Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@13:24:59 GMT

کشتی جنجالی سعودی، در ایتالیا هم خبرساز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۶۲۱۷

به گزارش فارس، کشتی سعودی موسوم به «بحری ینبع» که هفته گذشته در بارگیری سلاح در بندر «لوآرو» فرانسه به دلیل اعتراضات گروه‌های حقوق بشری و ضد تسلیحاتی ناکام مانده بود، دیشب در میان سر و صدای کارگران ایتالیایی وارد بندر «جنوا» در ایتالیا شد.

خبرگزاری «انسا» ایتالیا در این رابطه گزارش داد که این کشتی قرار است امشب (دوشنبه) پس از بارگیری سلاح، این بندر ایتالیایی را به سمت جده ترک کند، اما تظاهرات کارگران در منطقه نزدیک بندر مذکور ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری عربی نیوز، اتحادیه کارگری ایتالیا معتقد است که به دنبال تجاوزگری عربستان سعودی در یمن و کشتار مردم بی‌گناه این کشور، نباید معاملات تسلیحاتی با سعودی‌ها انجام بگیرد، چراکه آنها از این سلاح‌ها برای جنگ یمن استفاده می‌کنند.

خبرگزاری ایتالیایی یاد شده در ادامه گزارش داد که گفت‌وگو میان اتحاد کارگری و مدیریت بندر درباره بارگیری سلاح در جریان است.

منابع رسانه‌ای می‌گویند که این کشتی سعودی حامل سلاح‌هایی است که در برخی بنادر اروپایی بارگیری شده است.

کشتی سعودی موسوم به «بحری ینبع» که برای حمل تسلیحات از پیش خریداری شده، چندی پیش به بندر «لو آور» فرانسه اعزام شده بود، اما در میان اعتراضات و فشارهای سازمان‌های حقوق بشری، بدون بارگیری هیچ سلاحی این کشور را ترک کرده بود.

دو گروه حقوق بشری فرانسه روز پنجشنبه گذشته از انتقال تسلیحات به کشتی عربستان سعودی به دلیل امکان استفاده از آن در جنگ یمن جلوگیری کرده بودند.

این فعالان ضدجنگ تأکید کردند که این محموله تسلیحاتی پیمان بین‌المللی تسلیحات را نقض می‌کند و به همین منظور مانع صادر شدن تسلیحات از فرانسه به عربستان شدند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، وارد پنجمین سال خود شده است و طی این مدت هزاران نفر از مردم این کشور کشته یا زخمی شده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین

به گزارش همشهری‌آنلاین، در شرایطی که به رغم جنگ غزه تلاش مقامات آمریکایی برای عادی سازی روابط ریاض و تل‌آویو ادامه دارد، بلومبرگ از تشدید بازداشت‌ها در عربستان سعودی درباره این جنگ خبر داده است.

به گزارش این رسانه آمریکایی، منابع دیپلماتیک و گروه‌های حقوق بشر به بلومبرگ خبر دادند که بازداشت شهروندان عربستان سعودی که در شبکه‌های اجتماعی مطالبی درباره جنگ غزه منتشر کرده بودند، تشدید شده است.

طبق این گزارش، یک چهره رسانه‌ای سعودی که گفته بود «هرگز نمی‌توان اسرائیل را بخشید»، بازداشت شده است.

یک شهروند عربستان سعودی که در شبکه اجتماعی در اعتراض به مواضع واشنگتن در جنگ غزه، خواستار تحریم رستوران‌های آمریکایی شده بود، هم دستگیر شده است.

به ادعای بلومبرگ، «پادشاهی (عربستان سعودی) این سیگنال را نشان می‌دهد که آماده پذیرش روابط دیپلماتیک با دولت یهود است اگر این کشور به تشکیل کشور فلسطین متعهد شود».

دیپلمات‌های مستقر در ریاض و گروه‌های حقوق بشری گفتند که بازداشت افراد حتی بالای 10 ساله به دلیل اظهارنظرهای آنلاین و محدودیت در آزادی بیان در عربستان سعودی عادی است اما موج اخیر دستگیری‌ها ناشی از نگرانی‌های امنیتی است که به طور خاص با حمله مرگبار هفت اکتبر حماس به اسرائیل و پیامدهای آن مرتبط است.

کد خبر 848912 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم
  • ببینید | سکانس جنجالی سرو مشروبات الکی در سریال خبرساز تلویزیون!
  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • بازگشت چهره جنجالی به تیم ملی