Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@21:48:12 GMT

نامه ۴۰۰ عضو کنگره به ترامپ برای مداخله در سوریه

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۷۳۹۴

۴۰۰ عضو کنگره در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا خواستار مداخله وی در حل بحران سوریه شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، ۴۰۰ عضو کنگره از هر دو حزب آمریکا طی نامه‌ای به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواستار مداخله برای حل بحران سوریه شدند.

به گزارش الجزیره، نمایندگان آمریکایی در این نامه از ترامپ خواستند تلاش‌ها برای توقف تهدیدات امنیتی علیه منافع آمریکا و همپیمانانش در سوریه را رهبری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه ادعا شده که روسیه در حال جنگ علیه مردم سوریه بوده و از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه حمایت می‌کند.

آمریکا و روسیه، از طرف‌های مختلفی در جنگ سوریه حمایت کرده‌اند. روسیه حامی دولت سوریه است که از زمان آغاز ناآرامی‌ها در این کشور از مارس ۲۰۱۱، در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی است. آمریکا و متحدانش در منطقه اصلی‌ترین حامیان معارضان مسلح و گروه‌های تروریستی در حال نبرد با دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هستند.

روسیه پس از اخذ مجوز از دولت قانونی سوریه، از ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ عملیاتی را برای مقابله با گروه‌های تروریستی در این کشور آغاز کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنگره آمریکا نامه ترامپ سوریه مداخله بحران جان بولتون بغداد عشایر عراق پرونده یاسین رامین مهلا مومن زاده جواد نکونام مسعود شجاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۷۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا