Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطفا برای مشاهده تصاویر در سایز بزرگتر بر روی عکس‌ها کلیک کنید  

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد زباله سوز ۶ هزار تنی تهران نهایی می شود | ورود ۳هزار اتوبوس برقی در ماه های آینده

به گزارش همشهری آنلاین، آیین بهره‌برداری از ۳ایستگاه جدید مترو به همراه ایستگاه تبادلی تربیت مدرس و ۲ورودی در خط ۶ مترو تهران در قالب صد و دوازدهمین پویش امید و افتخار، صبح امروز شنبه ۲۶اسفند با حضور جمعی از مدیران شهری برگزار شد. در این آیین علیرضا زاکانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در توسعه حمل‌ونقل عمومی پایتخت گفت: عملیات احداث ۳ایستگاه و دو ورودی افتتاح شده امروز، ابتدا با همراهی شرکت مپنا شروع شد و پس از آن ایستگاه تربیت مدرس به وسیله قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و ایستگاه‌های بخش شمالی خطوط۶ به وسیله شرکت چیلکو افتتاح شدند.

شهردار تهران افزود: در طراحی فضای ایستگاه‌های مترو بیش از هر عنصر دیگری به سراغ معماری ایرانی-اسلامی رفته‌ایم، تا علاوه بر ایجاد فضای دل‌انگیز، اتصالی به گذشته فرهنگی خود نیز داشته باشیم. در همین راستا نمونه دقیقی از معماری ایرانی-اسلامی را در ایستگاه تربیت مدرس با وجود قوس‌های آجری آن می‌بینیم.

وی ادامه داد: به جهت رعایت استاندارهای مرتبط با پدافند غیرعامل به دنبال اتصال برخی از ایستگاه‌های مترو با بیمارستان‌ها بودیم و ایستگاه بهار شیراز نیز از این لحاظ به بیمارستان خانواده متصل می‌شود.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود توضیحاتی پیرامون عدم حضور معاون اول رییس جمهور در افتتاحیه امروز ارایه داد و گفت: آقای مخبر به دلیل حضور در جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور استاندارها و تعدادی از وزرا نتوانستند در افتتاحیه امروز باشند؛ در روزهای پایانی سال بهبود و ساماندهی معیشت مردم جزو اولویت های اصلی دولت است و برای آنان آرزوی موفقیت دارم.

شهردار تهران افزود: از آغاز مسئولیت به دو علت عهد کردیم با استفاده از تمامی توان نخبگانی و حاکمیتی کشور، تهران را متحول کنیم؛ اول اینکه تهران از ۲۳۸سال پیش که پایتخت شده است تا کنون برنامه منظمی برای توسعه نداشته و مردم آن در رنجند و دوم اینکه تهران نماد نظام و نمود پیشرفت آن است و اتفاقات رخ داده در این شهر به سرعت در سایر نقاط کشور نیز الگو می شود. در این روزها که دشمنان ایران اسلامی از جمله اسراییل به دنبال سیاه نمایی از فضای داخلی کشور هستند پیشرفت تهران می‌تواند پاسخ خوبی به سیاه نمایی آنان باشد.

زاکانی سپس پیرامون اقدامات صورت گرفته در دوره جدید مدیریت شهری گفت: در سال ۱۴۰۰ مترو تهران ۱۴۲ایستگاه به طول ۲۵۴ کیلومتر داشت اما امروز بعد از گذشت ۳۰ماه ایستگاه‌های مترو تهران به ۱۵۹عدد و به طول ۳۰۳کیلومتر رسیده‌است. علاوه بر این ساخت ۹.۵کیلومتر تونل در بخش جنوبی خط ۶مترو تهران هم آغاز و تکمیل شد که از این میزان حفر دو کیلومتر آن به دلیل وجود بافت سنگی و شیب سه درصد مشکل بود اما با اتکا به ظرفیت داخلی توانستیم این مهم را به سرانجام برسانیم.

شهردار تهران تاکید کرد: تمرکز اصلی ما در مدیریت شهری طی ۳۰ماه گذشته ایجاد تحول کالبدی در شهر تهران بود که این موضوع را محورهای مختلفی دنبال کردیم به عنوان مثال در موضوع حل آلودگی هوا با وجود مسئولیت ۲۳دستگاه دیگر شهرداری تهران گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته است؛ از جمله اضافه شدن ۳هزار اتوبوس برقی؛ ۵۵ هزار تاکسی و ده هزار ون برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ماه‌های آینده.

وی افزود: نیمه اسفند ماه آیین بهره‌برداری از ۲هزار هکتار فضای سبز پیرامونی شهر تهران برگزار شد که از این رقم ۱۰۰۰هکتار آن مثمر است و ۲۵۰هکتارش به وسیله آبیاری زیر سطحی تغذیه می‌شود. علاوه بر این استانداردهای دستگاه زباله سوز ۶ هزار تنی که بناست از چین وارد شود این روزها توسط کمیته ملی محیط زیست در حال بررسی است ‌و پس از تایید این کمیته قرارداد آن نهایی خواهد شد.

کد خبر 839460 برچسب‌ها شهردارى تهران مترو تهران

دیگر خبرها

  • ضیافت افطاری ساده در بردسکن 
  • برپایی پویش افطاری ساده در ۴۰ پایانه اتوبوس و قطار مشهد
  • ضیافت افطاری در حرم مطهر رضوی
  • «افطاری ساده وخانه های نور» در آذربایجان غربی
  • اجرای پویش افطاری ساده در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو در مشهد
  • عطر رمضان در کوچه پس کوچه شهر/از افطاری‌های ساده تا محافل قرآنی
  • توزیع افطاری‌های ساده در مشهد با آغاز نوروز
  • معاونت فرهنگی هنری سپاه بقیه الله (عج) عنوان برتر کشور را کسب کرد
  • قرارداد زباله سوز ۶ هزار تنی تهران نهایی می شود | ورود ۳هزار اتوبوس برقی در ماه های آینده
  • حال و هوای ماه رمضان در حرم حضرت معصومه(س)؛ مهمانی ماه خدا بر سر سفره کریمه اهل‌بیت(ع) + فیلم