Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:16:30 GMT

تلاش نظامیان بازنشسته لبنانی برای یورش به مقر دولت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۷۸۳۴

تلاش نظامیان بازنشسته لبنانی برای یورش به مقر دولت

همزمان با نشست کابینه لبنان برای بررسی لایحه بودجه، صدها تن از نظامیان بازنشسته در مرکز بیروت تجمع کرده و برای یورش به مقر دولت تلاش کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، تلاش نظامیان بازنشسته لبنانی برای یورش به مقر دولت همزمان با نشست کابینه برای بررسی لایحه بودجه صورت گرفت که در آن بندهایی از جمله کاهش حقوق بازنشستگان و لغو برخی تسهیلات و امتیازات آن‌ها درج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کابینه از چند هفته پیش درحال بررسی این لایحه است و تاکنون ۱۷ جلسه برای بررسی این لایحه برگزار کرده است.

نظامیان بازنشسته لبنانی در جریان تظاهرات مجددشان در مرکز بیروت با نیروهای امنیتی در مقر دولت درگیر شدند. یکی از بازنشستگان قصد داشت خودسوزی کند اما تحصن‌کنندگان مانع او شدند.

به گفته منابع هیئتی از نظامیان بازنشسته لبنانی وارد مقر دولت شده و با الیاس ابوصعب دیدار کردند.

سخنگوی این هیئت اعلام کرد که ابوصعب به آنها ضمانت داده که به حقوقشان لطمه‌ای وارد نخواهد شد.

ابوصعب بعداً اعلام کرد که برخی نگرانی‌های نظامیان بازنشسته نابجا است.

کارمندان ادارات رسمی نیز از چند هفته پیش به خاطر کاهش حقوق و تسهیلاتشان تحصن و اعتصاب کرده‌اند.

بعد از شکست مقامات لبنان در انجام اصلاحات ساختاری، دولت سال ۲۰۱۸ در کنفرانس بین المللی سیدر در پاریس متعهد شد که به انجام اصلاحات و کاهش هزینه‌ها در ازای دستیابی به بیش از ۱۱ میلیارد دلار در قالب وام و هدیه بپردازد.

اوضاع اقتصادی لبنان از چند سال پیش با بحران مواجه است.

در همین راستا، سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان گفت: ما برای خروج لبنان از این بحران سخت اقتصادی تلاش می کنیم و به عبور از این بحران اقتصادی و آینده بهتر خوش بین هستیم.

وی گفت: دولت در نشست خود برای بررسی لایحه بودجه به پیشرفت زیادی دست یافته است. بودجه به زودی تصویب خواهد شد و شامل کاهش هزینه‌های عمومی خواهد بود و به اعتصاب‌ها پایان خواهد داد.

حریری گفت: افرادی هستند که اعتصاب می‌کنند اما نمی‌دانند برای چه این کار را می‌کنند. برخی از این‌ها مشمول هیچ ماده‌ای از مواد بودجه نیستند.

از سوی دیگر روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد که توافقی حاصل شده تا نظامیان بازنشسته سه درصد از حقوقشان را برای خدمات و تسهیلات پزشکی بپردازند. درباره کارمندان غیرنظامی نیز همین مسئله صدق خواهد کرد. ابوصعب وعده داده که این بند شامل خانواده‌های شهدای ارتش و نیروهای امنیتی نخواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری یورش برد.

در شهر رام‌الله یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که به این منطقه یورش برده بودند به شهادت رسید.

همچنین شهرک «بیت فوریک» در شرق نابلس نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست، ورود آنان به خانه‌های فلسطینیان و به هم‌ریختن اسباب و اثاثیه موجود در آن از سوی صهیونیست‌ها بود.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به روستای «برقه» واقع در شرق رام‌الله نیز یورش بردند و به بازرسی از خانه‌های فلسطینیان پرداختند.

نظامیان صهیونیست پس از یورش به شهر طولکرم با مقاومت مبارزان فلسطینی و تیراندازی این مبارزان مواجه شدند. نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به مسجدی در طولکرم نیز یورش بردند و یک فلسطینی را بازداشت کردند.

در جریان یورش نظامیان صهیونیست به منطقه «عزبه الجراد» در طولکرم هم یک جوان فلسطینی از سوی این نظامیان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در نتیجه این تعرض نظامیان صهیونیست دست این جوان فلسطینی شکست.

کد خبر 6088291

دیگر خبرها

  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد
  • یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی