Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجتماع اساتید بسیجی تهران که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد گفت: اگر صحبت از گام دوم انقلاب می‌شود باید پیش از همه نسبت خودمان را به ‌آن تعریف کنیم. 

 

وی ادامه داد: باید تعریف شود که ما امروز نسبت به روند انقلاب اسلامی چه نقشی را ایفا می‌کنیم؟ آیا در مجموعه جلسات، همایش‌ها و اردوها به اهداف خود نزدیک می‌شویم یا خیر؟ 

جلیلی در ادامه با تاکید بر اینکه «دولت در سایه» یک گفتمان است نه یک تشکیلات خاطرنشان کرد: دولت در سایه یعنی اینکه ما باید سایه به سایه روند تحولات کشور را دنبال کنیم؛ اگر روند خوبی است باید آن را تقویت کنیم همچنان که اگر دچار خطاست می‌بایست آن را تصحیح و  اگر دچار نقص است تکمیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه‌ها باید روند تعقیب مسائل اساسی کشور دنبال شود افزود: وقتی از بسیج صحبت می‌کنیم منظور یک مفهوم کاملا علمی است که وارد مسائل اساسی کشور می‌شود و نسبت خود را با این موضوعات متناسب با تخصص خود پیدا می‌کند و سعی می‌کند آن تخصص را در این موضوعات جاری و ساری کند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتظاری که از هر یک از ما می‌رود این است که کار خود را به ویژه در عرصه‌های علمی به گونه‌ای انجام دهیم که منجر به یک اتفاق مثبت در کشور شود. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر انقلاب ما موفقیت‌های جدی داشته است که موجب اعجاب جهانیان شده است ، یک عامل آن وجود مردمی است که یک اندیشه را باور کرد‌ند و تمام آنچه را که در توانشان بود در طبق اخلاص گذاشتند. 

جلیلی با اشاره به اینکه امروز همه تلاش دشمن بر این است که این باور صحیح را از مردم بگیرد گفت: اگر  امروز دشمن این فعالیت سنگین در فضای مجازی و رسانه‌ای را دارد به خاطر آن است که می‌بیند  اگر مردم توصیفی دقیق  از واقعیت و تحلیلی صحیح از راه‌های رسیدن به آ رمان‌هایشان داشته باشند موفقیت‌های انقلاب اسلامی تداوم می‌یابد و این پیوستگی که امروز میان مردم و نظام وجود دارد تبعات خود را خواهد داشت. 

وی عنوان داشت: دانشگاه‌ها امروز به عنوان نهادهای مرجع می‌تواند در تحلیل‌های صحیحی که به جامعه ارائه می‌شود نقش داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه ما تحلیل‌های غلط تبدیل به گفتمان شد،‌ آن وقت است که جامعه فلج می‌شود و همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها یا منفعل می‌شود یا خدای ناکرده به انحراف می‌رود، اینجاست که هم تحلیل صحیح و هم ارائه تصویر صحیح  به جامعه اهمیت پیدا می‌کند.

جلیلی با درخواست از استادان بسیجی جهت بی‌تفاوت نماندن نسبت به آنچه که در کشور می‌گذرد، گفت: چرا بعد از گذشت ۳۰ سال از دفاع مقدس، آمریکایی‌ها به اذعان خودشان دیگر به‌دنبال جنگ نظامی با کشور ما نیستند؟ چون ملت ما با یک تحلیل صحیح،‌ در آن مقطع یک مقاومتی از خودش نشان داد که دشمن فهمید تجاوز نظامی راه حل آنچه آن‌ها می‌خواهند نیست، از این رو جرات نمی‌کنند به مرزهای ما نزدیک شوند.

وی با تأکید بر اینکه الگوی دفاع مقدس باید در سایر عرصه‌ها تکرار شود، اظهار داشت: اینکه امروز دشمن طمع می‌کند و در دیگر عرصه‌ها حرکتی را دنبال می‌کند،‌ به خاطر آن است که حس می‌کند در آن عرصه‌ها شاید امکان رخنه‌ای داشته باشد، اما اگر آن مقاومت و هوشمندی ملت ایران در این عرصه‌ها هم تکرار شود،‌ طبیعتاً‌ دشمن از این هم ناامید خواهد شد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ملت ایران به‌دنبال تعامل سازنده با جهان است نه بازنده، گفت: هر تحریم آمریکا یک رفتار جنگی است و باید هزینه آن را بپردازد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • طعنه سنگین رشیدی کوچی به کریمی قدوسی: گفته بودی من نفوذی اسرائیلم اما خدا جای حق نشسته /بازم برای توجیه رفتار غلطت از رهبری هزینه کردی!!