Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@23:02:42 GMT

حجم سرمايه گذاري صنعتي زنجان 144 درصد رشد دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۵۶۰۴

حجم سرمايه گذاري صنعتي زنجان 144 درصد رشد دارد

خبرگزاري آريا - زنجان- ايرنا- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: حجم سرمايه گذاري صنعتي اين استان، چهار هزار ميليارد تومان در سال 96 بود که در سال 97 با رشد 144 درصدي به 10 هزار ميليارد تومان رسيد.

به گزارش ايرنا، ناصر فغفوري شامگاه دوشنبه در جلسه شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي، اظهار داشت: 596 فقره درخواست سرمايه گذاري در سال 96 وجود داشت که اين ميزان با 28 درصد رشد در سال گذشته به 763 مورد رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: ميزان اشتغال پيش بيني شده در سال 96 از اين محل 11 هزار نفر بود که با 62 درصد رشد در سال گذشته به 18 هزار و 800 نفر رسيد.
فغفوري با اشاره به وضعيت سرمايه گذاري صنعتي در استان زنجان، خاطرنشان کرد: بخش عمده اي از سرمايه گذاري صنعتي استان، متعلق به بخش خصوصي بوده و در حال حاضر، يک هزار و 615 درخواست سرمايه گذاري با پيش بيني 21 هزار ميليارد تومان سرمايه و ايجاد 55 هزار اشتغال انجام شده است.
اين مسئول تصريح کرد: تاکنون يک هزار و 238 پروانه بهره برداري با هفت هزار و 500 ميليارد تومان سرمايه گذاري و اشتغال 42 هزار نفر در حوزه صنعت صادر شده است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بيان اينکه تمام اين رشدها متاثر از فضاي کسب و کار، قدرت بخش خصوصي و حمايت مديران است، گفت: با وجود اينکه استان زنجان حدود 1.5 درصد مساحت کشور را شامل مي شود اما سهم زنجان از صدور جواز تاسيس ها در کشور سه درصد و از لحاظ سرمايه گذاري حدود چهار درصد است که بيش از 2 برابر نسبت به سهم جمعيت و وسعت استان است.
وي خاطرنشان کرد: از لحاظ تحقق اشتغال، هفت هزار و 492 شغل از مرکز بر عهده استان گذاشته شده بود که بيش از 11 هزار و 895 شغل ايجاد شد.
فغفوري افزود: همچنين هشت هزار پروانه صنعتي مرتبط با اصناف د راستان صادر شده است و پروژه هاي جديد نيز در سال جاري در راستاي تحقق اشتغال و کمک به رونق توليد به بهره برداري خواهند رسيد.
** نگاه دولت، حمايت از بنگاه هاي اقتصادي است
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معاون و کشاورزي استان زنجان نيز گفت: دستور رئيس جمهوري به تمام دستگاهها در خصوص تسهيل در فرآيند سرمايه گذاري داخلي و خارجي نشان از نگاه دولت به تقويت توليد و حمايت از بنگاه هاي اقتصادي است.
غلامحسين جميلي با بيان اينکه هرگونه توسعه اي نيازمند ابزار مربوط به خود است، خاطرنشان کرد: توسعه در بخش هاي مختلف مانند صنعت، معدن، خدمات، گردشگري، بازارهاي بورس و ساير بخش ها نيازمند وجود شرکت هاي خدمات رسان در هر بخش است تا بتواند به توسعه استان کمک کند.
وي تصريح کرد: تا زماني که چنين شرکت هايي شکل نگرفته، نمي توان از توسعه صحبت کرد.
** تعرفه نظام مهندسي براي واحدهاي صنعتي افزايش نمي يابد
مديرکل دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري زنجان نيز در خصوص تعرفه سازمان نظام مهندسي براي ساختمان واحدهاي توليدي و صنعتي، گفت: در اين رابطه، گروه کارشناسي تشکيل شد و مقرر گرديد هيچ گونه افزايش نرخي در اين خصوص وجود نداشته باشد.
مسعود اطاعتي خاطرنشان کرد: تمام واحدهايي که زمين داشته و ساخت آن مورد تاييد مراجع ذي صلاح باشد مشمول اين مصوبه مي شوند.
وي تصريح کرد: مقرر شد گروه بازآموزي سه نفره به همراه مشاور کارفرما براي تعيين تعرفه سازمان نظام مهندسي، تشکيل شود تا تحت آموزش لازم قرار گيرند و در صورت استقبال واحدها از تخفيف ويژه بهره مند شوند.
اطاعتي با بيان اينکه برگزاري دوره براي ارتقاي توان فني و مهندسي استان است، اظهار داشت: در خصوص ساير خدمات مانند برق و مکانيک نيز مقرر شد واحدها در صورت تاييد نظام مهندسي، امکان استفاده از خدمات مشاوران را داشته باشند.
مديرکل دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري زنجان، گفت: طبق نظر اعضاي اين گروه کارشناسي، مقرر شد ميزان تعرفه واحدهاي با مساحت کمتر از 600 مترمربع به ميزان 35 درصد، واحدهاي کمتر از دو هزار مترمربع به ميزان 30 درصد، واحدهاي کمتر از پنج هزار مترمربع به ميزان 20 درصد، واحدهاي کمتر از 10 هزار مترمربع به ميزان به ميزان 15 درصد و بيش از 10 هزار مترمربع به ميزان 5 درصد، تعرفه ساختمان هاي شهري اعمال شود.
اطاعتي ادامه داد: همچنين مقرر شد تعرفه براي واحدهاي تجاري و خدماتي در شهرک ها و نواحي صنعتي به ميزان 35 درصد ساختمان هاي شهري باشد.
وي تصريح کرد: اين پيشنهادات پس از تاييد سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اجرا خواهد شد.
9556/3088
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

سید مسعود عظیمی در بازدید شهرک‌ها و نواحی صنعتی فیروزآباد با بیان اینکه هم‌اکنون شهرک‌های صنعتی روزبدان و میمند فعال و آماده جذب سرمایه‌گذار است، گفت: فعال‌سازی ناحیه صنعتی جایدشت نیز در برنامه قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: ۵۵ واحد تولیدی، صنعتی بهره‌بردار با اشتغال ۴۶۰ نفر نیز در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد مشغول فعالیت هستند.

عظیمی با بیان اینکه شهرستان فیروزآباد به علت موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر محور مواصلاتی استان با پارس جنوبی از ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است، افزود: توسعه اراضی شهرک‌های صنعتی این منطقه با هدف بسترسازی برای استقرار صنایع در برنامه قرار دارد.

او با اشاره به اینکه در راستای تکمیل زیرساخت‌ها، ۵ پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته در شهرک‌های صنعتی روزبدان و میمند انجام یا در حال انجام است، گفت: این طرح‌ها شامل تکمیل شبکه داخلی آب و فاضلاب و جدول‌گذاری و زیرسازی معابر در شهرک روزبدان و طرح‌های تکمیل زیرسازی و شبکه داخلی آب در شهرک صنعتی میمند است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه واحد‌های صنعتی بزرگی در شهرک صنعتی میمند در مرحله استقرار هستند و این شهرک صنعتی افق درخشانی برای توسعه و تبدیل شدن به‌عنوان یک قطب صنعتی دارد، افزود: از واحد‌های صنعتی مطرحی که هم‌اکنون مراحل پایانی ساخت‌وساز را طی می‌کند، دو واحد صنعتی تولید روغن پایه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۶۰ نفر انجام است که نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت