Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@12:22:38 GMT

قدیمی‌ترین سکونتگاه انسان در ایران کجاست؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۷۲۸۷

قدیمی‌ترین سکونتگاه انسان در ایران کجاست؟

گردشگران با سفر به شهرستان رودبار علاوه بر آشنایی با جاذبه‌های تاریخی این شهر می‌توانند بیش از پیش با قدیمی‌ترین سکونتگاه تاریخ گذاری شده انسان در ایران آشنا شوند.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ و ادوار مختلف آن همواره برای اقشار مختلف جوامع انسانی مهم بوده است، زیرا آدمی همواره تلاش می‌کند که با کسب اطلاع از گذشته خود، علاوه بر اثبات هویتش، آینده‌ای بهتر را برای خود ورق بزند، اما این تاریخ را در کجا و با استفاده از چه چیزی می‌توان دید و احساس کرد؟ البته بهتر است بگوییم که انسان امروز در کجا و به چه وسیله‌ای می‌تواند از گذشته خود مطلع شود؟

در اینجا باید گفت ما با سفر می‌توانیم در نقطه نقطه جهان نشانه‌هایی از گذشته خودمان را پیدا کنیم و با در کنار هم قرار دادن قطعات پازل به اطلاعات نسبتا دقیق و کاملی از گذشته زندگی بشر دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از قطعات این پازل با توجه به مطالعات باستان‌شناسی در بخش رحمت آباد و بلوکت شهرستان رودبار در استان گلستان قرار گرفته است. در این نقطه از سرزمینمان، روستایی قرار گرفته که با نام روستای رشی شناخته می‌شود. افرادی که به این روستا سفر می‌کنند، غار‌های دربند رشی را در جنوب آن می‌بینند. غار‌های دربند رشی نخستین بار به دست ولی جهانی (باستان‌شناس) شناسایی و بررسی شدند.

غار دربند قدیمی‌ترین سکونتگاه تاریخ گذاری شده انسان در ایران است. مجموعه‌ای از بقایای باستان شناختی شامل سنگواره جانوران و دست ساخته‌های سنگی در غار دربند کشف شده‌اند.

گفتنی است، غار دربند براساس مطالعات انجام شده پیش از ۲۰۰ هزار سال پیش، مسکن شکارچیان عصر سنگ بوده‌است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رودبار استان گلستان غار دربند جاذبه گردشگری عکس جان بولتون بغداد عشایر عراق پرونده یاسین رامین مهلا مومن زاده جواد نکونام مسعود شجاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیتی آذرپی درگذشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گیتی آذرپی مورخ هنر که در زمینه هنر ایران باستان، به‌ویژه هنر سغدی پژوهش‌های ارزنده‌ای انجام داده بود درگذشت.

گیتی آذرپی در تهران زاده شد.سال ۱۹۵۳ پس از دوره دبستان با خانواده به آمریکا رفت. در انگلستان به دبیرستان رفت و در بازگشت به امریکا با ادامه تحصیل در رشته تاریخ هنر از دانشگاه برکلی کالیفرنیا دکتری گرفت و سال ها در همان دانشگاه تدریس کرد. از او کتاب‌ها و مقاله‌هایی در زمینه هنر ایران باستان به‌ویژه در زمینه هنر سغدی به یادگار مانده است.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898777

دیگر خبرها

  • شیرشاه کشتی ایران کجاست؟
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس
  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید
  • ملاقات بهترین‌های تاریخ در مهرآباد!
  • تاریخ و ساعت بازی استقلال و تراکتور
  • تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان
  • تخت ‌جمشید دوم ایران کجاست؟
  • بزرگ‌ترین گنج گمشده ایران کجاست؟
  • گیتی آذرپی درگذشت