر اسپانیا است.

دادگاه مادرید پیشتر اعلام کرده بود که بگونیا گومز، همسر نخست وزیر اسپانیا به "اعمال نفوذ و فساد در تجارت" در ارتباط با کمک های مالی کرونا متهم شده است. تحقیقات علیه گومز بر اساس شکایت سازمان مبارزه با فساد Manos Limpias (دست‌های پاک) شکل گرفته است. گفته می شود که این سازمان به محافل راست افراطی در اسپانیا نزدیک است.

سیاستمداران حزب محافظه کار خلق PP در واکنش های اولیه خود استعفای سانچز را رد کردند. خاویر ماروتو، سیاستمدار این حزب و معاون رئیس مجلس سنا، گفت: این نمایش جدیدی است که سانچز به نمایش را کنار بزنند. سانچز می خواهد به هر قیمتی در قدرت بماند. او همیشه مرد خوبی است، بقیه بد هستند. در همین حال، بسیاری از ابراز همبستگی ها به سرعت از سوی حزب سوسیالیست سانچز (Psoe) صادر شد.

سانچز و گومز از سال 2006 ازدواج کرده‌اند و دو دختر دارند. همسر نخست وزیر اسپانیا کارشناس بازاریابی است که از جمله در بانک ها و سازمان های مردم نهاد کار کرده است.

در سایه اتهامات به همسرش پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در نامه‌ای به مردم به طور شگفت انگیزی اعلام کرد که فعلا وظایف رسمی خود را به حالت تعلیق در می آورد. وی تمام قرارهای عمومی خود را «برای چند روز» لغو کرد.

سانچز اعلام کرده است که او قصد دارد روز دوشنبه تصمیم خود را اعلام کند.

در نامه سانچز آمده است که جناح راست و راست افراطی او را با هر وسیله ممکن مورد آزار و اذیت قرار دادند. وی افزود:من باید فوراً به این سؤال پاسخ دهم که آیا با وجود باتلاقی که جناح راست و راست افراطی در تلاش برای سیاست گذاری ایجاد کرده اند آیا ادامه کار ارزشش را دارد؟

حزب راست‌گرای Vox اسپانیا هم اعلام کرده که سانچز خود را قربانی به تصویر می‌کشد. روزنامه اسپانیایی ال پایس به نقل از بیانیه این حزب نوشت: اگر می خواهد فکر کند، باید این کار را انجام دهد، اما پس از استعفا.

کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • پلیس مانع فروش سکه‌های دوره اشکانی شد
  • هوشیاری پلیس فسا مانع از فروش سکه‌های دوره اشکانی شد
  • تعمیرات اساسی یدک کش فتح ۱ کوت امیر
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی