Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@03:40:12 GMT

آخرین تحولات بازار طلای سرخ

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۲۰۷

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین تحولات بازار طلای سرخ اظهار کرد: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار و حداکثر ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان است.

وی افزود: با توجه به عدم ثبات نرخ ارز و نرخ کالا‌ها نمی‌توان پیش بینی دقیقی را راجع به بازار زعفران داشت.

میری از افزایش قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: کاهش عرضه، افزایش قیمت تمامی کالا‌ها و امتناع فروشندگان از توزیع محصول موجب شده است تا نرخ طلای سرخ با نوساناتی نسبت به هفته‌های گذشته در بازار روبرو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با بیان اینکه مصرف زعفران در بازار داخلی کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: این در حالی است که صادرات طبق روال عادی در حال انجام است.

وی درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران گفت: براساس آمار ۱۲ ماهه گمرک در سال ۹۷، صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است و در خصوص صادرات امسال، گمرک آماری ارائه نکرده است که بتوانیم نسبت به مدت مشابه سال قبل آن را مقایسه کنیم.

میری نسبت به  قاچاق زعفران از مرز‌های کشور هشدار داد و افزود: با توجه به بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما و مشکلات صادرکنندگان در این زمینه، برخی افراد با سو استفاده از این موقعیت زعفران را به صورت قاچاق از کشور خارج می‌کنند که این امر بر کاهش عرضه محصول در بازار داخل دامن زده است.

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: با توجه به اظهارات بانک مرکزی و سایر مسئولان بین ۴ تا ۶ هزار صادرکننده جدید وارد بازار شدند و مقادیر قابل توجهی کالا صادر می‌کنند، در حالیکه هیچ ارزی وارد کشور نکردند. از این رو به نظر می‌رسد که تجدید نظری باید دربخشنامه بانک مرکزی صورت گیرد به طوریکه صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات را در اختیار واردکنندگان قرار دهند.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به مشکلات پیش روی صادرکنندگان باید تمهیدات جدی اندیشیده شود، در غیر این صورت صادرکنندگان واقعی از امر صادرات خارج خواهند شد که در نهایت این امربه سبب ارزآوری بالا و حجم کم محصول بر قاچاق دامن می‌زند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قاچاق زعفران صادرات زعفران قاچاق صادرات قیمت زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نصرالله پورحسین باقری با اشاره به شروع برداشت محصول توت فرنگی در باغات شهرستان بابلسر، گفت: تاکنون ۱۵ هزار تن توت فرنگی در این شهرستان برداشت شد.

او با اشاره به اینکه این شهرستان بیشترین تولید و سطح زیرکشت توت فرنگی استان را در اختیار دارد، تصریح کرد: بخش عمده کشت توت فرنگی این شهرستان در بخش بهنمیر است که با توجه به کیفیت مطلوب محصول این منطقه و درآمد مناسب حاصل از آن، کشت این محصول مورد توجه کشاورزان قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر اظهار کرد: پیش بینی می‌شود ۲۴ هزار تن توت فرنگی در ۸۰۰ هکتار مزارع توت فرنگی این شهرستان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت؛ سکه ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا