Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:11:09 GMT

احداث شهرک زیست فناوری بوشهر موافقت شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۵۲۴۷

احداث شهرک زیست فناوری بوشهر موافقت شد

بوشهر-ایرنا- رئیس منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس گفت: پس از بازدید اسفندماه سال گذشته رئیس ستاد زیست فناوری ریاست جمهوری از بوشهر و انجام بررسی های لازم احداث شهرک زیست فناوری توسط وی مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، فرشته بیات دوشنبه در نشست ستاد زیست فناوری استان بوشهر افزود: ناحیه نوآوری بندر بوشهر (پیرامون دانشگاه خلیج فارس، پژوهشکده میگو، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، مرکز رشد پارک علم و فناوری تا پردیس علوم پزشکی) می تواند از حضور همه ذینفعان و بازیگران اصلی برای هم افزایی در ایجاد شهرک زیست فناوری بهره ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: این نواحی علم و فناوری دارای یک سری مزیت ها برای شرکت های فناور و دانش بنیان است و بر اساس ظرفیت هایی که در هر پهنه وجود دارد امکاناتی در اختیار این شرکت ها قرار می گیرد که این مهم در نهایت موجب توسعه حوزه زیست فناوری در بوشهر می شود.
بیات تاکید کرد: در این راستا باید ذینفعان طرح ساز و کارهای خود را برای اجرا شهرک زیست فناوری بوشهر ارائه کنند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: این دانشگاه بر اساس سند علم و فناوری در 2 حوزه مزیتی شهر هوشمند و زیست فناوری باتوجه به ظرفیت های خوب موجود مشغول به فعالیت است.
عبدالمجید مصلح افزود: در این راستا ایجاد شهرک زیست فناوری در پهنه علم و فناوری مایه امیدواری است.
وی گفت: باتوجه به فناوری ها و نوآوری های خوبی که طی این سالها با تمرکز بر حوزه‌های مزیتی زیست فناوری انباشت شده است با تعریف زنجیره های بعدی می توان در سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار گامهای موثری برداشت.
7212/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي شهرك زيست فناوري بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان کرمانشاه از احداث «صنعت شهر» خبر داد و گفت: ساخت شهرک‌های مسکونی در جوار کارخانه‌های برای کارگران کرمانشاه پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رامین الماسی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در شورای مسکن استان از احداث «صنعت شهر» در کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: ساخت شهرک‌های مسکونی در جوار کارخانه‌های برای کارگران کرمانشاه پیگیری خواهد شد.

وی احداث شهرک‌های مسکونی در کنار شهرک‌های صنعتی را به‌عنوان یکی از موضوعات مهم و قابل پیگیری استان در راستای نزدیکی محل کار برای قشر کارگر عنوان کرد و افزود: استاندار کرمانشاه امروز در جلسه شورای مسکن کلیات طرح را پذیرفت، ولی باید در کارگروهی مکان این صنعت شهر و نحوه اجرای آن عملیاتی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در رابطه با مکان پیشنهادی احداث صنعت شهر تصریح کرد: مکان پیشنهادی در جوار شهرک‌های صنعتی بیستون و فرامان بود که در جلسه شورای مسکن قرار شد این مکان پیشنهادی در کارگروه تخصصی‌تر بحث و بررسی شود.

وی ادامه داد: طرح صنعت شهر در استان‌هایی از کشور اجرا شده که با توجه به صنعت کرمانشاه و شهرستان‌های تابع احداث آن یک نیاز واقعی است که باید پیگیری شود.

کد خبر 747676

دیگر خبرها

  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند