Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@07:28:00 GMT

نکاتي براي خريد باربيکيو

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۴۴۹

نکاتي براي خريد باربيکيو

خبرگزاري آريا -
غذاهايي که بر روي آتش پخته شده و يا روي باربيکيو کباب مي شوند طعمي اصيل به خود مي گيرند؛ به طوري‌ که مي شود گفت اين طعم تکرار نشدني است و به‌ هيچ‌ عنوان غذاهاي خانگي پخته‌ شده بر روي گاز و يا فر به اين اندازه لذيذ نيستند.

استفاده از باربيکيو در تمامي نقاط جهان طرفداران زيادي دارد
استفاده از باربيکيو در تمامي نقاط جهان طرفداران زيادي دارد به گونه اي که در بسياري از کشورها مهماني هايي براي استفاده از باربيکيو ترتيب مي دهند که به آن باربيکيو پارتي گويند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در کشور ما نيز از گذشته استفاده از منقل و کباب پز و بطور کلي کباب طرفداران بسيار زيادي داشته و دارد.
با گذشت زمان و ترويج زندگي شهري، منقل ها و کباب پزها که عمدتا با ذغال و هيزم کار مي کردند و مشکلات خود از قبيل کثيفي دوده و خاکستر و دود زياد و روشن کردن سخت ذغال و آماده سازي طولاني و … را داشتند، جاي خود را به انواع باربيکيو ها داده اند.
به نوعي کباب پز که در فضاي باز مانند باغ، ويلا، بالکن و حياط خلوت از آن استفاده مي شود، باربيکيو گفته مي شود. در واقع باربيکيو يک روش پخت است که با قرار دادن انواع مواد غذايي مانند گوشت بر روي حرارت در فضاي باز ايجاد مي شود. منبع تامين حرارت در باريکيو زغال، اجاق گاز برقي يا گازي و چوب مي باشد که به صورت زغال داغ يا ميله هاي برقي در باربيکيو وجود دارد.
دستگاه باربيکيو يا کباب پز در انواع مختلفي مانند کباب پز روميزي، کباب پز ايستاده، کباب پز گازي، کباب پز برقي و کباب پز ذغالي وجود دارد.
بعضي انواع ايستاده کباب پزها قابليت تنظيم ارتفاع نيز دارند. نوع برقي و گازي باربيکيو براي استفاده در مکان هاي سرپوشيده اي که در آن ها امکان اتصال به گاز يا برق وجود دارد و نوع ذغالي کباب پز براي استفاده در مکان هاي باز و مکان هايي که در آن ها امکان تأمين انرژي به صورت ديگر وجود ندارد، مناسب تر است.
باربيکيو گازي
پرکاربردترين نوع باربيکيو در جهان باربيکيو گازي مي باشد و عمده ترين سوختي که در طراحي و ساخت اين نوع باربيکيو استفاده مي شود، گاز مايع يا گاز شهري است و مي توان گفت که براي خانه هاي امروزي استفاده از باربيکيو گازي مناسب تر است، زيرا از اين مدل باربيکيوها مي توان در محيط هايي مانند حياط، تراس و پشت بام با اطمينان خاطر استفاده نمود و چون نسبت به ساير باربيکيو ها راحت تر تميز مي شود، طرفدار بيشتري خواهند داشت. البته شايان ذکر است که باربيکيو گازي مي تواند ساختارهاي مختلفي مانند آجري، سنگي، چدني و استيل داشته باشد.

پرکاربردترين نوع باربيکيو در جهان باربيکيو گازي مي باشد
باربيکيو ذغالي
اين مدل از باربيکيو جز، پر طرفدار ترين نوع باربيکيو بوده و دليل آن هم اين است که اکثر افراد علاقه زيادي به درست کردن کباب بر روي ذغال دارند و همين مسئله باعث شده باربيکيو ذغالي در شمار محبوب ترين باربيکيوها قرار بگيريد. اما شايان ذکر است که در زمان خريد باربيکيو ذغالي بايد نکاتي را رعايت کنيد تا بتوانيد خريد مناسبي را داشته باشيد.
• قبل از خريد باربيکيو بايد نياز سنجي انجام شود و با توجه به نياز هاي فعلي و احتمالي آينده خريد خود را انجام داد.
• ابتدا حداقل و حداکثر ابعاد و اندازه اي که براي بابيکيو در نظر داريد را مشخص کرده و بر طبق آن باربيکيو ذغالي مناسبي را خريداري کنيد.
• بهتر است بدانيد که باربيکيو ذغالي هم به صورت ثابت و هم به شکل قابل حرکت مي باشد و در زمان خريد بايد مشخص کنيد که مي خواهيد باربيکيو به صورت ثابت قرار بگيريد يا امکان جابجا کردن آن هم وجود داشته باشد.
• از آنجايي که باربيکيو ذغالي انواغ مختلفي دارد، پيشنهاد مي کنيم قبل از اينکه اقدام به خريد نماييد، در مورد انواع باربيکيو ذغالي اطلاعات کافي را کسب کرده تا بتوانيد خريد موفقي داشته باشيد.
• در زمان خريد باربيکيو بايد برندي را انتخاب کنيد که متناسب با سطح رضايت مندي شما باشد. به همين خاطر قبل از خريد درباره انواع برندهاي باربيکيو ذغالي اطلاعات کسب نماييد.

حداقل و حداکثر ابعاد و اندازه اي که براي بابيکيو در نظر داريد را مشخص کنيد
باربيکيوهاي برقي
اين نوع از باربيکيوها هم درست شبيه به برداران گازي خود هستند با اين تفاوت که براي استفاده از آن ها حتماً بايد به پريز برق دسترسي داشت. اين يعني برخلاف مدل گازي که امکان استفاده از کپسول هاي گاز و امکان استفاده از حالت متحرک در آن ها وجود داشت در اين مدل به دليل استفاده از انرژي برقي قابليت متحرک بودن آن ها کمي گرفته مي شود.

براي استفاده از باربيکيوهاي برقي حتماً بايد به پريز برق دسترسي داشته باشيد
باربيکيو مناسب براي خانه
مزاياي استفاده از اين مدل تقريباً شبيه به همان مدل هاي گازي است. با اين حال براي رسيدن به گرماي لازم براي طبخ مانند مدل‌هاي زغالي به زمان بيشتري نسبت به مدل هاي گازي نياز است. از طرف ديگر از آنجايي که در اين مدل از باربيکيوها چيزي به نام شعله وجود ندارد، مواد غذايي صرفاً روي سيني هاي چدني براي طبخ قرار مي گيرد که خب شايد همين مساله باعث محدوديت در انتخاب دستورهاي غذايي باشد.
باربيکيو ذغالي و گازي
باربيکيو ذغالي و گازي يکي از گزينش هاي ايده آل براي حياط ويلاي شما محسوب مي شود، چرا که اين مدل چند منظوره مي‌تواند تمام خواسته شما را فراهم آورد، اين مدل را مي توانيد در فضاي آلاچيق، پاسيو و يا حياط خود قرار دهيد و ظاهر آن را متحول کنيد. از مزايا و معايب باربيکيو ذغالي و گازي مي توان به موارد زير اشاره کرد:
مزاياي باربيکيو ذغالي و گازي
باربيکو گازي به سرعت گرم و به سرعت نيز سرد مي شوند و هم چنين به راحتي نيز تميز مي گردد. مزيت ديگري که اي نوع از اجاق ها دارند اين هست که به نسبت ماده خوراکي که مي خواهيد پخت و پز کنيد، مي توانيد درجه حرارت شعله آن را نيز کم و چندان نماييد. باربيکوهاي ذغالي نيز غذا را نرم و آهسته مي پزند و طعم دودي به آن مي بخشد. مزيت ديگري که اجاق هاي ذغال چوبي دارند اين هست که هزينه بسيار کم و مناسبي را به همراه دارند.
معايب باربيکيو ذغالي و گازي
باربيکوهاي گازي به خوبي باربيکيوهاي ذغالي حرارت زيادي نمي دهند؛ بنابراين نمي توانيد استيک هايي با کيفيت به دست بياوريد. هم چنين اجاق هاي گازي نسبت به ذغال چوبي، هزينه بسيار بيشتري دارد که بسته به برند و ويژگي هاي اين چنيني قابل تغيير هست.
از طرفي باربيکيو ذغالي براي روشن شدن و پيدا کردن درجه حرارت مناسب و مورد نياز به زمان زيادي احتياج داشته و هم چنين زمان بسيار زيادي طول مي کشد تا سرد شده و تميز گردد. اضافه بر اين ها بايد اين نکته را هم اضافه کنيم که اين نوع از اجاق ها دود بسيار چندان و ناسالمي را ايجاد مي کنند که براي اطرافيان «و مخصوصا اگر همسايه اي در نزديکي خود داريد» زيان آور و آزاردهنده خواهد بود.

باربيکوهاي گازي به خوبي باربيکيوهاي ذغالي حرارت زيادي نمي دهند
ساير نکات براي خريد باربيکيو :
يکي ديگر از مواردي که در هنگام خريد باربيکيو بايد به ان توجه کنيد جنس بدنه باربيکيو مي باشد. به جهت استفاده اغلب افراد از باربيکيو در محيط هاي باز مانند حياط يا تراس که بعضا در مناطق مرطوب نيز مي باشد.
جنس
جنس بدنه باربيکيو و ضدزنگ بودن و مقاومت آن در برابر رطوبت بسيار حايز اهميت مي باشد. باربيکيو هايي که از بدنه آهني استفاده مي کنند در هنگام خريد به جهت قيمت پايينتر شايد براي مشتري جذاب تر باشند.
ولي با گذشت زمان و از بين رفتن زيبايي و بدظاهر شدن بدنه باربيکيو به خاطر زنگ زدگي و از بين رفتن تدريجي آن به مرور زمان عملا يک خريد ناموفق را بدنبال دارد و باعث خريد هاي مجدد و هزينه چندباره خواهد شد.
توجه
اما باربيکيوهايي که از برندهاي معتبر هستند با استفاده از متريال هايي نظير آلومينيوم يا استيل ممکن است قيمت بالاتري داشته باشند ولي با گذشت زمان کيفيت و زيبايي خود را حفظ کرده و ارزش قيمت بالاتر خود را نمايان مي سازند و از هزينه هاي چندباره براي تهيه دستگاه جديد جلوگيري مي کنند.
همچنين استفاده از مواد مرغوب تر نظير استيل برس خورده در بدنه باربيکيو علاوه بر ضدزنگ بودن با درخشندگي فوق العاده خود باعث زيبايي بيشتر و ظاهر لوکس محصول نيز مي گردد و زيبايي دکوراسيون منزل يا ويلاي شما را نيز دوچندان مي نمايد.
مورد ديگري که در زمان خريد باربيکيو اهيمت زيادي دارد جنس صفحه هاي گريل مي باشد.
مهمترين عامل در طبخ مواد غذايي با باربيکيو حرارتي است که صفحه گريل در خود نگه مي دارد و باعث طبخ غذا بدون شعله مستقيم مي شود.
در اين بخش نيز بر حسب برند و قيمت محصول از مواد گوناگوني استفاده مي شود. معمولا دو نوع صفحه گريل وجود دارد که يک مدل صفحه هاي مسطح و مدل ديگر از نوع شبکه اي مي باشد که هر کدام استفاده هاي متفاوت و مزاياي خود را دارند.
نکته
اما مبحث مهم در باره صفحات گريل جنس اين صفحه ها مي باشد که باعث مرغوبيت و يا عدم کيفيت يک باربيکيو مي شود.
باربيکيوهاي ارزان قيمت معمولا از صفحه هاي آهني با روکش لعابي يا تفلون استفاده مي کنند که با مرور زمان و استفاده از آنها، حرارت باعث سوختن روکش لعاب يا تفلوني شده و روکش بصورت پوسته پوسته مي شود و مي ريزد و باعث ظاهر نامناسب صفحه مي شود.
همچنين با از بين رفتن روکش کم کم زنگ زدگي صفحه گريل آغاز مي گردد که همين زنگ زدگي به مواد غذايي نيز منتقل مي شود که کاملا مضر بوده و همچنين باعث از بين رفتن تدريجي صفحه گريل مي شود.

