Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوزه هنری از شعرخوانی 29 شاعر در محضر رهبر انقلاب خبرداد و گفت: معظم له پس از اتمام اشعار نکاتی را مورد تاکید قرار دادند که از آن جمله می‌توان به ضعیف بودن ترانه (تیتراژ) پایان برخی سریال‌ها اشاره کرد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری ضمن اشاره به دیدار شب گذشته شاعران با رهبر انقلاب اظهار داشت: الحمدالله امسال هم جلسه دیدار شاعران با رهبر انقلاب بسیار خوب و شکوهمند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دیدار ۲۹ نفر از شاعران داخلی و خارجی به شعرخوانی پرداختند و ایشان در پایان مراسم شعرخوانی از سروده شعرا ابراز رضایت کرده و فرمودند: اشعار خوانده شده فراتر از انتظارم بود.

رئیس حوزه هنری اضافه کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به چند نکته مهم اشاره کردند و در اهمیت شعر فرمودند: شعر معجزه است و به همین اندازه شاعران نسبت به آن مسئولیت دارند، چرا که مغلطه‌ای از سوی جریانات روشنفکری مطرح می‌شود که شعر دارای معنی را شعاری می‌دانند که این به جهل این صاحبان نحله‌ها و غفلتشان باز می‌گردد.

وی ابراز داشت: رهبر انقلاب به شعرای بزرگ تاریخ زبان فارسی اشاره کرده و فرمودند: اشعار این بزرگان مملو از حکمت بوده است. اما در بخش دیگر از منویات خود به اوضاع زبان فارسی اشاره کردند، و ضمن ابراز نگرانی از بی توجهی گویندگان صدا و سیما به زبان فارسی و استفاده بی حد و غیر عالمانه از لغات زبانهای بیگانه بویژه زبانهای غربی فرمودند این مسئله موجب نگرانی است.

به گفته مومنی،‌البته رهبر انقلاب در بخشی دیگر از برخی ترانه‌های پایان سریال‌های تلویزیونی گلایه کرده و فرمودند:  برخی از این ترانه ها بسیار ضعیف است ،‌بنابراین از وزارت ارشاد و حوزه هنری خواستند که در این زمینه وظیفه خود را انجام دهند و بیشتر این مسئله را مورد توجه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رهبر انقلاب رهبر معظم انقلاب شاعران دیدار شاعران با رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت

دو خبر بار دیگر «پایتخت» را به صدرِ اخبار آورد. ابتدا خبری بود که مثلِ همیشه از درونِ گمانه‌زنی‌ها بیرون آمد؛ «پایتخت۷» وارد مرحله پیش‌تولید شده و بازیگران از مردادماه مقابل دوربین خواهند رفت. اول آنکه سارا و نیکا به عنوان دختران نقی معمولی در این سریال حضور نخواهند داشت و ثانیاً سریال برای نوروز ۱۴۰۴ آماده خواهد شد. این نکات هم در رایزنی‌های رسانه‌ای آمده است.

به گزارش تسنیم، اگرچه پیش‌تر گروه عوامل پایتخت برای پیدا کردن دو دختر دوقلو برای بازی در این سریال، فراخوان اعلام کرده بودند. شاید گمانه حضور نداشتن دختران نقی معمولی (سارا و نیکا) با این فراخوان جدّی‌تر شده باشد. البته خبر شروعِ پیش‌تولید سریال و تولید در مردادماه را نه مدیران تلویزیون و نه عوامل «پایتخت» تأیید نکرده‌اند. اما در عین حال پیگیری، مذاکره و رسیدن به یک طرح و فیلمنامه درست نکته‌ای بوده که مدیران سیما و سیمافیلم به آن اشاره داشته‌اند.

خبر دیگری که برای «پایتخت» در شبکه‌های اجتماعی، حواشی‌ای ایجاد کرد؛ حذف این سریال از کنداکتور شبکه آی‌فیلم است. خبری مبنی بر شروع پخش «پژمان» رسانه‌ای شد که بعد از «پایتخت۵» این سریال روی آنتن خواهد رفت. پیگیری‌ها نشان می‌دهد تلویزیون به دنبال پخش فصل ششم «پایتخت» نیست؛ همان فصلی که آغازِ حواشیِ گروه پایتخت با تلویزیون بود و چند قسمت پایانی هم به سختی و با پیگیری‌های مداوم ساخته و روی آنتن رفت. اما به هر ترتیب تلویزیون تصمیمی برای پخش این فصل ندارد و بعد از پایان فصل پنجم، سریال «پژمان» را از شبکه آی‌فیلم پخش خواهد کرد.

فصل ششم سریال پایتخت به جز پخش اولیه خود در نوروز ۱۳۹۹ هیچگاه به شکل کامل بازپخش نداشت و تنها تکرار آن همان خلاصه شش قسمتی بود که شبکه یک در شب نوروز سال ۱۴۰۰ روانه آنتن کرد. باید دید سرانجام ساخت فصل جدید «پایتخت» به دور از این گمانه‌زنی‌های گهگاه به کجا خواهد رسید؟ آیا بنابر پیگیری‌های متعدد اهالی رسانه و پاسخ همیشگی مدیران تلویزیون به پیگیری برای ساخت سریال در ۱۴۰۳، این سریال امسال به تولید خواهد رسید؟ به نوروز ۱۴۰۴ می‌رسد و یا در زمانی دیگر تولید و پخش خواهد شد؟

دیگر خبرها

  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • از هند تا ایران؛ استقبال شاعران از غزل رهبر انقلاب
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است