باربيکيوهاي ارزان معمولا از صفحه هاي آهني با روکش لعابي يا تفلون استفاده مي کنند
الزام
در سطوح بالاتر از صفحات استيل استفاده مي شود که ضد زنگ بوده و از بين نمي رود و بسيار بهتر از صفحات آهني مي باشد.
ولي بعد از مدتي تغيير رنگ مي دهد و ظاهر نامناسبي پيدا مي کند. و همچنين مواد غذايي نيز به آن مي چسبد و نظافتش کمي مشکل مي باشد.
بهترين متريال استفاده شده براي صفحه گريل چدن مي باشد که بيشترين ظرفيت حرارتي را دارد و گرماي بيشتري در خود نگه مي دارد که باعث طبخ سريعتر و برشتگي بيشتر و طعم بهتر موادغذايي مي گردد و همچنين ظاهر آن با گذشت زمان تغيير نمي کند. همچنين براي نظافت آن مي توان باربيکيو را بدون مواد غذايي روشن نموده و درب آن را ببنديد و پس از چند دقيقه مواد چسبيده به صفحه کاملا مي سوزد و با يک برس فلزي به راحتي تميز مي گردد.
همچنين در زمان خريد باربيکيو، پرتابل بودن صفحه هاي گريل نيز يکي از مواردي است که باعث مي گردد تا بتوان از باربيکيو استفاده هاي مختلفي نمود.
مثلا با برداشتن صفحه هاي باربيکيو امکان قرار دادن سيخ کباب بر روي باربيکيو فراهم مي گردد و مي توان از آن به عنوان کباب پز نيز استفاده نمود.
برخي باربيکيو ها داراي امکانات بيشتري از عموم اين محصولات دارند، اين نکات را بخوانيد و در صورتيکه از اين ويژگي ها خوشتان آمد، در هنگام خريد از دارا بودن اين ويژگي ها مطمئن شويد:
* سيستم قطع خودکار براي گريل تا بتوانيد به کارهاي ديگرتان در آشپزي بدون نگراني از غذاي روي گريل برسيد.
* فن و دريچه هوادهي و هود از ديگر سيستم هاي کاربردي بر روي دستگاه هاي باربيکيو است که به لحاظ ايمني بسيار حائز اهميت است.
* از ديگر امکانات ويژه اين دستگاه ها مي توان به سيني هاي اضافه در طرفين دستگاه ( اگر اطراف دستگاه به ميز يا چيزي شبيه اين دسترسي نداريد، پيشنهاد مي کنيم که دستگاهتان سيني طرفين داشته باشد)، سيني سرخ کن، قابليت تنظيم حرارت و گيج حرارتي اشاره کرد.
* در نهايت براي انتخاب باربيکيوي مورد نظر خود به غير از قيمت، که براي بسياري از مردم، مهمترين فاکتور است، به تعداد افراد خانواده و افرادي که مي خواهيد برايشان غذا تهيه کنيد و همچنين فضاي قابل دسترس تان توجه کنيد.
نکات بهداشتي استفاده از کباب پز
دستگاه کباب پز خود را قبل و بعد از استفاده تميز و ضدعفوني نماييد. اين امر نه تنها سلامت شما را تأمين مي کند، بلکه در طول عمر بيشتر باربيکيو نيز مؤثر است.
براي جلوگيري از فاسد شدن مواد غذايي، قبل از طبخ و پس از طبخ و خنک شدن، آن ها را در يخچال يا کلمن يخ نگهداري کنيد.
براي جلوگيري از انتقال ميکروب ها، مواد غذايي خام و پخته را در يک ظرف نگه داري نکنيد. همچنين پس از تماس با مواد خام به ويژه انواع گوشت و مرغ، دست هاي خود را بشوييد.

دستگاه کباب پز خود را قبل و بعد از استفاده تميز و ضدعفوني نماييد
رعايت نکات ايمني براي باربيکيو
با رسيدن تابستان و گرم شدن هوا ، بازار باربيکيو و کباب درست کردن هم داغ مي شود، اما متاسفانه همين موضوع هرساله باعث آتش سوزي ها بي شماري مي شود.
کباب پز و باربيکيو گازي، نسبت به باربيکيو زغالي، آتش‌سوزي بيشتري ايجاد مي کنند.
صرف نظر از هر نوع کباب پز و باربيکيو که داريد، در اينجا به چند مورد از نکات ايمني هنگام باربيکيو کردن اشاره مي‌کنيم تا با رعايت اين نکات امنيت خود و خانه تان را حفظ کنيد.
• در فاصله‌ دوري از خانه کباب پز خود را آماده کنيد.
باربيکيو گازي و زغالي فقط براي مصارف خارج از منزل مناسب هستند. با اين حال خيلي از آتش سوزي هاي ناشي از باربيکيو، در تراس يا بالکن و يا حتي پاسيو‌ها و حياط خلوت ها شروع شده اند.
سعي کنيد باربيکيو را در کنار لوازم آتش زا و شاخه هاي درختان آماده نکنيد.
• مطمئن شويد که پايه هاي کباب پز و باربيکيو ‌محکم باشد.
باربيکيو را بر روي يک سطح صاف بگذاريد و مطمئن شويد که نمي افتد. براي محافظت کردن کف بالکن يا پاسيو خود، زير پايه هاي منقل کفگير بگذاريد.
• باربيکيو خود را تميز کنيد
هرگونه چربي يا باقي‌مانده‌ مواد غذايي را از روي باربيکيو و سيني زير آن تميز کنيد. اگر از باربيکيو ذغالي استفاده مي کنيد، قبل از شروع به تميز کردن باربيکيو، صبر کنيد تا ذغال‌ها سرد شوند و بعد آنها را برداريد.
• حواستان به نشتي پروپان کباب پز و باربيکيو گازي‌ باشد
قبل از فرارسيدن فصل باربيکيو، شلنگ گاز منقل را چک کنيد که نشتي نداشته باشد. کمي کف صابون روي شلنگ بزنيد و بعد گاز را باز کنيد.
اگر شلنگ سوراخ باشد، بايد از جاي سوراخ، حباب بيرون بزند. از ديگر علائم نشت گاز، بوي گاز در اطراف مخزن گاز است.
• اگر شعله خاموش شد، براي روشن کردن دوباره آن صبر کنيد
اگر کباب پز و باربيکيو گازي داريد و شعله آن خاموش شد، ابتدا گاز را ببينديد و باربيکيو را خاموش کنيد، بعد حداقل 5 دقيقه صبر کنيد و دوباره امتحان کنيد.
• وقتي نزديک باربيکيو هستيد مراقب باشيد
هميشه حواستان به باربيکيو روشن باشد. هيچوقت اجازه ندهيد کودکان يا حيوانات به باربيکيو نزديک شوند. هيچ موقع سعي نکنيد يک منبع روشن را جابه‌جا کنيد. براي جابه‌جا کردن کباب پز و باربيکيو حداقل يک ساعت صبر کنيد تا کمي سرد شود.
• مراقب مواد آتش‌زا باشيد
اگر باربيکيو ذغالي داريد، فقط از مواد آتش زا مخصوص ذغال استفاده کنيد و براي بيشتر کردن آتش از مواد بيشتر يا ديگر مواد آتش زا استفاده نکنيد.
• لباس مناسب بپوشيد
لباس‌ها خيلي زود آتش مي‌گيرند بنابراين حواستان باشد آستين ها يا قسمت هاي بلند لباس يا پيشبندتان به آتش نزديک نشوند.
• براي مهار آتش آماده باشيد
براي کنترل کردن آتش، جوش شيرين و کپسول آتش نشاني دم دستتان داشته باشيد. اگر کپسول آتش نشاني نداريد، يک سطل خاک کنار کباب پز و باربيکيو نگه داريد. هيچ وقت براي خاموش کردن آتش روغني از آب استفاده نکنيد.
با دنبال کردن اين نکات مي‌توانيد امنيت خود و خانواده تان را تضمين کنيد و از نوش جان کردن کباب لذت ببريد.
گردآوري: بخش اسرارخانه داري بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟

محمدعلی قدیری، کارشناس انرژی در خصوص اقداماتی که دولت سیزدهم و وزارت نفت در خصوص افزایش تعاملات با کشورهای منطقه در حوزه انرژی به اجرا گذاشته اند، به خبرنگار قدس تصریح کرد: دیپلماسی انرژی یکی از نقاط قوت کشور ما محسوب می شود. وابسته کردن کشورهای همسایه به لحاظ انرژی به خودمان، از ابعاد مختلفی برایمان نفع دارد.

وی ادامه داد: افزایش تعاملات با کشورهای منطقه در حوزه انرژی و به اجرا گذاشتن دیپلماسی فعال انرژی در منطقه باعث بالا رفتن سطح درآمدهای ارزی کشورها، وابستگی دیگران به ما و تقویت جایگاه مان در منطقه می شود. از آنجائیکه گاز خاصیت تحریم پذیری کمتری دارد، گسترش روابط گازی کشور با همسایگان می تواند بسیار موثر باشد.

استفاده از گاز وارداتی از ترکمنستان برای رفع ناترازی گازی کشور  برایمان مزیت بالایی دارد

این کارشناس انرژی توضیح داد: افزایش تعاملات در منطقه در حوزه گازی به درستی در دستور کار قرار گرفته است. از آنجائیکه ما خودمان با موضوع ناترازی گاز روبرو هستیم، دولت باید به فکر واردات گاز نیز باشد. گفته می شود که خط لوله گازی ایران و ترکمنستان از ظرفیت 40 میلیون متر مکعبی در روز برخوردار است. باید گزینه های جذابی پیش روی عشق آباد قرار دهیم که به جای صادرات گاز به چین، بخشی از آن را در حد ظرفیت خط لوله موجود در اختیار ما قرار دهد.

قدیری گفت: استفاده از گاز وارداتی از ترکمنستان برای رفع ناترازی گازی کشور و همچنین ارائه این گاز به نیروگاه ها و جلوگیری از سوزاندن گازوئیل برایمان مزیت بالایی دارد.

دریافت نفت کوره به جای وجوهات صادرات گاز به عراق روشی است که باید ادامه پیدا کند

وی ادامه داد: در ارتباط با عراق نیز سیاست های خوبی در زمینه انرژی به اجرا گذاشته شد. به ویژه دریافت نفت کوره به جای وجوهات مربوط به صادرات گاز به این کشور روش مناسبی است که باید ادامه پیدا کند. این ماده کاملاً نقد شونده است و قابل تحریم نیست. به طور کلی، تهاتر چاره اندیشی مناسبی است که در دستور کار قرار دادیم.

این کارشناس انرژی توضیح داد: دیپلماسی انرژی دولت فعلی نسبت به دولت قبل بهبود یافته است. به ویژه اقداماتی که در ارتباط با ترکیه، عراق، پاکستان و ترکمنستان به منظور گسترش روابط در حوزه انرژی انجام داده ایم، قابل قبول است. اما این حد از اقدامات هنوز کافی نیست و نیاز است بر فعالیت های خودمان در این حوزه ها اضافه کنیم.

گفتنی است، وزارت نفت طی سال های اخیر و به ویژه بعد از اعمال تحریم های همه جانبه علیه صنایع نفت و گاز کشور، نقش مهم و موثری در حوزه خنثی سازی تحریم ها برعهده داشته است. افزایش تعاملات با کشورهای همسایه و رایزنی برای برقراری روابط گسترده تر در حوزه انرژی نیز از جمله راهکارهای پیش رو برای بی اثر کردن تحریم هاست.

دولت فعلی به جای چشم دوختن به نتیجه مذاکرات و امید داشتن به رفع تحریم ها، درصدد خنثی سازی تحریم ها برآمد. در این راستا، سیاست هایی به اجرا گذاشته شد. استفاده حداکثری از توان دانش بنیانی کشور، توسعه زنجیره ارزش محصولات، عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک در شرق آسیا، سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی و صدور خدمات فنی و مهندسی از جمله این سیاست ها هستند.

در ادامه سیاست های اعمالی به منظور خنثی سازی تحریم ها، وزارت نفت دیپلماسی فعال انرژی را در پیش گرفته است. در این چارچوب، افزایش تعاملات با کشورهای منطقه در دستور کار قرار دارد.به زعم کارشناسان، افزایش روابط با کشورهای همسایه نه تنها به لحاظ اقتصادی برای طرف های درگیر رابطه سودمند است، بلکه به لحاظ تأمین امنیت منطقه نیز به نفع تمامی کشورهای منطقه است. از سوی دیگر، وابسته کردن کشورهای دیگر به خودمان، در راستای تأمین منافع ملی ماست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • آماده سازی ۱۵۰۰ سیخ کوبیده توسط آشپز ترکیه ای (فیلم)
  • چطور یک کولر گازی مناسب انتخاب کنیم
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • انتشار بوی گاز در بندرترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد
  • آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران